Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب، اکبر صحرایی نویسنده ،‌ از اتمام جلد نخست کتاب دو جلدی نخستین رمان خود با موضوع شهدای مدافع حرم خبر داد و گفت: سه سال است روی رمانی با موضوع زندگی شهید اسکندری کار می‌کنم.

وی ادامه داد: جلد نخست این رمان با عنوان «قصرالدشت تا قمحانه» از زبان شهید اسکندری روایت می‌شود و از اتفاقات سال 42 شروع و تا پایان جنگ تحمیلی پیش‌ می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



صحرایی تصریح کرد:‌ جلد نخست اکنون آماده شده است و تا نیمه جلد دوم نیز پیش رفته‌ام‌، در جلد دوم که «از قناده تا قناصه» نام دارد،‌ به وقایع سوریه می‌پردازد. در واقع این رمان رمان 40 ساله انقلاب است.

صحرایی پیشتر درباره شهید اسکندری گفته بود‌: شهید اسکندری، 8 سال در جنگ تحمیلی حضور داشت و 15 بار مجروح شد. ایشان در اکثر عملیات‌های دفاع مقدس حضور پیدا کرد و پس از به وجود آمدن ناآرامی‌ها در سوریه و جنایات داعش در این کشور، به آنجا رفت و در همان جا هم به درجه رفیع شهادت رسید. زندگی این شهید ابعاد داستانی بسیاری دارد و جای جای زندگیش سرشار از وقایع مهم انسانی و تاریخی است.

صحرایی همچنین به نحوه آشنایی خود با این شهید اشاره کرد و گفت: چند ماهی با این شهید در جبهه‌های جنگ تحمیلی در یک خط همرزم بودیم و این‌گونه با او آشنا شدم و این آشنایی به نگارش کتاب زندگی‌نامه شهید کمک کرده است. از سوی دیگر برای نگارش این اثر، با  همسر، برادر و همرزمان شهید اسکندری نیز مصاحبه داشتم. همسر شهید اسکندری در دوران جنگ تحمیلی به همراه ایشان به اهواز رفته و خاطرات بسیاری از آن دوران دارند.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۲۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز «مرگ با طعم نسکافه» در عمارت نوفل‌شاتو

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی با حضور مسعود کیمیایی، مجید مظفری، جواد طوسی و حضور مخاطبان اجرای خود را در عمارت نوفل‌شاتو آغاز کرد.

بابک صحرایی پس از پایان اجرای شب اول، در صحبت‌هایی گفت: امشب اسطوره تکرار نشدنی فرهنگ و هنر ما در اینجا حضور دارد. بزرگمردی که سینمای حقیقی را در ایران پایه‌گذاری کرد و بیشتر از ۵۰ سال است که روی بلندترین قله هنر ایران ایستاده است. تاریخ فرهنگ و هنر ایران تا همیشه مدیون ایشان خواهد بود. افتخار این را داریم که امشب نمایش خود را به استاد مسعود کیمیایی تقدیم کنیم.

وی افزود: علاوه بر آقای کیمیایی، امروز میزبان جناب مجید مظفری هستیم. او بازیگری است که من از نوجوانی طرفدارش بودم. همچنین از حضور جناب جواد طوسی (منتقد سینما) و رحیم نوه‌سی (نقاش) نیز تشکر می‌کنم.

کارگردان نمایش «مرگ با طعم نسکافه» در ادامه صحبت‌هایش، از همه عواملی که در شکل‌گیری این نمایش او را یاری کرده اند، تشکر کرد.

«مرگ با طعم نسکافه»، نمایشی ۶ پرده‌ای است که با استفاده از کلید واژه‌های مهم زندگی به روایتِ برش‌های دراماتیک در زمان حال، دهه سی و صد سال گذشته می‌پردازد. از نکات مورد توجه این اجرا، حضور پررنگ موسیقی است.

بهنام شرفی، نیکی مظفری، گل ناز عباسی، بهراد محمدی، روشنک رضایی مهر و بابک صحرایی بازیگرانی هستند که در این اثر به ایفای نقش می‌پردازند. همچنین محمدرضا عیوضی و مسعود امامی به عنوان خواننده - بازیگر در این اجرا حضور دارند.

از دیگر عوامل این اثر می‌توان به مجری طرح: نازنین صحرایی، طراح صحنه و لباس: منیره ملکی، طراح گریم: مهتاب حسنی، طراح حرکت: مهرگان بذرافشان، بازیگران فرم: مهرگان بذرافشان، روشنک رضایی‌مهر، حدیث محمودوف، ملینا مشایخ، آویسا شریفی، موسیقی متن: ستار اورکی، سرپرست موسیقی زنده: امیر مهراد، آهنگساز قطعات باکلام: حامی، علی موثقی، امیرعباس حسن زاده، تنظیم کننده قطعات باکلام: حامی، علی موثقی، امیر مهراد، نوازندگان: صادق نورانی، محمدرضا بختیاری، فرناز ساحری و روزبه سیاه منصوری، دستیار کارگردان: شهرزاد پورفرد، عکاس و طراح پوستر: کیارش کاویان و مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: حامد قریب اشاره کرد.

عکس‌ از نیلوفر دهباشی است.

کد خبر 6098058 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • حضور مسعود کیمیایی در اجرای نمایش «مرگ با طعم نسکافه»
  • آغاز «مرگ با طعم نسکافه» در عمارت نوفل‌شاتو
  • لزوم ثبت سفارش کتاب‌های درسی در سریع‌ترین زمان ممکن
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • «آذرخش و رقص فانتوم‌ها» به نمایشگاه می‌رسد
  • وزیر اسبق آموزش و پرورش: آقای صحرایی از خدا پروا کنید
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • پیرترین معلم ایران یک قرن و ۷ سال عمر کرد | از ریاست آموزش و پرورش تا تالیف دو کتاب چاپ نشده
  • نمایان شدن نارنجک‌های عمل نکرده دوران جنگ تحمیلی در ایلام
  • روایتی از معلم شهید حاج علی اکبر شمشیری