Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه المسیره چاپ یمن، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفت کشورهای ائتلاف متجاوز عربی به فرماندهی عربستان سعودی درباره نبرد یمن دروغ می گویند و برنامه و طرح آمریکا و رژیم صهیونیستی را برای تسلط بر دریای سرخ در چارچوب نبرد قدرت های بزرگ اجرا می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد علی الحوثی, رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفت: آمریکا می داند که پیروزی های مزدورانش در ساحل غربی یمن, توهم است و کشورهای ائتلاف (متجاوز) برای به شکست کشاندن تلاش های فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن تلاش می کنند.
محمد علی الحوثی در مصاحبه اختصاصی با روزنامه المسیره در پاسخ به این سوال که آیا عاقلانه است که گفته شود کشورهای متجاوز (به یمن) واقعا به دنبال راهکار سیاسی هستند؛ به ویژه آنکه از اهداف ژئوپلیتیکی که در پشت پرده حمله متجاوزان است اطلاع داریم. آیا در این شرایط می توان به راهکار سیاسی امید داشت گفت: اگر به صحبت ها درباره راهکار سیاسی توجه کنید با دو مسئله رو به رو خواهیم شد: نخست در خصوص صحبت ها درباره بُعد سیاسی یا راهکار مسالمت آمیز است, آنها گمان می کنند که مقابله کنندگان با متجاوزان و مخالفان اشغال (یمن) ضعیف هستند. دوم اینکه صحبت ما درباره رویارویی به معنای آن نیست که ما صلح را نمی پذیریم یا اینکه به صلح اعتقادی نداریم. ما به طور کامل از مسائل اطلاع داریم و بارها تاکید کردیم که هیچ کسی نمی تواند با سلاح, طرف مقابل را حذف کند. امروز, نبرد گسترش یافته است و برخی کشورهای بزرگ خارجی در تجاوز به کشور و مردم ما شرکت کرده اند و این نبرد, بین المللی شده است. اگر به پشت پرده این تجاوز بنگریم این سوال مطرح می شود که آیا این تجاوزها فقط برای برقراری ثبات سیاسی و جابجایی مسالمت آمیز قدرت صورت گرفت؟ در پاسخ خواهیم دید که تجاوز به یمن, مانع محکمی در برابر هر گونه توافق سیاسی یا گفت و گوهای یمنی _ یمنی بوده است. چون زمانیکه یمنی ها در گفت و گوهای موفنبیک (در صنعا) در شُرف رسیدن به راهکار سیاسی بودند, آنها (متجاوزان) با توطئه ای که سفیر عربستان سعودی _آنگونه که خودش اخیرا تصریح کرد_ بر آن نظارت داشت در برابر این گفت و گوها مانع تراشی و در برابر توافق صلح و مشارکت سنگ اندازی کردند. وي افزود: مسئله این است که متجاوزان بر خلاف ادعای ظاهری خود به دنبال اهداف دیگری هستند. آنها می گویند برای بازگرداندن دولت قانونی (مستعفی) به یمن آمده اند. اما چرا آنها به (عبد ربه منصور) هادی اجازه نمی دهند اداره مناطقی را در دست بگیرد که ادعا می کنند آن را آزاد کرده اند؟ چرا او را در حصر خانگی قرار داده اند؟ چرا اجازه نمی دهند درآمدهای تحت کنترلشان وارد بانک مرکزی شود که در عدن تاسیس کردند؟ خواهید دید این دولت نمی تواند حتی ساده ترین مسائل را هم حل کند. خلاصه صحبت ما درباره صلح این است که ما با کسانی که در تجاوز به مردم یمن, می خواهند اختیارات کامل را در دست داشته باشند گفت و گو نخواهیم کرد و در چنین شرایطی, هیچ مسئله جدی (میان ما) نخواهد بود. اگر آنها کمترین اختیارات را داشتند به هواپیمای عمانی اجازه می دادند هیئت یمنی را به ژنو منتقل کند.
الحوثی در پاسخ به این سوال که گفته می شود مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن به سبب تحرکات خود, فردی مستقل تر از نماینده پیشین سازمان ملل به شمار می آید. اما آیا نرسیدن گریفیتس به راهکار به معنای ناتوانی سازمان ملل متحد است تصریح کرد: از نظر ما مارتین گریفیتس, برای رسیدن به پیروزی, جدی است؛ به ویژه آنکه پرونده یمن, یکی از ساده ترین پرونده ها است که در آن هیچ پیچیدگی وجود ندارد. اما به دست نیامدن نتیجه, نشانه جدی نبودن کشورهای متجاوز و جدی نبودن آمریکا است. چون سفیر آمریکا بر روند مذاکرات نظارت می کرد و آنگونه که برادران کویتی در مذاکرات به ما اطلاع دادند سفیر آمریکا تهدید می کرد. همین مسئله باعث شکست مذاکرات کویت شد. به نظر من گریفیتس جدی است و از آمریکایی ها و دیگران وعده هایی دریافت کرده است؛ مبنی بر اینکه از او حمایت می کنند. اما زمانیکه وی تلاش های خود را آغاز کرد, هیچ حمایتی از تلاش های او صورت نگرفت و این نشان می دهد که آنها در برابر مذاکرات گذشته مانع تراشی می کردند و اکنون هم در برابر تلاش های مارتین گریفیتس مانع تراشی می کنند. وي افزود: ملاحظه می کنید که شکست تلاش های مارتین, این واقعیت را نشان می دهد که کشورهای متجاوز به دنبال صلح در یمن نیستند و همانطور که گفتم برنامه ها و اهداف واقعی متجاوزان با اهدافی که آنها در برابر مردم یمن اعلام کرده اند _یعنی بازگرداندن دولت قانونی (مستعفی) و رسیدگی به وضع مردم یمن_ یکی نیست. ادامه این روند متجاوزان نشان می دهد آنها برنامه ها و طرح های آمریکا و اسرائیل را اجرا می کنند. آمریکا و اسرائیلی که تلاش می کنند در برابر تهدید ایران به تسلط بر تنگه هرمز به طور کامل کنترل دریا را به دست بگیرند. آنها درباره تنگه هرمز, چنین تصور می کنند که حضور مردم یمن در سراسر خاک این کشور مانع می شود تا برای رویارویی با ایران, هر گونه تصمیمی اتخاذ کنند. از اینرو آنها اعمال فشار می کنند تا جاییکه بتوانند به بزرگ ترین دستاوردها برسند. رویارویی آنها با ایران, بخش کوچکی از رویارویی آنها با روسیه و چین هم به شمار می آید. به نظر من, این رویارویی (با چین و روسیه) مهم تر است و آمریکا به آن واقف است. جنگی که امروز میان چین و آمریکا شاهد آن هستید و به جنگ اقتصادی شباهت دارد. در واقع آمریکایی ها آن را جنگ آینده می دانند تا بتوانند طرف قدرتمند باشند. ما یمنی ها می خواهیم با کسانی مقابله کنیم که طرح های آمریکا و اسرائیل را در منطقه اجرا می کنند؛ کسانی که تلاش می کنند تا خاک یمن را به میدانی برای جنگ آینده میان این کشورها و طرف های بین المللی تبدیل کنند.
وی در پاسخ به این سوال که شما می گویید آنچه که در دریای سرخ روی می دهد به نزاع با روسیه ارتباط دارد, سازگاری روسیه با تجاوز به یمن را چگونه تفسیر می کنید گفت: به روسیه توصیه می کنم تا در سیاست های خود در قبال یمن, بازنگری کند و نباید به طمع ورزی های آمریکا در یمن کمک کند. ما مواضع روسیه در مخالفت با قطعنامه 2216 و رأی ندادن به این قطعنامه و دیگر قطعنامه ها را _که روسیه در آن بی طرف بود _ موضع مثبتی می دانیم. امیدواریم که میان جمهوری یمن و روسیه, رابطه برقرار شود و روسیه در توافقنامه های نظامی و امنیتی امضاشده با یمن, بازنگری کند. مردم یمن به خواست خداوند می توانند تا رسیدن به پیروزی مقابله کنند.
وی درباره اینکه امارات چند روز پیش در نامه ای به شورای امنیت بر لزوم اشغال حدیده برای رسیدن به راهکار سیاسی تاکید کرد و در این نامه هیچ اشاره ای به دولت قانونی (مستعفی) نشد گفت: امارات تلاش می کند تا رسانه ها فقط از نبرد حدیده سخن بگویند؛ گویا که نبرد حدیده از نبرد کلی در ساحل غربی یمن جدا است. خبرهایی درباره کشته شدن فرد موسوم به عبدالسلام الشحی _فرمانده نیروهای ائتلاف (متجاوز) در ساحل غربی_ و انتخاب فرمانده دیگر به جای او به دست ما رسیده است. آنگونه که آنها تصور می کنند نبرد ساحل غربی یمن از دو سال پیش آغاز نشده بود بلکه این نبرد از چند سال پیش آغاز شد و آنها هنوز نتوانسته اند این نبرد را به پایان برسانند. آنها به بهانه جلوگیری از ورود سلاح به بندر حدیده اعلام کرده بودند به این بندر آمدند. اما امروز می گویند برای رسیدن به راهکار سیاسی وارد نبرد حدیده شده اند. چرا چنین ادعایی مطرح کردند؟ چون فرمانده انقلاب توانست با گفت و گو با فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن ثابت کند ما مردان صلح جو هستیم و ادعاهای دیگران مبنی بر وجود تهدید در بندر حدیده و وجود سلاح در این بندر به هیچ عنوان درست نیست. آنها می گفتند درآمدهای بندر حدیده, بودجه یمن است و ما از طریق این درآمدها با آنها مقابله می کنیم. اما رهبر انقلاب یمن گفت سازمان ملل متحد باید بر همه بنادر از جمله بندر حدیده نظارت کند و درآمدهای بنادر به بانک مرکزی تحویل داده شود تا بانک, حقوق همه کارکنان دولت را بپردازد و به این ترتیب بهانه ای برای آنها باقی نماند. وي افزود: رهبر انقلاب یمن اینگونه پیشنهادها را مطرح می کند تا جنایت های بزرگ ضد غیرنظامیان مانند جنایت های متجاوزان در حدیده صورت نگیرد. از اینرو ادعای آنها _مبنی بر اینکه برای برقراری صلح وارد نبرد حدیده شده اند_ صحت ندارد. چون ما در برابر صلح مانع تراشی نمی کنیم. بلکه آنها با این ادعا بار دیگر تلاش می کنند تا جهانیان را فریب دهند اما جامعه جهانی فریب نمی خورد چون می داند کسی که از ورود هواپیما برای انتقال هیئت ملی جلوگیری کرد, در برابر صلح هم مانع تراشی می کند.
وی درباره اینکه امارات در نامه خود به شورای امنیت, منصور هادی و دولت موسوم به دولت قانونی را نادیده گرفته است اظهار کرد: نامه امارات به شورای امنیت, این مسئله را که به آن اشاره کردیم تایید می کند؛ مبنی بر اینکه این نبرد, نبرد یمنی _ یمنی نیست. بلکه رویارویی مستقیم با کشورهای ائتلاف آمریکایی _ سعودی _ اماراتی و در واقع نبرد یمن به عنوان یک جمهوری مستقل است که به طور کامل از حق استقلال و تمامیت ارضی برخوردار است و عضو شورای امنیت و اتحادیه عرب هم هست.
الحوثی در پاسخ به این سوال که رهبر انقلاب یمن با آغاز فشارها در ژوئن گذشته گفت دشمن در ساحل غربی می تواند چند جبهه بگشاید اما نمی تواند نبرد را به پایان برساند و راهبرد ارتش و کمیته های مردمی یمن بر اساس نابودی دشمن است. آیا این راهبرد در مسیر درست حرکت می کند گفت: ارتش و کمیته های مردمی بر اساس خطوط تعیین شده خود و بر اساس تجاوزگری های صورت گرفته در مناطق مختلف با دشمن مقابله می کنند و آنگونه نیست که دشمن تصور می کند می تواند با این جبهه رو به رو شود و در آن نفوذ کند و کنترل آن را به دست بگیرد. آمریکا و کشورهای ائتلاف (متجاوز) به یمن این مسئله را می دانند. آنها تلاش می کنند تا با برخی پیشروی ها به پیروزی رسانه ای دست یابند و به این ترتیب روحیه مزدوران خود را تقویت کنند. چون صف مزدوران دچار فروپاشی شده است. آنها (ائتلاف متجاوز) تلاش می کنند تا با این پیشروی ها روحیه خود را تقویت کنند و آن را به عنوان دستاوردهایی در برابر فشارهای جامعه جهانی نشان دهند. چون (کشورهای ائتلاف) برای توقف تجاوزگری خود با فشار شدیدی رو به رو هستند. از اینرو آنها این نبرد را به گونه ای به تصویر می کشند که گویا فقط پانزده درصد از آن باقی مانده است و جامعه جهانی هم بگوید که مسئله تمام شده و مشکل پایان یافته است. آنها اینگونه دروغ می گویند.
وي افزود: برای مثال زمانیکه ما از عدن عقب نشینی کردیم و به سبب لشکرکشی های مداوم (ائتلاف) ضد مردم یمن در عدن, دستورهایی برای خروج برادران از این شهر صادر شد و برادران به مناطق معروف به مناطق تماس منتقل شدند, در چنین شرایطی آنها (متجاوزان) می گفتند (انصارالله) نمی تواند کنترل این منطقه را به دست بگیرد.
همانطور که رهبر انقلاب یمن گفت این ها هرگز باعث پایان نبرد نخواهد شد. آنها پس از ورود به منطقه المخاء گفتند با تسلط بر این منطقه, بر بندری که کمک های تسلیحاتی برای انصارالله وارد می کند و کمک راهبردی برای انصارالله به شمار می آید تسلط خواهند یافت. اما آیا این نبرد (به نفع آنها) پایان یافت؟
محمد علی الحوثی در پاسخ به این سوال که آیا دشمن به جنگ روانی و نه به آنچه که در میدان به دست آمده تکیه کرده است و در مقابل آن رهبر انقلاب یمن با سخنان خود مبنی بر اینکه نباید آشفته شد و باید رویارویی ادامه یابد, توانست این طرح را شکست دهد گفت: بله دقیقا چنین شد. مبارزان یمنی بر اساس نابودی دشمن با همه توان خود می جنگند. دشمن, سلاح های قوی و پیشرفته ای دارد. ما قوی تر از این سلاح یعنی ایمان مبارزان یمنی را داریم و نگران نیستیم. حتی اگر فقط یک وجب از خاک یمن باقی بماند ما همچنان با آنها نبرد خواهیم کرد. به خواست خداوند آنها در میدان نبرد به هیچ پیروزی نخواهند رسید. مسئله این است که آنها می دانند این یک نبرد فرسایشی میان ما و آنها است. ملاحظه می کنید برادران ما همچنان در مناطق الخوخه, التحیتا و حیس حضور دارند و جبهه های نبرد در مناطق مختلف پا برجاست. پیشروی (مزدوران) فقط برای تقویت روحیه آنها و تلاش برای شکست مردم یمن است. دشمنان با جنگ اقتصادی خود ضد مردم یمن می خواهند مردم را به شورش وادارند. اما مردم یمن کاملا می دانند که آنها اشغالگر هستند. مردم یمن از روز نخست می دانستند هر کسی که به کشور ما تجاوز می کند و در استان های مختلف یمن, مرتکب جنایت می شود, دشمن این مردم است و هر گونه پیشروی که (دشمن) به آن دست می یابد, فقط باعث افزایش قاطعیت, اراده و قدرت مردم یمن و مبارزان خواهد شد.
وی در پاسخ به این سوال که امروز پیام شما برای متجاوزان در ساحل غربی و حدیده چیست گفت: (به آنها) می گویم که همه توطئه های خیالی مزدوران جدید _که شهید صالح علی الصماد درباره آنها سخن گفته بود_ و توطئه مزدوران پیش از آنها به اذن خداوند سراب خواهد بود. توهمات آنها که گمان می کنند می توانند به آن برسند سرابی بیش نخواهد بود. ما به جامعه بین المللی تاکید می کنیم: اهدافی که متجاوزان برای توجیه نبرد ساحل مطرح کردند, صحت ندارد و آنها در سخنرانی ها و نامه نگاری های رسمی خود به شورای امنیت و دیگر محافل ثابت کردند اظهارات شان بر خلاف واقعیت است.
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در خصوص انتشار برخی اسناد درباره قراردادهایی میان شبکه القاعده و امارات در یمن و حمایت علنی امارات از برخی فرماندهان تصریح کرد: آنچه که آژانس های خبری درباره وجود رابطه قوی میان کشورهای متجاوز و گروه های تروریستی _و اینکه این کشورها از گروه های تروریستی حمایت می کنند_ منتشر کردند باعث رسوایی آن ها شد. به نظر من فیلم مستندی که شبکه بی بی سی پخش کرد و گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا و دیگر آژانس های خبری در این زمینه مُهر تأییدی بر همان اظهارات ما است؛ مبنی بر اینکه کشورهای ائتلاف (متجاوز), حامیان اصلی گروه های تروریستی هستند و این کشورها گروه های تروریستی را ایجاد کردند. برخی از جمله حسن ابکر (از فرماندهان جنبش اصلاح) به تروریسم متهم شدند و نام بسیاری از فرماندهان در فهرست های تروریستی گنجانده شده است. وقتی که آمریکایی ها می گویند گروه های تروریستی در یمن حضور فعالی دارند این بزرگ ترین رسوایی برای طرح آنها به شمار می آید. این اظهارات مُهر تاییدی بر اظهارات هیلاری کلینتون در خاطراتش است که گفته بود (آمریکا), داعش را به وجود آورد. آمریکایی ها گفته بودند که جمهوری خواهان, القاعده را ایجاد کردند. از اینرو حمایت امارات از این گونه افراد در چارچوب سیاست متجاوزان آمریکایی و سعودی در این زمینه است. اینجا فقط نقش ها تغییر می کند و چه بسا روزی بیاید که در آن عربستان و امارات به این بهانه و به این اتهام که از تروریسم حمایت می کنند, نکوهش شوند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کميته يمن انقلاب فرماندهي دروغ آمريکا الحوثي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۰۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه جهانی غذا: نیمی از ساکنان نوار غزه گرسنه هستند

به گزارش قدس آنلاین، برنامه جهانی غذا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما هر ماه به بیش از یک میلیون نفر در غزه کمک‌های غذایی ضروری می‌رسانیم. بعد از ۲۰۰ روز از جنگ اسرائیل در غزه نیمی از ساکنان این منطقه از گرسنگی رنج می‌برند.

برنامه جهانی غذا ۲۰ آوریل اعلام کرد از آغاز ماه تنها ۳۹۲ کامیون حامل مواد غذایی وارد نوار غزه شده و این مقدار از کمک‌ها صرفا یک قطره از اقیانوس نیازهای مردم غزه را تامین می‌کند.

برنامه جهانی غذا بر لزوم آتش‌بس در نوار غزه تاکید کرد.

طبق گزارش سما، رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر جنگ ویرانگری را علیه غزه به راه انداخته است که بیش از ۱۱۰ هزار شهید و مجروح بر جای گذاشته است. بیشتر قربانیان زن و کودک هستند. این جنگ منجر به ویرانی گسترده و گرسنگی و قحطی در نوار غزه شده است.

به‌رغم صدور قطعنامه‌ای از سوی شورای امنیت درباره لزوم توقف فوری جنگ غزه و حکم دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم توقف نسل‌کشی، رژیم صهیونیستی همچنان به حملات خود علیه این منطقه ادامه می‌دهد.

این در حالیست که دیوید ساترفیلد، فرستاده ویژه آمریکا در امور بشردوستانه مدعی شد: «اسرائیل در هفته‌های گذشته اقدامات مهمی در خصوص ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه انجام داد.» اما با این حال او اذعان کرد همچنان کارهای زیادی وجود دارد که باید صورت پذیرد چرا که خطر گرسنگی در نوار غزه به‌ویژه در شمال «بسیار شدید» است.

وی درباره رضایت واشنگتن از تحرکات رژیم صهیونیستی و درخواست اخیر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از این رژیم برای اتخاذ اقداماتی برای کاهش بحران انسانی در غزه گفت: «اگر اسرائیل اقداماتی اتخاذ نکند حمایتمان از اسرائیل را مشروط می‌کنیم.»

فرستاده آمریکا بر تلاش بیشتر برای ورود کمک‌ها به نوار غزه تاکید کرد.

سازمان ملل از مدت‌ها پیش درباره موانعی که درخصوص ورود کمک‌ها و توزیع آن در نوار غزه وجود دارد، صحبت کرده است. دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه نیز ادعاهای آمریکا در خصوص ورود روزانه ۴۰۰ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه به غزه را دروغ دانست.

این نهاد فلسطینی تاکید کرد: ادعای اسرائیل و آمریکا درباره افزایش تعداد کامیون‌هایی که وارد نوار غزه می‌شوند، کذب محض است. مجموعا روزانه بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه وارد غزه می‌شود و از آغاز ماه کنونی تعداد کامیون‌ها بیشتر از ۲۸۰۰ کامیون نبوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • برنامه جهانی غذا: نیمی از ساکنان نوار غزه گرسنه هستند
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • بخشی از اقتدار کشور مرهون تلاش رزمندگان خط مقدم نبرد اقتصادی است
  • فشار آمریکا و اسرائیل به قطر برای تحت فشار قرار دادن حماس
  • مدیر بندر ایلات: هر ماه میلیون‌ها دلار خسارت می‌دهیم
  • جنگ نرم در غرب مخرب‌تر از نبرد سخت فلسطین و اسرائیل است
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه
  • آغاز رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین