Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل از جامعه جهانی خواست تا مبارزه علیه گسترش مواد مخدر را افزایش دهد و در عین حال در درمان معتادان مواد مخدر نیز کمک کنند.

گوترش در نشست مبارزه با مواد مخدر در سازمان ملل گفت: برای حل این مشکل پیچیده، ما نیاز به اقدام فعالانه در دو حوزه داریم: اول، مبارزه با قاچاق مواد مخدر غیر قانونی، و کمک کسانی که از درد اعتیاد رنج می برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حوزه دوم اقدام ما در این است که اطمینان حاصل شود که کسانی که نیاز به درمان برای اعتیاد به مواد مخدر دارند، آن را دریافت می کنند. که حدود ۳۱ میلیون نفر وابسته به مصرف مواد مخدر در جهان هستند. حدود ۴۵۰ هزار نفر هر ساله به دلیل مصرف بیش از حد میمیرند.

کد خبر 4411544

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان ملل متحد مواد مخدر ایالات متحده آمریکا روسیه سوریه ایران رژیم صهیونیستی عراق فلسطین دونالد ترامپ عربستان سعودی ترکیه آلمان افغانستان جنگ 2015 یمن انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۱۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ ۹۱ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد ۹۱ نفر پارسال در این استان براثر عوارض ناشی از مصرف موادمخدر جان باختند که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰درصد افزایش داشته است.

بنا بر این گزارش ۷۳ نفر از قربانیان اعتیاد به مواد مخدر مرد و ما بقی زن هستند و شهرستان‌های ساری با ۱۷، قائمشهر با ۱۱ و نور با ۸ فوتی بیشترین و شهرستان بابل با یک فوتی کمترین آمار مرگ بر اثر سوءمصرف مواد را داشتند.

کارشناسان آسیب‌های اجتماعی می‌گویند حساسیت خانواده به رفتار فرزندان، تغییر رفتار همسر، برخورد درست با این افراد در صورت گرایش آنان به مواد مخدر، آگاه شدن از راه‌های گرایش جوانان به مواد مخدر و آگاهی از علائم و نشانه‌های اولیه و انجام مشاوره‌های درست از طرف خانواده می‌تواند از گرفتار شدن جوانان در دام اعتیاد و به تباهی کشاندن افراد و مرگ جلوگیری کند.

طبق اعلام رسمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران در دولت سیزدهم ۱۱۱ باند مخوف مواد مخدر در مازندران شناسایی و منهدم شده است

دیگر خبرها

  • قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر: نگاه نهادهای بین‌المللی به حوزه مواد مخدر سیاسی است
  • مرگ ۹۱ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران
  • مرگ ۹۱ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر
  • محمدیه به شهر بدون دخانیات تبدیل می‌شود
  • بیش از ۱۳ کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد
  • اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خوزستان افزایش یابد
  • دستگیری زنی که با موتور تریاک‌فروشی می‌کرد
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • بالگرد‌ها به کمک شناسایی کشت و توزیع مواد مخدر می‌آیند
  • خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر