Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ محمد جواد آذری جهرمی روز دوشنبه در آیین رونمایی از چهار محصول دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افزود : نهاد سازی به این معنا که اکوسیستم بتواند شکل بگیرد و از مرحله دانایی تا بلوغ مجموعه را راهنمایی و مسیر رشد را ایجاد کند.
وی اظهارداشت : به طور قطع نقش پارک ها علم و فناوری در ایجاد این نهادها برای ایجاد اکوسیستم و زیست بوم توسعه کسب و کارهای نوپا و اقتصاد دیجیتال اجتناب ناپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد : پارک علمی و تحقیقاتی اصفهان مدل موفقی در داخل کشور است که به خوبی شکل گرفته و حلقه های زنجیر آن به هم پیوسته و محصولات و خروجی بسیار خوبی داشته است.
وی خاطرنشان کرد : پارک علمی و تحقیقاتی اصفهان اکنون در یک تراز بین المللی مناسب قرار گرفته و مثال زدنی است.
جهرمی اولویت و صدر برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را توسعه اقتصاد دیجیتال و پیگیری تحول دیجیتال بیان کرد و گفت: در صدد هستیم که این نهادسازی را در همه جای کشور متناسب با استعدادها فراهم کنیم زیرا خمیرمایه در تحول دیجیتال خلاقیت است و خلاقیت هم مکان و جغرافیا نمی شناسد.
وی با تاکید بر این که باید برای همه خلاقیت ها فضای مناسب بوجود آید تا بتواند رشد کند، گفت : زمانی لازمه این مکانیزم پول است و زمانی دیگر با نهادسازی و ایجاد امکانات میسر است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تقدیر از اقدامات و نشست هایی که در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار می شود، بیان کرد : این مباحث سرمنشاء بسیاری از تحولات در توسعه و تبادل نظر است.
 این محصولات فناورانه رونمایی شده شامل سامانه رای گیری الکترونیکی امن راه دور(نهام)، فایروال وب اشتراکی، صاپست و سامانه تحلیل رفتاری ترافیک است.
**فایروال وب اشتراکی' که توسط شرکت فنی مهندسی آینده‌ سازان پردازش امن (آسپا) تولید شده است، برنامه ‌های کاربردی تحت وب با استقرار در کنار کارگزارهای وب یک سازمان و تمرکز بر روی ترافیک وب، حملات تحت وب را تشخیص داده و مانع از نفوذ هکرها به وب‌ سایت ‌ها می‌ شود.
این نوع دیواره آتش با تمرکز بر پیام‌ های ارسالی در لایه کاربرد شبکه و پروتکل ‌های مربوط به وب، حملاتی را که از دید فایروال‌ های عادی و سیستم‌ های تشخیص نفوذ در لایه ‌های پایین‌ تر پنهان می‌مانند، تشخیص داده و عکس‌العمل مناسبی را در برابر آن‌ ها اتخاذ می‌ کند.
** سامانه رای گیری الکترویک امن راه دور که توسط شرکت مروارید پیام پرداز طراحی شد، پیشرفته ‌ترین پروتکل‌ های رمزنگاری و امنیتی را فراهم می‌کند، همچنین پروتکل‌ های امن به کار گرفته شده در نهام، علاوه بر افزودن ویژگی‌ های کاربردی به فرآیند رای‌ گیری سنتی، نهایت امنیت و اعتماد را برای رای‌ دهندگان فراهم می‌ آورد.
تامین محرمانگی آرا و وارسی ‌پذیر بودن مراحل مختلف رای‌ گیری از جمله مهم‌ترین ویژگی‌ های امنیتی نهام هستند.
**'صاپست' که فناوری نوینی مبتنی بر رمز داده هاست توسط شرکت ایده ‌بنیان شریف طراحی شد که بر این اساس یک کد را جایگزین آدرس و نشانی مرسوم کرده و سپس، متقاضی تا پایان عمر، تنها از یک کد به عنوان نشانی استفاده خواهد کرد و معضل تغییر آدرس برای همیشه برطرف و تمام مرسولات پستی در آخرین نقطه‌ای که متقاضی حضور دارد، به وی تحویل داده خواهد شد.
همچنین در مواقع دلخواه، استفاده ‌کنندگان می‌ توانند آدرس خود را پنهان کرده و کد صاپست را جایگزین آن کنند.
**'سامانه تحلیل رفتاری ترافیک' (NBA) که با شناخت رفتار ترافیک شبکه در سطح عمیق (DPI)، رفتارهای غیرطبیعی رخ داده در شبکه (مثل حملات جدید) را تشخیص داده و هشدار می‌ دهد، توسط شرکت پیام پرداز طراحی و ساخته شده است.
شناسایی حملات ناشناخته (zero-day) در ستون فقرات شبکه با کمترین هزینه، ایجاد امکانات لازم برای تطابق‌سنجی فعالیت کاربران با استانداردهای امنیتی در سطح لایه کاربرد، تولید نشانه‌ های ترافیکی ارزشمند جهت جرم‌شناسی، شناسایی حملات مانای پیشرفته (APT) با مجمتع ‌سازی با SIEM ها جهت ایجاد SOC مدرن و ارایه امکانات لازم به تحلیلگران جهت ایجاد چرخه‌ی شکار تهدیدات (Threat Hunting) از جمله قابلیت‌ های این سامانه است.
در زمان حاضر حدود 500 شرکت دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعال است.
این شهرک که با هدف حمایت و هدایت شرکت های دانش بنیان ایجاد شده، دارای 10 مرکز رشد فناوری و 2 پارک علم و فناوری است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز دوشنبه برای افتتاح چند طرح، حضور در چند برنامه از جمله شورای اداری اصفهان و گفتمان توسعه شهری و بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی به این استان سفر کرد.
وی فردا سه شنبه به برخی از شهرستان های استان اصفهان از جمله نطنز و گلپایگان سفر می کند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تحول دیجیتال وزیر ارتباطات اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۱۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی

مدیرعامل شرکت ملی مس تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای با هدف افزایش ظرفیت تولید در صنعت مس را یک ضرورت و راهبرد اساسی برشمرد و گفت: ایجاد سامانه استعلام قیمت کالا‌های مورد نیاز شرکت مس به شفاف سازی خرید‌ها و جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی کمک می‌کند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حسین مدرس خیابانی مدیرعامل شرکت ملی مس در نشستی با مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و معاونان شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه اظهار کرد: شرکت‌های زیرمجموعه بنگاه‌های اقتصادی یک ظرفیت ارزشمند به حساب می‌آید که استفاده درست و هدفمند از این ظرفیت برای انجام امور و اجرای پروژه‌ها، باعث ایجاد ارزش افزوده و نتایج مطلوب‌تر می‌شود.

* چالش تامین مالی پروژه‌ها 
* ⁠
وی یکی از مهمترین چالش‌های موجود بر سر راه پروژه‌ها را تامین مالی دانست و ادامه داد: در راستای تسریع در تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای، باید از همه ظرفیت‌ها مانند اخذ تسهیلات، گواهی سپرده، برات و... برای تامین منابع مالی مورد نیاز بهره گرفت و مانع از تعطیلی پروژه‌ها شد.

او همچنین با تاکید بر اینکه ایجاد سامانه استعلام قیمت کالا‌های مورد نیاز شرکت مس به شفاف سازی و جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی کمک می‌کند، طراحی و اجرای این مدل را به عنوان یک مطالبه از شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه مطرح کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران همچنین در نشست دیگری با مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و معاونان شرکت کانی مس، بر ضرورت تلاش برای تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای با هدف افزایش ظرفیت تولید در صنعت مس و همچنین تولید مستمر طرح لیپ لیچینگ سونگون از خردادماه تاکید کرد و گفت: در سال مزین به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»، پایداری وضع موجود و تلاش برای افزایش تولید محصول در مجتمع‌های تولیدی شرکت مس و سرعت بخشیدن به روند تکمیل پروژه‌ها از جمله طرح تولید کاتد و کنسانتره مس به عنوان یک راهبرد اساسی مدنظر قرار دارد.

همچنین ایجاد یک پلنت بالانس ملی از طریق واگذاری یک معدن کوچک، استحصال نیکل و سایر عناصر گرانبها، مشارکت در افزایش راندمان خطوط تولید مجتمع‌ها، پیگیری موضوع واگذاری مالکیت و همچنین توانمندسازی صندوق cvc ویرامس، پنج مطالبه مدرس خیابانی از شرکت کانی مس بود که در این جلسه مطرح و مقرر شد اقدامات لازم در این راستا دنبال شود.

دیگر خبرها

  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • ◄ رفع انحصار ریلی با ایجاد یک نهاد رگولاتوری
  • ایجاد تحول در آموزش و پرورش، پایه ایجاد تحول در کشور است/ نظرات مختلف کارشناسی باید منجر به گشایش شود
  • قالیباف: ایجاد تحول در آموزش و پرورش، موجب تحول در کشور است
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • نیازمند شبکه تنظیم‌گری کشوری هستیم