Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج جدیدترین نظرسنجی از کاهش چشمگیر اعتماد شهروندان آلمانی به عرصه سیاسی این کشور به‌ویژه به‌دلیل مناقشات اخیر درباره رئیس سازمان اطلاعات داخلی خبر داد. ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰ بین الملل اروپا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه سوئیسی "تاگس آنسایگر"، مناقشات در دولت ائتلافی آلمان بر سر مسئله سرنوشت رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان همچنان اعتماد شهروندان به عرصه سیاسی را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس نظرسنجی جدیدی که به‌سفارش "آرتی‌ال" و "ان‌تی‌وی" آلمان انجام شده است تنها یک اقلیت 24درصدی از شهروندان آلمانی هنوز به اتحادیه احزاب متحد مسیحی و حزب سوسیال دموکرات اعتماد دارند که می‌توانند با مسائل در آلمان مقابله کنند. اکثریت 61درصدی شهروندان به صلاحیت سیاسی احزاب دولت ائتلافی اعتماد ندارند.

همچنین نتیجه این نظرسنجی نشان می‌دهد که شمار افرادی که در انتخابات رأی نمی‌دهند با 31 درصد بسیار بیشتر از شمار این افراد در انتخابات پارلمانی گذشته شده است. در آن زمان حدود 24.8 درصد واجدین شرایط رأی دادن در انتخابات شرکت نکرده یا یک رأی نامعتبر را ارائه دادند.

بر این اساس همچنین در یک مشارکت انتخاباتی زیر هفتاد درصد، احزاب متحد مسیحی با دو درصد سقوط نسبت به هفته قبل 28 درصد آراء شهروندان را به دست آوردند. حزب سوسیال دموکرات هم با یک درصد سقوط 17 درصد آراء شهروندان را به دست آورد. سبزها بدون تغییر 16 درصد و حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم با دو درصد صعود 15 درصد آراء شهروندان را به دست آورد. چپ‌ها هم بدون تغییر 10 درصد آراء شهروندان را به دست آوردند. حزب لیبرال دموکرات هم با یک درصد صعود 9 درصد آراء را کسب کرد.

این نظرسنجی را مؤسسه فورسا در فاصله زمانی 17 تا 21 سپتامبر بین 1504 واجد شرایط رأی دادن در آلمان انجام داده است.

در این میان آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان هم به خطای خود در برخورد با جریانات مربوط به رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان اعتراف کرد.

وی امروز دوشنبه در برلین اعلام کرد: در تصمیم اولیه در این باره خیلی کم فکر کردم و این مسئله باعث تنش بجا در مردم شد. من از اینکه این اتفاق افتاده است بسیار متأسفم.

جنجال و مناقشات بر سر ماسن از مصاحبه او با روزنامه "بیلد" آغاز شد. ماسن در این مصاحبه که 16 شهریور (هفتم سپتامبر) منتشر شد، مدعی شده بود که سازمان تحت نظارت او اطلاعات قابل استنادی در دست ندارد که نشان دهد خارجی‌ها در ناآرامی‌های شهر کمنیتس به‌صورت هدفمند تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.

این سخنان در حالی مطرح شده بود که انتشار یک فیلم کوتاه از شهر کمنیتس در شبکه‌های اجتماعی، صحنه‌هایی از تعقیب دو تبعه خارجی‌ توسط گروهی از تظاهرات کنندگان افراطی را نشان می‌داد.

بعد از این اظهارات در حالی که حزب دموکرات مسیحی و سوسیال دموکرات خواهان برکناری ماسن بودند، اما وزیر کشور آلمان از حزب سوسیال مسیحی همچنان از مواضع ماسن حمایت می‌کرد و این مسئله به مناقشات سختی در دولت ائتلافی منجر شد.

احزاب دولت ائتلافی بعد از اینکه از توافق اولیه خود درباره سرنوشت ماسن کناره‌گیری کردند روز گذشته به‌اتفاق آراء تصمیم گرفتند که  رئیس سازمان اطلاعات داخلی را از سمت خود برکنار کرده و به سمت مشاور ویژه در وزارت کشور منصوب کنند.

به این ترتیب این مناقشات ظاهراً برطرف شده اما به‌نوشته رسانه‌های آلمانی زخم‌هایی که به دولت ائتلافی وارد شده تا مدتها باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/*

R31356/P36447/S8,89/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۱۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد

یونس عرب مدیرعامل انجمن بیماران تالاسمی در گفتگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه آمار ابتلا به بیماری تالاسمی در استان‌های شمالی و جنوبی کشور بیشتر است، اطهار کرد: در واقع آمار ابتلا به تالاسمی در استان‌هایی که در مجاورت دریا قرار دارند بیشتر است.

وی ازدواج‌های فامیلی را نیز یکی از عوامل اصلی ابتلا به تالاسمی عنوان کرد و ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان آمار ابتلا بالاست، چون دو فاکتور اصلی وجود دارد یعنی هم در مجاورت دریا قرار گرفته و هم ازدواج‌های فامیلی در این استان آمار بالایی دارد. در واقع این استان با داشتن یک‌هفتم بیماران تالاسمی و جمعیت ۳ هزار و ۷۵۰ بیمار، رکورددار تولد بیماران تالاسمی است.

مدیرعامل انجمن بیماران تالاسمی به استان‌های مازندران، خوزستان، بوشهر و گلستان اشاره کرد و افزود: آمار بیماران تالاسمی در تهران هم کم نیست، در تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی داریم که هم مهاجرت در این آمار دخیل است و هم بخش دیگر آن به ازدواج‌های فامیلی برمی گردد.

عرب گفت: در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، کردستان، همدان، قزوین و یزد کمترین بیمار تالاسمی وجود دارد.

مدیرعامل انجمن بیماران تالاسمی با بیان اینکه کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی دستاورد بزرگی در نظام سلامت کشور است، گفت: هم اکنون در کل سال در حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ نوزاد مبتلا به تالاسمی به دنیا می‌آید که این در حالی است که در سال‌های گذشته این آمار به بیش از هزار نفر می‌رسید، در واقع این دستاورد بزرگی در حوزه سلامت کشور به شمار می‌رود.

یاسر داودیان، رئیس هیئت مدیره بنیاد بیماری‌های نادر ایران نیز به خبرنگار آنا گفت که واردات داروی بیماران تالاسمی با تحریم‌ها به مشکل برخورده است. به همین دلیل داروسازان تلاش کردند دارو‌های بیماران تالاسمی را در داخل کشور تولید کنند و در حال حاضر تعداد زیادی از بیماران تالاسمی که دچار مشکل ژنتیکی خونی هستند از این دارو‌ها استفاده می‌کنند و باید زمان بگذرد تا میزان تاثیر این دارو‌ها مشخص شود.

وی تصریح کرد: امیدوارم از سوی وزارت بهداشت برنامه‌ای اتخاذ شود تا مشکلات بیماران صعب‌العلاج و نادر همانند تالاسمی به زودی مرتفع شود.

 رئیس هیئت مدیره بنیاد بیماری‌های نادر ایران در ادامه با بیان اینکه ۲۷ سال پیش نخستین بیمار تالاسمی در آمریکا شناسایی شد و در حال حاضر، این بیماری شایع‌تر شده است، گفت: با توجه به توان حمایتی دولت و شرایطی که بیماران دارند، انتظار داریم وزارت بهداشت و هر دستگاه مرتبط با بیماران صعب‌العلاج تدبیری بیندیشند تا بیمار به جز درد بیماری، درد دیگری نداشته باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۳۴۵ هزار پلاک آبی هوشمند بر منازل اصفهانی‌ها نصب شده است
  • افزایش چشمگیر مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان
  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • جواب بده ۱۰۰ میلیون برنده شو؛ کلاهبرداری جدید
  • خالی کردن حساب با پرسیدن فقط یک سوال
  • افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی خورشیدی در بریتانیا
  • افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی خورشیدی در مارس ۲۰۲۴
  • کرایه تاکسی در اهواز ۳۵ درصد گرانتر شد
  • چه عواملی در مشارکت سیاسی زنان نقش دارد؟
  • درز اطلاعات محرمانه ارتش آلمان در اینترنت