Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:39:55 GMT

بازدید آذری جهرمی از ‌شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۶۱۵۶۲

بازدید آذری جهرمی از ‌شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای اینکه دیجیتال سهم قابل توجهی از اقتصاد کشور را به خود اختصاص دهد، باید نهادسازی کنیم.

به گزارش ‌ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه سفر به اصفهان و در شهرک علمی و تحقیقاتی این کلانشهر، اظهار کرد: خمیرمایه پیشرفت و توسعه، خلاقیت است. به همین دلیل باید در راستای ایجاد جغرافیا در همه شهرستان‌ها تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر قصد داریم دنیای دیجیتال، سهم قابل قابل توجهی از اقتصاد کشور را به خود اختصاص دهد، باید به سمت ساخت نهادهایی با اکوسیستم و زیست‌بوم مستعد توسعه دیجیتال حرکت کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نقش پارک‌های علم و فناوری در این زمینه و ساخت نهادهای اینچنین بسیار مهم است. پارک‌های علم و فناوری به الگوهای خوبی برای بهبود شرایط تبدیل شده‌اند.

همچنین مهدی ابطحی- رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: بیش از هفت هزار دانشجو در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مشغول به کار هستند. 470 تحصیل‌کرده در مقطع دکتری هستند و این آمار با هزینه‌های مالی محدودی به دست آمده است.

وی ادامه داد: بخش زیادی از گردش مالی شرکت به دلیل صادرات محصولات پزشکی و تکنولوژی‌های زراعی است که موجب مطرح شدن و نمایش توانایی‌های شهرک شده‌اند. 

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به نشست IASP که در شهریورماه سال جاری با حضور 50 کشور در اصفهان برگزار شد افزود: وجه بین‌المللی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز به خوبی رشد کرده و امروز اقدامات قابل تقدیری در این زمینه انجام می‌دهد. 

به گزارش ایسنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در انتهای بازدید از شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان از چهار محصول مدیریت رویدادها و تحلیل ترافیک شبکه، سامانه رای گیری الکترونیک امن، دیواره آتش کاربردی های تحت وب و صندوق مجازی پست ایرانیان رونمایی کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آذری جهرمی منطقه اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۱۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است

عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه اصفهان گفت: راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است و در صورت سرمایه‌گذاری بر اندیشه انسان خلاق در هر حوزه‌ای، وارد عرصه نوآوری خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسول رکنی زاده امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در مراسم گرامیداشت روز استاد و معلم با اشاره به اینکه درگیر موضوعی تحت عنوان دین‌گریزی در نسل جوان هستیم، اظهار کرد: دین‌گریزی در جهان امروز به نوع حکمرانی‌ها ارتباطی ندارد و مسئله جدا شدن از دین در سراسر جهان دیده می‌شود.

وی با تاکید بر نقش آموزش در آینده کشورها و با بیان اینکه به طور کلی دور شدن نسل انسان از آنچه که تحت عنوان تفکر دینی شناخته می‌شود، محصول نظام آموزشی کشورها است، افزود: امیرالمومنین (ع) در نهج‌البلاغه تعصب و پافشاری را بر پناه دادن به انسان بی‌پناه، وفای به عهد، طاعت کردن از نیکی‌ها، معصیت در برابر تکبر و عصیان در مقابل کبر و متکبر، بخشندگی، دوری از تجاوز به حقوق دیگران و فساد کردن در زمین جایز دانسته‌اند.

عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه اصفهان تصریح کرد: فناوری به دانش و پژوهش‌های علمی وابسته است و در عصر حاضر طی ۳۰ تا ۴۰ سال گذشته تمام کشورها به نحوی به پژوهش مدرن دست پیدا کردند، فناوری به چیزی بیش از دانش و پژوهش‌ها وابسته است که از جمله این موارد می‌توان به تحقیق، ایده‌ها و اطلاعات اشاره کرد.‌

رکنی زاده ادامه داد: فناوری محصول دانش نیست و از مهارت ژرف برمی‌خیزد که این مهارت نیز مجموعه‌ای از دانش‌ها است و در هر جامعه‌ای مسئله‌ای برای نو آفریدن و نوآوری وجود دارد، توسعه فناوری یک رخداد استثنایی است، اما تغییر نوآوری نیست.

وی گفت: نیازمند سرمایه‌گذاری روی پژوهش هستیم، راه نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است و در صورت سرمایه‌گذاری بر اندیشه انسان خلاق در هر حوزه‌ای وارد عرصه نوآوری خواهیم شد.

کد خبر 749486

دیگر خبرها

  • ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در دانشگاه مازندران
  • آذری جهرمی: بسازیم، کلنگ نباشیم!
  • هوای ۸ شهر اصفهان سالم است
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • توقف عملیات عمرانی احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت
  • کنایه آذری جهرمی به صداوسیما: «بنیاد آقاخان» عکس‌العملی شبیه «ساترا» نداشت
  • هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود