Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب، چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از 10 مهر‌ماه در شهرستان اراک «استان مرکزی» آغاز می‌شود و برگزیدگان مرحله مقدماتی از اقصی‌نقاط کشور به آوردگاه مسابقات می‌آیند تا شانس خود را برای حضور در این دوره محک بزنند.

همانند رسم دیرینه‌ای که برای این مسابقات در نظر گرفته می‌شود، میزبانی هر سال به یکی از استان‌ها واگذار می‌شود تا رنگ و بوی مسابقات قرآن و تنوع برگزاری محدود و محصور در پایتخت و یا یک استان مشخص نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حدود 8 روز تا آغاز مسابقات سراسری قرآن وقت باقی مانده است، درحالیکه فضای عمومی کشور و حال و هوای شهر متاثر از مسابقاتی نیست که به اعتقاد کارشناسان و مسولان آن را «کیفی‌ترین مسابقات قرآن در سطح جهان» می‌نامند.
مرحله مقدماتی چهل‌و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اواخر مردادماه در شهر مقدس قم با حضور نمایندگان کشوری برگزار شد و همانطور که انتظار می‌رفت و مسولان برگزار‌کننده وعده داده بودند، این دوره از مسابقات بدون حضور مردم و اصحاب رسانه در استودیوی شهر قم ضبط و اجرا شد؛ البته قضیه به اینجا ختم نشد و بر خلاف انتظاراتی که از ضوابط و قوانین مسابقات تلویزیونی «تولیدی» می‌رفت، اسامی راه‌یافتگان پیش از حتی شروع برنامه تلویزیونی در خروجی رسانه‌ها قرار گرفت.
هر دوره متفاوت‌ از دوره پیش
مسابقات سراسری قرآن طی سال‌های اخیر دستخوش تغییرات زیادی شده است و طی این سال‌ها به اصطلاح، آزمون و خطا زیاد دیده است و هنوز به الگوی واحدی برای برگزاری مسابقه رضایت‌بخش نرسیده است. این دوره از مسابقات که در قالب مسابقات تلویزیونی برگزار می‌شود نیز نقاط قوت و ضعف دارد که در خبر ذیل به آن اشاره شده است.
بیشتر بخوانید: رویش سبک جدید مسابقات قرآن در سیما؛ جذابیت‌دارد یا ندارد؟
گرچه تلاش مسولان و متولیان قرآنی در طول بیش از 4 دهه از برگزاری این مسابقات قابل ستایش و تحسین است امّا اگر واقع‌بینانه به این مساله نگاه کنیم خواهیم دید که مسابقاتی که در سطح کشوری و سراسری برگزار می‌شود و بی‌گمان از هر استان حداقل یک نماینده در آن وجود دارد، چرا نباید همانند مسابقات ورزشی و هنری که در سطح کشور مورد بازدید قرار می‌گیرد، گستره تبلیغاتی داشته باشد و فضا را تحت تاثیر خود قرار دهد.
برای اینکه این مساله بیشتر روشن شود، می‌توانیم نگاهی به آیات قرآن بندازیم. در این کتاب آسمانی عبارات «بیانٌ للناس»، «تِبْیاناً لِکُلِّ شَیْ ءٍ» بسیار آمده است که همگان را مورد خطاب قرار داده است. «اگر قرآن برای همه مردم است و باید به گوش آنها رسانده شود؛ پس برای تبلیغ و ترویج آن نیز باید از تمامی کانالهای رسانه‌ای موجود، به‌خصوص شبکه‌ها و کانالهایی که بیشترین بیننده و شنونده را دارند استفاده کرد» و در چنین شرایطی است که می‌توان گفت مسابقات قرآن از حیث رسانه‌ای، سراسری است و می‌توان امید به تأثیرگذاری آن داشت.
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۲۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناگر نابغه سندروم داون مهابادی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، بیست و هفتمین دوره رقابت‌های شنای قهرمانی کشور و پانزدهمین دوره مسابقات با نظارت مستقیم IPC برگزار می‌شود.

این دوره از رقابت ها طی روزهای سیزدهم وچهاردهم اردیبهشت ماه و در تهران  برگزار و شاهو محمدی از شهرستان مهاباد به همراه تیم استان در مسابقات حضور خواهد داشت.

گفتنی است نتایج بدست آمده توسط شرکت کنندگان در جدول رنکنیگ IPC به ثبت خواهد رسید.

 

 

دیگر خبرها

  • ششمین دوره مسابقات حافظان قرآن استان بوشهر در جزیره شیف برگزار شد
  • خراسان رضوی میزبان آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن است
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • فولاد میزبان آلومینیوم
  • شناگر نابغه سندروم داون مهابادی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارد
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود