Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، صابر سهرابی، مدیركل ارشاد فارس با اعلام این خبر گفت: معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح «انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران» را با هدف توسعه فرهنگی و ترویج کتاب‌خوانی از طریق حمایت از برنامه‌ها و پیشنهادهای نو و ابتکاری، اثربخش و پایدار برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: «پایتخت کتاب ایران» عنوانی است که هر سال به یک شهر شرکت کننده اعطا می‌شود که بر اساس نظر هیئت داوران، بهترین برنامه را برای ترویج کتاب‌خوانی ارائه کرده باشند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس ادامه داد: بر همین اساس دبیرخانه ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب فارس با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، شهرداری شیراز، اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس و موسسه آفتاب مهرصبا فارس، اقدام به برگزاری فستیوال ایده‌های ترویج کتابخوانی با عنوان «شیرازۀ کتاب» کرده است.
سهرابی در توضیح این فراخوان گفت: کتابداران، کتابفروشان، موسسات فرهنگی و هنری، موسسات مردم نهاد، نخبگان، دانشجویان، دانش‌آموزان، آموزگاران، دبیران، اساتید دانشگاه، مروجان کتابخوانی و عموم مردم تا ۳۰ مهرماه ۱۳۹۷ فرصت دارند ایده‌های بکر خود برای ترویج کتابخوانی را به دبیرخانه این ستاد ارسال کنند. از طرح‌های برگزیده فستیوال «شیرازه کتاب» با جوایز نقدی طی مراسمی باشکوه تقدیر به عمل آمده و در صورت انتخاب شیراز به عنوان پایتخت کتاب ایران، از اجرای طرح‌ها توسط ارائه دهندۀ طرح حمایت مادی و معنوی به عمل خواهد آمد.
وی ادامه داد: ایده‌ها با مشخصاتی دارای اولویت خواهند بود كه شامل نظیر برنامه‌ها، فعالیت‌ها و اقدام‌ها به طور ویژه برای پایتخت کتاب طراحی شده باشد، متناسب با نیازهای محلی، آیین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی باشد، تأثیرات پایداری در ارتقای سطح فرهنگ کتاب‌خوانی داشته باشد، از مشارکت مردمی و پشتیبانی شرکت‌های بزرگ تجاری، کارخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای تأمین هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری برخوردار باشد، قابلیت الگوبرداری داشته باشد، در محتوا و شیوه اجرا نوآورانه و کیفی باشد، برنامه‌های هر شهر می‌تواند شامل تمام شهرستان‌ها و روستاهای آن باشد، گستره اجرای برنامه می‌تواند در سطح شهر، یا در سطوح محلی، ملی و حتی منطقه‌ای و بین‌المللی باشد.
به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس علاقه‌مندان باید ایده‌های خود را در قالب فرم فراخوان که در سایت www.mehresabafars.ir در دسترس است به آدرس چهارراه حافظیه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، دبیرخانه ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب فارس و یا پست الکترونیکی farsbookpromotion@gmail.com ارسال کنند.
سهرابی همچنین از شناسایی بیش از ٣٠ شهر استان فارس برای نامزدی و تکمیل پرونده پنجمین جشنواره پایتخت کتاب ایران خبر داد و گفت: امسال برنامه های جدی با راه اندازی دبیرخانه ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب فارس در شیراز برای ترویج کتابخوانی مدون شده است که به زودی همایش شهرداران شهرهای هدف فارس در حوزه ترویج کتابخوانی به میزبانی شیراز برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: پرداخت به موقع در سهم کتابخانه‌های عمومی توسط شهرداری‌ها، پیشینه فرهنگی و تاریخی، فعالیت‌های ترویج کتابخوانی و حمایت شهرداران و شوراهای اسلامی شهرها از فعالیت‌های فرهنگی از ملاک‌های انتخاب این شهرها بوده است با این وجود دبیرخانه ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب فارس از همه شهردارانی که علاقه‌مند به حضور در این رویداد مهم ملی و فرهنگی باشند استقبال می‌کند.
سهرابی در پایان گفت: شهر شیراز، اوز و صدرا در سال‌های گذشته گام‌های بلندی برای کسب عنوان پایتخت کتاب ایران برداشته‌اند که امیدواریم با حمایت و هماهنگی همه دستگاه‌ها به ویژه شهرداری این شهرها و سایر شهرهای استان بتوان اتفاقات خوبی را در حوزه ترویج کتابخوانی که یکی از شاخص های مهم توسعه فرهنگی هر جامعه است، رقم زد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس فرهنگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۱۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محفل انس با قرآن در مصلای الیگودرز برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، امروز سه‌شنبه هم‌زمان با ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و ضیافت الهی و ولادت مظهر جود و کرم و بخشش، امام حسن مجتبی (ع) محفل انس با قرآن کریم در ادامه محافل انس با قرآن کریم که در شهرهای استان لرستان در حال برگزاری است محفل انس با قرآن در مصلای نمازجمعه الیگودرز برگزار شد.

این محفل نیز با حضور حجت‌الاسلام «مهدی سرلک» امام‌جمعه، حجت‌الاسلام «حسین سرلک» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، «ابوذر پیرحیاتی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز و تعدادی از مسئولین، قاریان، مدیران و اعضای مؤسسات قرآنی، همچنین با حضور مردم مؤمن و روزه‌دار برگزار شد.

این محفل معنوی و نورانی که باهدف ایجاد فرصتی جهت بهره‌گیری هرچه بیشتر از گنجینه‌های الهی و نشر فرهنگ قرآنی برگزار شد به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر امام‌جمعه، ستاد نمازجمعه شهرستان و مؤسسات قرآنی الیگودرز و با قرائت قاری ممتاز کشوری «سعید ناصری نسب» و «علی باقری قاری» ممتاز شهرستان این محفل نورانی و معنوی برگزار شد.

کد خبر 6063150

دیگر خبرها

  • درخشش یک مازندرانی در جشنواره ملی کتاب و رسانه
  • اهمیت فرهنگ و هنر در ترویج ارزش‌های اسلامی
  • هنرمندان در تحقق شعار سال باید پیش‌رونده و پیش‌برنده باشند
  • با هدف ترویج فرهنگ کار خیر و تکریم خیرین جشنواره ی ملی رسانه ای مهرآفرین برگزار می شود.
  • سند مشترک تعامل فرهنگ و اقتصاد رونمایی می‌شود
  • محفل انس با قرآن در مصلای الیگودرز برگزار شد
  • ظرفیت‌های مردمی و دولتی پای کار ترویج طرح «زندگی با آیه‌ها» باشند
  • «طنزپهلو» فراخوان داد
  • «طنزپهلو» فراخوان داد
  • پیشتازی مادربزرگ‌های گلستانی در ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی