Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد:نماینده اسبق ایران در سازمان ملل گفت: ایران امروز فرصت مناسبی دارد تا بتواند از حقوق و منافع خود در عرصه بین المللی دفاع کرده و در عین حال فضای تبلیغاتی مصنوع متحدان اسراییل را بشکند. آمدن دونالد ترامپ آغاز یک تغییر رویه جهانی علیه ایران بود که مهمترین نشانه برای این موضوع را می توان در ماجرا خروج رسمی ایالات متحده آمریکا از برجام دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خرداد ،علی خرم در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل شفقنا درباره سفر حسن روحانی به نیویورک برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل و سخنرانی در این مجمع، گفت: دولت روحانی در دوره قبلی توانست تجربه خوبی در این زمینه داشته باشد و بعد از دولت اصلاحات یک بار دیگر شعار و گفتمان پیشنهادی جمهوری اسلامی مورد تایید مجمع قرار گرفت که این مساله بار روانی بسیار مثبتی را برای کشور در عرصه بین المللی ایجاد می‌کند. مضاف بر اینکه اتفاقاتی مشابه با این مساله زمانی رخ می‌دهد که فضای عمومی از حضور بیشتر ایران در عرصه بین المللی استقبال کند و با آن همراه شود.
این عضو بنیاد امید ایرانیان در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی امروز فرصت مناسبی دارد تا بتواند از حقوق و منافع خود در عرصه بین المللی دفاع کرده و در عین حال فضای تبلیغاتی مصنوع متحدان اسراییل را بشکند، تصریح کرد: آمدن دونالد ترامپ آغاز یک تغییر رویه جهانی علیه ایران بود که مهمترین نشانه برای این موضوع را می توان در ماجرا خروج رسمی ایالات متحده آمریکا از برجام دید.
این نماینده اسبق ایران در سازمان ملل افزود: بنابراین این اجلاس عمومی مهمترین فرصتی خواهد بود که ایران با رفتار و گفتار دقیق و حساب شده مجددا به اذهان عمومی و سران کشورها مختلف من جمله اروپاییان اثبات کند که ایران در ماجرای برجام به تعهدات خود پایبند بوده است و در این میان آمریکا و متعهدانش بوده اند که این پایبندی را رعایت نکرده‌اند. همچنین در این اجلاس باید اعلام کنیم که ایران هیچ‌گاه و هرگز به دنبال تجاوز و تهدید کشورهای منطقه و سایر کشورهای جهان نبوده  و نیست.
به گفته وی، این مواضع زمینه مناسبی را فراهم می کند تا در شرایط کنونی ایران رفته رفته قدرت چانه‌زنی خود را در عرصه جهانی تقویت کند. آن هم در شرایطی که آمریکا در تلاش است تا تحریم‌های سختی را علیه ایران تنظیم کند. بنابراین مدیریت درست در موضع‌گیری‌ها و همین طور ملاقات‌ها بسیار مهم است. به ویژه آنکه ترامپ اخیرا درخواستی مبنی بر دیدار با مقامات ارشد جمهوری اسلامی را تقاضا کرده است که به نظر می‌رسد این یک جنگ روانی پیش از مجمع عمومی است و باید با وسواس ویژه ای نسبت به این موضوع رفتار کرد.
خرم در پایان تصریح کرد: امروز فضای بین‌المللی در حال تغییراتی است که می‌طلبد تا ایران جایگاه خود را تغییر داده و به نوعی ارتقا دهد تا فضای جریان‌سازی‌ها برای جریان‌های مقابل با ما کاهش پیدا کند و در این زمینه نیاز است که ایران تعاملات خود را با سایر کشورها از جمله اروپا به ویژه در حوزه های اقتصادی افزایش دهد که این مساله قدرت لابی جهانی ما را تقویت می‌کند. برچسب ها: سازمان ملل ، نیویورک ، علی خرم

منبع: خرداد

کلیدواژه: سازمان ملل نیویورک علی خرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۰۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تقویت همدلی و همبستگی در امت اسلامی

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با اعضای هیأت علمی حج ۱۴۰۳ در سخنانی بر لزوم شکل گرفتن افکار مفید و تأثیرگذار در اذهان مدیران و مسؤولان کشورهای اسلامی در راستای تقویت همدلی و همبستگی در امت اسلامی تاکید کرد.

سرپرست حجاج ایرانی به محورهای سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با کارگزاران حج اشاره کرد و گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند حضرت ابراهیم (ع) یک الگو و عمده اقدامات آن حضرت فطری است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: ایشان نخستین کسی بود که با مناظره و احتجاج، استدلال کرده و این استدلال‌ها حتی برای امروزی‌ها نیز غریب است. شیوه ایشان بسیار بدیع و نو بود چون مردم را از ناحیه عاطفی، تعقلی و اقناعی تحت تأثیر قرار می‌داد.

وی ادامه داد: آن حضرت سپس وجدان‌ها را بیدار کرد و حتی در راه خدا نخستین کسی بود که با شمشیر هم مبارزه کرد و جناب لوط را نجات داد.

وی با بیان اینکه در مناسک به یاد حضرت ابراهیم (ع) و امامت ایشان نماز طواف می‌خوانیم، در موضوع برائت خطاب به حاضران گفت: همه مراکز فرهنگی اسلامی و غیر اسلامی در راستای تنفر از کودک کشی اشغالگران برنامه‌هایی دارند.

وی افزود: در آمریکا دانشجویان در راستای حمایت از مردم بی دفاع غزه و فلسطین قیام کرده‌اند و پلیس هم رفتار نادرستی با دانشجویان و اساتید دارد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه چنین اقداماتی موجب بیداری وجدان مردم جهان خواهد شد، افزود: در برخی از کشورهای اسلامی آن طور که انتظار می‌رفت به این موضوع واکنشی نشان داده نشد، هر چند علی رغم حمایت‌هایی هم که از رژیم کودک‌کش صهیونیستی می‌شود اراده خداوند چیز دیگری ا ست.

بر پایه این گزارش، در بخشی از این نشست آیت الله جواد مروی، عضو جامعه مدرسین و استاد خارج فقه حوزه علمیه قم سخنانی را در ارتباط با برگزاری باشکوه حج ابراهیمی بیان کرد.

کد خبر 6100770

دیگر خبرها

  • نیاز امروز کشور مسئله گفتمان سازی است
  • پیشنهاد ایران به روسیه برای ایجاد کریدور گازی
  • ضرورت تقویت همدلی و همبستگی در امت اسلامی
  • دیدار «اولیانوف» با مدیرکل آژانس اتمی با موضوع ایران
  • نماینده اصلح باید شناخت کافی از دغدغه‌های مردم داشته باشد
  • بررسی روند تقویت همکاری‌های دوجانبه ایران و آژانس در دیدار گروسی با اسلامی
  • برج تمام الکتریکی نیویورک چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • نیویورک تایمز: پاسخ حماس به توافق آتش‌بس جدی بود
  • امیرعبداللهیان: همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر آمریکا قرار نگیرد
  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان