Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران گفت: در شهرداری تهران مدت ۹ نفر اصرار داشتند که با توجه به قانون اخیر کنار بروند و بر اساس آخرین آماری که به دست آمده بیش از ۲۰۰ نفر از پرسنل شهرداری تهران مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان خواهند شد.

محمود میرلوحی در جریان گزارش کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شورای پنجم با دقت و با انگیزه به فعالیت خود ادامه می‌دهد و اتفاقات خوبی در این مدت در شورا صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در طی همین مدت شورای شهر تهران حسابرسی‌هایی که از سال 93 تا 96 انجام نشده بود را در دستور کار خود قرار داد و رسیدگی‌های لازم را به آن انجام داد.
عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران تصریح کرد: در این مدت تغییراتی نیز در حسابرسی شوراها صورت گرفت که این موضوع نیز مورد تایید حسابرسان قرار گرفته است و شورا در خصوص کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران نیز کارهای کارشناسی دقیق و منظمی را انجام داده است.
میرلوحی با بیان اینکه ما ماشین مصوبات نیستیم که مرتبا مصوبه به تصویب برسانیم، گفت: یکی از مواردی که از دفتر مصوبات خواسته‌ایم این است که فرآیند اجرای مصوبات را نیز پیگیری کند و اگر ببینیم مصوبه‌ای اجرا نمی‌شود موضوع را در دستور کار قرار خواهیم داد و تذکر لازم را ارائه می‌کنیم.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی این شورا در حوزه نظارتی بیان کرد: انشاءالله ما بتوانیم نظارت‌های واقعی‌تر و عمیق‌تری داشته باشیم و شورا را به جایگاه واقعی که در قانون Law اساسی به آن اشاره شده برسانیم.
این عضو شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به اینکه ما بنایی برای ثبت و ضبط مصوبات در بایگانی شورا نداریم، گفت: تلاش می‌کنیم مصوباتی که در این دوره به تصویب می‌رسد را در همین دوره اجرایی کنیم.
وی ادامه داد: برخورد با تخلفات و مسائلی در حوزه مالی از دیگر مواردی است که در دستور کار شورا قرار گرفته است که از آن جمله می‌توان به املاکی که دست افراد غیر از جمله افراد حقیقی و حقوقی قرار دارد اشاره کنیم که بر اساس لیست اولیه‌ای که در اختیار ما قرار داده شد 1600 نفر این املاک را در اختیار گرفته بودند و البته همه آنها را نمی‌توان نظر واحد داد و شاید برخی افراد حقیقی و حقوقی و حتی بهره‌بردار باشند و لذا کار گسترده‌ای در حال انجام است و اولویت کاری ما بازگشت و استرداد املاک در شرایط فعلی و بدهی شهرداری است که امیدواریم بتوانیم با بازگشت این املاک طلب پیمانکاران را پرداخت کنیم و این املاک می‌تواند بخشی از بدهی‌های شهرداری را جبران کند. 
میرلوحی تصریح کرد: بر اساس آخرین اخباری که کسب شده 168 مورد دستور قضایی برای املاکی که در اختیار اشخاصی که قرار گرفته است صادر شده است که در این زمینه جا دارد از ناحیه 37 دادسرای تهران به خاطر صدور احکام تقدیر کنم.
وی ادامه داد: تعداد قابل توجهی از املاک نیز منجر به تنظیم قرارداد جدید و تعدادی به استرداد برگشت شده است که در همین زمینه نیز سازمان بازرسی و حراست شهرداری تهران مواردی را به صورت شکایتنامه تهیه و تنظیم کردند و مستندات آن را در اختیار حاکم قضایی قرار داده‌اند. 
وی افزود: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته بسیاری از این املاک از طریق مناطق واگذار شده است و شورا تلاش می‌کند تا این املاک دوباره به شهرداری بازگردد. 
عضو شورای شهر تهران در ادامه نشست خبری با اشاره به اینکه شورای شهر تهران ریل‌گذاری برای ادامه فعالیت شهرداری دارد بیان کرد: مشخص نیست که چرا برخی اصرار دارند که قانون منع بکارگیری بازنشستگان در مجموعه شهرداری انجام شود و این درحالیست که در کشور ما تعداد مدیران و استاندارانی که مشمول این قانون می‌شوند کم نیست و حتی می‌توان به قوه قضائیه و صدا و سیما نیز اشاره کرد. 
میرلوحی بیان کرد: در شهرداری تهران در همین مدت 9 نفر اصرار داشتند که با توجه به قانون اخیر کنار بروند و بر اساس آخرین آماری که به دست آمده بیش از 200 نفر از پرسنل شهرداری تهران مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان خواهند شد. 
وی در ادامه با انتقاد از اینکه چرا رسانه‌ها مقاله‌ای در خصوص منع بکارگیری بازنشستگان در دو مجموعه قوه قضائیه و صدا و سیما نمی‌نویسند، گفت: این موضوع جای سوال و تعجب دارد که چرا دوستان اینقدر اصرار بر این موضوع دارند که افشانی از شهرداری برود. 
وی تصریح کرد: در همین مدت یک موج سنگینی علیه شورا راه انداختند و این در حالی است که شوراها سرمایه ارزشمندی هستند و رکن شوراها را نباید تضعیف کنیم بلکه آن را باید تقویت و از ظرفیت آن استفاده کنیم. 
میرلوحی با بیان اینکه تغییر شهردار را در این مقطع اصلاً به صلاح نمی‌دانیم ،گفت: تغییرات مدیریتی باعث لطمه زدن به شهر می‌شود.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه حمله تروریستی اهواز قانون Law شورای شهر تهران شهرداری تهران قانون حقوقی کمیسیون عکس اهواز حادثه تروریستی اهواز حادثه تروریستی حمله تروریستی ایران حمله تروریستی اهواز حادثه تروریستی به اهواز فیلم دختر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۱۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیش حقوقی جدید بازنشستگان صادر شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ساعتی قبل، فیش‌های حقوقی اردیبهشت بازنشستگان کارگری صادر شد؛ این فیش‌ها در سامانه مربوطه قابل رویت است. 

ایلنا در گزارشی نوشت: در این فیش ها، حقوق بازنشستگان به میزان ابلاغی افزایش یافته است؛ حداقل بگیران مشمول افزایش ۳۵.۳ درصدی و مستمری بگیران سایر سطوح مشمول افزایش ۲۲ درصدی به اضافه رقم ثابت شده اند. 

گفتنی است هنوز احکام حقوقی جدید بازنشستگان کارگری صادر نشده است؛ مابه التفاوت فروردین نیز ظاهراً قرار است همراه حقوق خردادماه به حساب مستمری بگیران تامین اجتماعی واریز شود.

٢٢٣٢٢٣

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903243

دیگر خبرها

  • چرا فرهنگیان از طرح بکارگیری دوباره بازنشستگان استقبال نکردند؟
  • فیش حقوقی جدید بازنشستگان صادر شد
  • مصوبات شورای شهر تهران قابل ردیابی شد
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • چمران: قرارداد با چینی‌ها محرمانه است! / از طرح شهرداری برای پارک لاله اطلاعی نداریم!
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا
  • عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم