Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شورای شهر تهران از عدم دسترسی اعضای شورا به سامانه نظارتی هوشمند شهرداری تهران انتقاد کرد و گفت: دسترسی به سامانه هوشمند باعث نظارت قوی و قدرتمند در مدیریت شهری می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «علی اعطا» در نشست خبری کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران گفت: در این مدت 30 جلسه در کمیته حقوقی امور بین الملل برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: بررسی چالش های حقوقی و قانونی شورایاری ها، لزوم برگزاری انتخابات شورایاری ها از منظر قانونی، بررسی ابعاد حقوقی لغو مصوبه برج باغات و اصلاح فرآیند تشخیص نوع بافت در شورا از محورهایی است که در کمیته حقوقی و امور بین الملل شورا بررسی شده است.

وی افزود: پاسخ به اعتراضات هیئت تطبیق، قانون منع بکارگیری بازنشستگان و میزان مشمولیت آن از دیگر مواردی است که در کمیته حقوقی در حال بررسی است.

اعطا به فرآیند رسیدگی به تخلفات ساختمانی در قالب کمیسیون ماده 100 نیز اشاره کرد و گفت: پادگان آموزشی 06 واقع در خیابان پاسداران از دیگر موضوعاتی است که در کمیته تخصصی در حال بررسی است.

وی با اشاره به سازوکار نظارتی شورای شهر تهران و نیاز به دسترسی اعضای شورا به سامانه نظارتی نیز گفت: اعضای شورای شهر تهران با ابزار سنتی نمی توانند بر امور نظارت کنند بنابراین باید از طریق سامانه هوشمند پیشرفته نظارت به صورت مستمر انجام شود.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه دسترسی به سامانه زمینه نظارت بیشتر اعضای شورا و فعالیت های شهرداری را افزایش می دهد، خاطرنشان کرد: شورای اداری شهرداری تهران اخیرا تصمیماتی گرفته و مصوباتی داشته که در حیطه اختیارات آنها نبوده و این در حالی است که تا امروز اعضای شورای شهر تهران از جزییات آن اطلاع ندارند.

وی افزود: در قالب این تصمیمات برخی ادارات حذف شده و برخی جابجایی ها نیز در معاونت ها انجام شده که مواردی از این دست به مصوبه شورا نیاز دارد و ما این موضوعات را رصد می کنیم.

اعطا تصریح کرد: انتظار داریم با توجه به اینکه سامانه هوشمند در اختیار مدیران شهرداری قرار دارد این دسترسی را برای اعضای شورای شهر تهران نیز فراهم کنند.

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: محرم ماه محرم تشییع شهدا دفاع مقدس حادثه تروریستی اهواز هفته دفاع مقدس عاشورا آیت الله خامنه ای خامنه ای حمله تروریستی اهواز سامانه هوشمند مدیریت شهری شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۲۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاکانی : مراسمی مانند «شهر رمضان» الگوهای موفقی هستند | عید سفر نمی‌ روم و مشغول خادمی مردم هستم

به گزارش همشهری آنلاین؛ علیرضا زاکانی شهردار تهران سه شنبه شب -۷ فروردین - از جشنواره شهر رمضان در بوستان لاله بازدید کرد.

شهردار تهران در این مراسم گفت: نیاز مردم در این ایام به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان، ناظر به موضوع شادی است. در ابعاد مختلف زمینه سازی شد تا مردم در جشن ها حضور داشته باشند و از ظرفیت هنرمندان نیز استفاده شد تا مردم را شاد و خوشحال کنیم و همچنین در بخش های مختلف ظرفیت‌ها در خدمت مردم قرار بگیرد.

او افزود: این مراسم‌ها الگوهای موفقی هستند و ادامه پیدا خواهند کرد. آنچه که در شهرداری تهران دنبال می‌شود این است که مبتنی بر نیاز مردم و وظیفه‌ای که در زمینه خادمی مردم برعهده ما قرار دارد، همه ظرفیت‌ها را شناسایی و به میدان بیاوریم. خودمان هم همه ظرفیت خود را در اختیار شهروندان قرار دهیم. مدیریت شهری مشارکتی است و با مشارکت مردمی بناست که کارها پیش برود.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: در ایام نوروز سفر نمی‌روم و مشغول خادمی مردم هستم. تهران یک مرکز گردشگری است که اقبال مردم به آن بالاست. از قبل از عید خودمان را مهیا کردیم تا محیطی را فراهم کنیم و به استقبال گردشگران برویم.ظرفیت هایی عظیمی در تهران وجود دارد که یک گوشه آن را امروز در بلوار کشاورز و پارک لاله مشاهده می‌کنیم.

زاکانی با بیان اینکه هر کجا یک اهتمام‌ و اراده در کنار خلاقیت و کارکرد نوآورانه قرار بگیرد، می تواند زمینه خدمت شایسته را برای مردم فراهم کند، تصریح کرد: کار بزرگی که در سطح شهر و در هر منطقه انجام می‌شود، فرصتی را برای شهر فراهم می‌کند که سلیقه‌ها مختلف با نشاط این ایام را سپری کنند. در پارک لاله یک رویداد عظیم در حال برگزاری است که می‌تواند برای مناطق دیگر الهام بخش باشد.

زاکانی ادامه داد: سالهای سال به دنبال الگوهایی بودیم که در حوزه نشاط آفرینی و فرح بخشی صحیح برای مردم بستری را فراهم کند؛ مجموعه شادی‌هایی که با جشن ۱۰ کیلومتری غدیر آغاز شد و با جشن امروز در بلوار کشاورز یک الگوهای نوینی را به ما می‌دهد. امید دارم این کار را به بهترین شکل نهادینه کنیم. از موضوعات قرآنی، ورزش باستانی تا بازی های کودکان و فعالیت در حوزه دیجیتال در مراسم مورد توجه قرار گرفته بود.

زاکانی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون نفر در دوره گذشته قهرمان‌شهر شرکت کردند، تصریح کرد: ده‌ها میلیون نفر در کشور در مسابقات بازی های رایانه‌ای حضور یافته‌اند. این موضوعات حکایت از این دارد که ظرفیت‌های بی نظیری داریم و اگر آنها را فعال کنیم، کشش و اقتضای جامعه برای همراهی وجود دارد. پارک‌های شهر یک ظرفیت بی‌نظیر هستند و زمانی که فراموش می‌شود، تبدیل به آسیب می‌شود. اما اگر در متن قرار بگیرد و مردم را به درون خود بکشد تبدیل به یک فرصت طلایی خواهد شد.

کد خبر 840902 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها علیرضا زاکانی شهردارى تهران نوروز تهران شهر رمضان

دیگر خبرها

  • بررسی ۳ هزار و ۸۱۱ مورد درخواست متقاضیان صدور سند برای اراضی زراعی و باغی هشترود از طریق سامانه هوشمند
  • ۵۷۰۰ پارکینگ در قم به سامانه هوشمند پلاک‌خوان تجهیز شدند
  • زاکانی : مراسم هایی مانند «شهر رمضان» ادامه خواهد یافت | عید سفر نمی‌ روم و مشغول خادمی مردم هستم
  • زاکانی : مراسمی مانند «شهر رمضان» الگوهای موفقی هستند | عید سفر نمی‌ روم و مشغول خادمی مردم هستم
  • راه‌اندازی ۳۶۰ سامانه جدید نظارت و ثبت تخلف سرعت در شیراز
  • سامانه ۱۳۷ پلی دوطرفه بین شهروندان بروجنی و مدیریت شهری
  • سامانه ۱۳۷ پلی دو طرفه بین شهروندان بروجنی و مدیریت شهری
  • انقلاب شهری با حرکت به سمت محله‌های هوشمند
  • راه اندازی ۳۶۰ سامانه جدید نظارت و ثبت تخلف سرعت در شیراز
  • ۳۶۰ سامانه جدید نظارت و ثبت تخلف سرعت در شیراز راه اندازی می‌شود