Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم میرزایی نیکو عضو کمیسیون ماده 10 احزاب در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ضمن تایید خبر انحلال کمیسیون ماده 10 احزاب گفت: این موضوع در تدوین قانون احزاب در نظر گرفته شده است و  به‌زودی در مجلس تصویب می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل کارگروهی در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور به دبیری خود برای بررسی مجدد و تدوین قانون احزاب اظهار کرد: تمامی موارد مربوط به احزاب را با 14 کشوری که احزاب‌شان مورد بررسی مرکز پژوهش‌های مجلس قرار گرفته بود، تطبیق دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس تصریح کرد: دو نفر مطلع در حوزه احزاب، یک نفر حقوقدان، دو نفر از وزارت کشور و هفت نفر از احزاب بنام همراه با نمایندگان مجلس در این کارگروه حضور پیدا کرده و توانستند طی 17 جلسه پیش‌نویس قانون احزاب را تدوین کنند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور بیان کرد: در پیش‌نویس قانون احزاب جای ممیزی و انجام استعلامات از احزاب حذف شده است، زیرا ما احزاب را به صورت یک شرکت در نظر گرفتیم که در صورت انجام تخلف و عبور از خطوط قرمز با آن برخورد می‌شود.

میرزایی نیکو افزود: در تمامی کشورها احزاب این گونه عمل می‌کنند و اگر حزبی توانست با خط قرمز، قوانین و اصول حرکت کند، می‌تواند باقی بماند.

عضو کمیسیون ماده 10 احزاب اظهار کرد: در پیش نویس قانون احزاب حتی چگونگی تشکیل احزاب بزرگ هم در نظر گرفته شده است یعنی احزاب کوچک به صورت خودکار بتوانند در احزاب بزرگ ادغام ‌شوند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه قانون جدید احزاب می‌تواند مسئولیت عملکرد و معرفی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و مجلس را برعهده بگیرد، گفت: بله دقیقا، قانون احزاب به این موضوع کمک می‌کند، البته در قانون انتخابات ریاست جمهوری و مجلس جایگاه احزاب باید تعریف شود.

نماینده مردم فیروزکوه و دماوند در مجلس ادامه داد: در قانون انتخابات اعلام شود که یک سوم کاندیداها باید عضو حزب باشند، یعنی کاندیداهای ریاست جمهوری و مجلس باید مورد تایید و حمایت حداقل چهار حزب بزرگ قرار داشته باشند.

میرزایی نیکو تاکید کرد: کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور اکنون در حال بررسی و اصلاح قانون انتخابات مجلس است، موضوع احزاب هم در این اصلاح مورد توجه قرار دارد تا بتوان جایگاه حزب را در انتخابات به خوبی تدوین کرد.

وی بیان کرد: قانون احزاب در این مجلس کاملا تصویب می‌شود و می‌تواند بر روی انتخابات ریاست جمهوری آینده اثرگذار باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار مجلس نماینده مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۰۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات پرحاشیه کشتی تایید شد

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون کشتی با اعلام این خبر در سایت خود نوشته است: "رئیس برکنار شده هیئت کشتی استان تهران که تاکنون بیش از 10 شکایت از فدراسیون کشتی داشته و اکثر آن ها نیز از طرف دادگاه رد شده است، در یکی از شکایت های خود به قانونی بودن مجمع انتخابات هیئت کشتی استان تهران اعتراض داشت که بر اساس رأی صادر شده از شعبه 45 دیوان عدالت اداری، این شکایت رد و انتخابات قانونی اعلام شد."
بدین ترتیب این انتخابات پرحاشیه به تایید رسیده و رییس فعلی آن می تواند به کار خود ادامه دهد.

از سوی دیگر البته برخی از کاندیداهای انتخابات فدراسیون کشتی برای ابطال انتخابات سال گذشته هم به دادگاه شکایت کرده بودند که هنوز سرنوشت نهایی آن اتفاقات هم مشخص نیست.

دیگر خبرها

  • ‌سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: اگر افرادی حجاب را قبول ندارند ناگزیر هستند از قانون تبعیت کنند
  • آثار و پیامد‌های عملیات وعده صادق در تنبیه متجاوزان صهیونیست
  • بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ تا پایان اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود
  • رییس کمیسیون حقوقی مجلس: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند/ طرح نور نیروی انتظامی جدا از قانون مجلس است
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • انتخابات پرحاشیه کشتی تایید شد
  • ارتش مکتبی و قانون اساسی
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • تعطیلی پنج شنبه از کی اجرا می‌شود؟
  • آقاتهرانی: انشالله شورای نگهبان فردا لایحه عفاف و حجاب را تایید کند