Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@09:20:40 GMT

بلع ساحل استرالیا توسط بخش بزرگی از اقیانوس

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۶۲۰۸۹

بلع ساحل استرالیا توسط بخش بزرگی از اقیانوس

  بخش عمده‌ای از یک ساحل در استرالیا به دلیل فرسایش داخل اقیانوس فروریخت.به گفته مقام‌های استرالیایی حدود ۳۰۰ متر از ساحل "اینسکیپ پوینت" در کویینزلند استرالیا یکشنبه یا دوشنبه (۲۴ سپتامبر) داخل دریا ریخته است.

این سومین بار در سال‌های اخیر است که چنین اتفاقی در این منطقه رخ می‌دهد.مسئولان استرالیایی می‌گویند کسی در حادثه اخیر آسیب جانی یا مالی ندیده است و از مردم خواسته‌اند که از حضور در این محل پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان محیط زیست کوئینزلند در بیانیه‌ای گفت: "به نظر می‌رسد که این فرسایش در نتیجه خالی شدن لایه زیرین بخشی از خط ساحلی به دلیل جریان آب، جزر و مد و ضربات امواج باشد. "

گلن کرویکشنک، خلبان هلیکوپتر می‌گوید هنگامی تغییر در ساحل را دید که روز دوشنبه مشغول پرواز روی این شبه‌جزیره محبوب گردشگر‌ها (در ۲۵۰ کیلومتری بریزبن) بود.او به بی‌بی‌سی گفت: "این خیلی بزرگتر از دو مورد اخیر بود؛ یک تکه بزرگ از ساحل که داخل دریا مکیده شد."
در سال ۲۰۱۵ هنگامی که ۲۰۰ متر از ساحل فرو ریخت، ۱۴۰ نفری که در اردوگاهی در نزدیکی محل حادثه (در اینسکیپ) بودند، تخلیه شدند. در آن حادثه کسی آسیب ندید.پس از آن حادثه مسئولان محلی میزان ثبات خاک این شبه جزیره را بررسی کردند و ورود به منطقه‌ای که در آن خطر فرسایش وجود داشت را ممنوع کردند.در سال ۲۰۱۶ هم ریزش کوچکتری رخ داد.

پیتر دیویس، زمین‌شناس دانشگاه سانشاین کوست، می‌گوید احتمال ریزش مجدد در این منطقه "قریب به یقین است. "او گفت: "آن چه با قطعیت می‌توانیم بگوییم این است که منطقه‌ای بدون ثبات داریم که ریزش در آن به طور دوره‌ای اتفاق می‌افتد. "

منبع: پارسینه

کلیدواژه: استرالیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۲۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد در مواجهه با سیل

جواد محجوبی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: در بارندگی روز گذشته در استان سستی و ناهمواری جاده‌های غالباً خاکی و صعب العبور و همچنین تاریکی و دید بسیار کم شبانه، مانع از نقش آفرینی و تلاش جهاد گونه در موقعیت‌های پرخطر سیلابی استان نشد. 

وی افزود: علی رغم وجود تهدید‌های جانبی در بارش‌های رگباری کم نظیر اخیر، شب گذشته عوامل فنی و گروه‌های گشت و بازرسی شرکت آب منطقه‌ای یزد در بند‌های خاکی و مسیل‌های در معرض آسیب حاضر شدند و با رصد پیوسته خطرات احتمالی، تمهیدات لازم را پیش بینی کردند. 

گفتنی است مدیرعامل، معاونین و مدیران شرکت علاوه بر حضور شبانه در مکان‌های مذکور، امکانات و ماشین آلات در اختیار را برای حضور میدانی و عملیات عمرانی موردنیاز بسیج کردند. رصد لحظه‌ای آمار بارندگی براساس مدل‌های مختلف علمی و دبی ورودی رودخانه‌ها و بند‌ها و ارسال هشدار‌های لازم به مسئولین ذیربط نیز از مهمترین اقدامات این شرکت در حوادث اخیر محسوب می‌شود. 

شایان ذکر است در بارندگی اخیر، دبی اندازه گیری شده در رودخانه تفت به ۹۲ مترمکعب در ثانیه با دوره بازگشت بیش از ۱۰۰ سال رسید. این حجم از رواناب می‌تواند به خوبی گویای تلاش‌های تاثیرگذار عوامل میدانی کلیه دستگاه‌های ذیربط در مدیریت و کنترل خسارات ناشی از آن باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ایمن سازی فروچاله‌های ناشی از ریزش چاه‌های جذبی در منطقه چهار
  • ایمن سازی فروچاله‌های ناشی از ریزش چاه‌های جذبی بر اثر باران در منطقه چهار 
  • امریکا: آغاز ساخت اسکله در ساحل غزه
  • انتقاد چین از تاثیرات منفی گسترش «آکوس» بر صلح و ثبات منطقه
  • ریزش و تخریب یک واحد مسکونی فرسوده در شهر یزد بر اثر بارندگی
  • ریزش سقف واحد مسکونی در آباده و حضور امدادگران
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا
  • بارندگی های اخیر ۱۸۴ میلیارد ریال به بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد در مواجهه با سیل