Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@14:01:01 GMT

کدام خمیر دندان بهتر است؟

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۶۲۶۳۹

کدام خمیر دندان بهتر است؟

به طور کلی یک خمیر دندان مناسب باید فرآیند زدودن و پاک کردن پلاک دندان را بدون آسیب به مینا یا عاج دندان تسهیل کند، از خاصیت تمیزکنندگی خوبی برخوردار باشد و زیبایی دندان را حفظ کند. همچنین باید با پوست و مخاط دهان سازگاری داشته و بزاق را زیاد کند و علاوه بر آن طعمش مطبوع باشد.
 ترکیب خمیر دندان‌ها از زمان معرفی آنها، دستخوش تغییرات بسیاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود این مساله، جزء تقریبا ثابت در ترکیب اکثریت خمیر دندان‌ها، ماده ساینده آن است. معمولا خمیر دندان‌های سفیدکننده حاوی درصد بیشتری از مواد ساینده هستند و در نقطه مقابل خمیر دندان‌های ضد حساسیت حاوی مواد ساینده کمتری هستند.

خمیردندان‌های سفیدکننده رنگ دندان‌ها را از طریق سایندگی یا مکانیسم‌های شیمیایی از بین می‌برند. ‏ این نوع از خمیر دندان‌ها همچنین حاوی بعضی مواد شیمیایی سفیدکننده مانند پراکسید‌ها هستند. چیزی که باعث نگرانی است، این که استفاده مکرر از پراکسید‌ها یا محصولات حاصل از متابولیسم این است که می‌تواند به رشد ارگانیسم‌های مضر ازجمله قارچ‌ها و پیدایش بیماری‌هایی مانند زبان سیاه مودار منجر شود. پراکسید‌ها ممکن است باعث آسیب به پالپ یا بافت‌های نرم نیز بشوند. تأخیر در ترمیم زخم‌ها هم از دیگر عوارض استفاده طولانی‌مدت از خمیر دندان‌های سفیدکننده حاوی پر اکسید‌ها هستند.

خمیر دندان‌های ضدپوسیدگی حاوی مقادیر متفاوتی از فلوراید هستند. معمولا هر مقدار فلوراید بیشتری در خمیر دندان موجود باشد اثر ضدپوسیدگی بیشتر خواهد بود. سطح فلوراید فعال باید ‏کافی و در تمام عمر خمیر دندان ثابت بماند. چنانچه این گونه خمیر دندان‌ها تا مدت زمان انقضای مندرج روی بسته‌بندی مصرف نشوند عملا خاصیت ضدپوسیدگی خود را از دست می‌دهند. خمیر دندان‌های ضدجرم و پلاک انواع دیگری از خمیر دندان‌ها هستند که با توجه به وجود مواد ضدعفونی‌کننده مانند کلر هگزیدین در آن‌ها از تشکیل پلاک و همچنین بیماری‌هایی مانند التهاب لثه جلوگیری می‌کنند.

در افرادی که جرم بالایی دارند، استفاده هر روزه از خمیر دندان‌های ضدجرم برای جلوگیری از تشکیل جرم می‌تواند سودمند باشد. استفاده از این خمیر دندان‌ها نیاز به جرم گیری در مطب را کاهش می‌دهد. استفاده از خمیر دندان به میزان کمتر از ۲۰ درصد در پاک کردن پلاک دندان مؤثر است، زیرا بیشترین تأثیر (۸۰ درصد) مربوط به روش صحیح مسواک‌زدن است. بعضی افراد به خاطر حساس بودن دندان هایشان به گرما، سرما یا بعضی مواد خاص باید از خمیر دندان‌های ضد حساسیت استفاده کنند. این خمیر دندان‌ها حاوی ترکیباتی است که به مرور زمان موجب کاهش حساسیت دندانی می‌شوند. باید توجه داشت اثرگذاری این فرآورده‌ها بر حساسیت دندان مستلزم گذر زمان است.

اگر فردی دندان‌های خوب و سالم دارد و مخاط و لثه او نیز سالم است و مشکلی از حیث دهان و دندان ندارد، لزومی به تغییر خمیر دندان مصرفی خود ندارد؛ چراکه با هر شرایطی که خمیر دندان مصرفی او داشته است، دهان و دندان‌ها نسبتا تمیز و بدون مشکل هستند و اگر فردی مشکلی از لحاظ دهان و دندان دارد، باید نوع مشکل مشخص شود و خمیردندانی استفاده کند که مشکل عمده او رفع شود.

مثلا فردی که دچار پوسیدگی دندان است بهتر است از خمیر دندان‌های دارای مقادیر بالاتر فلوراید استفاده کند. همچنین برای فردی که سایش دندانی داشته و دندان هایش حساس است، خمیر دندانی که کمترین سایش را دارد توصیه می‌شود.

یکی از سؤالاتی که افراد همواره دارند این است که چه موقع خمیر دندان خود را عوض کنند؟ نظرات محققان در رابطه با استفاده متناوب از خمیر دندان‌ها متناقص است، اما خمیر دندان‌هایی مانند آنتی پلاک‌ها و سفیدکننده‌ها که جنبه درمانی دارند، بهتر است به طور متناوب استفاده شود. نکته آخر این که هنگام گذاشتن خمیر دندان روی مسواک، خمیر دندان را با فشار داخل مو‌های مسواک کنید تا نیمی از آن وارد برس‌های مسواک شود.


منبع: سلامت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: خمیر دندان دندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۲۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناسب‌ترین شغل برای من چیست؟

اولین گام یافتن شغل مناسب برای هر فردی، از این پرسش آغاز می‌شود: «چه کاری می‌توانم انجام دهم؟» یا «در چه کاری می‌توانم موفق‌تر باشم؟»

امروزه از ابزار‌های مختلفی برای ارزیابی توانمندی‌ها و صلاحیت‌های فردی استفاده می‌شود. یکی از کارآمدترینِ این ابزارها، تست کلیفتون است که با استفاده از آن می‌توان به طور دقیق‌تر و جامع‌تری با استعداد‌های ذاتی و توانمندی‌های خود آشنا شد.

با انجام تست کلیفتون، به چه اطلاعاتی دست پیدا می‌کنیم؟

تست کلیفتون شامل ۱۷۷ سوال ۵گزینه‌ای است. در هر سوال، دو عبارت پیش روی شماست و لازم است گزینه‌ای را که بیشتر و بهتر شما را توصیف می‌کند، انتخاب کنید.

اصلی‌ترین کارکرد تست کلیفتون این است که به شناسایی استعداد‌های فردی و نقاط قوت شما می‌پردازد. در مجموع ۳۴ توانمندی در ۴ حوزه وجود دارد. این حوزه‌ها توصیف می‌کنند که چگونه افراد و تیم‌ها از استعداد‌های خود در هنگام پردازش اطلاعات، انجام وظایف، تأثیرگذاری بر دیگران و ایجاد روابط استفاده می‌کنند.

تفسیر نتایج تست کلیفتون نیازمند تخصص و تجربه یک روانشناس متخصص است. این تفسیر به ارائه یک نقشه دقیق از استعداد‌ها و نقاط قوت فرد کمک می‌کند و او را در مسیری هدایت می‌کند که بتواند بهترین عملکرد را در زندگی و حرفه خود داشته باشد.

چرا انجام تست کلیفتون، برای پیدا کردن شغل، ضرورت دارد؟

۱. شناخت بهتر خود

انجام تست کلیفتون، به شما کمک می‌کند تا به صورت دقیق‌تری با نقاط قوت خود آشنا شوید. این تست از طریق پرسش‌های مختلف، به بررسی و تحلیل ویژگی‌ها و رفتار‌های شما در موقعیت‌های مختلف می‌پردازد. با اطلاعات حاصل از این تست، می‌توانید دریابید که در چه حوزه‌ها و وظایفی می‌توانید بهترین عملکرد را داشته باشید و در کدام حوزه‌ها و مشاغل می‌توانید موفقیت بیشتری داشته باشید.

۲. تطابق با فرصت‌های شغلی

تست کلیفتون، نقاط قوت و ضعف شما را با نیاز‌های شغلی موجود مقایسه می‌کند. با انجام این تست، می‌توانید میزان تطابق مهارت‌ها، و ویژگی‌های خود را با شغل‌های مورد نظرتان ارزیابی کنید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا بهترین فرصت‌های شغلی را شناسایی کرده و به طور دقیق‌تری در راستای رشد و پیشرفت خود قدم بردارید.

۳. راهنمایی در انتخاب شغل

با توجه به نتایج تست کلیفتون، می‌توانید در انتخاب شغل خود بهتر تصمیم بگیرید. این تست به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از نیاز‌ها و مقتضیات شغلی خود پیدا کنید. با این اطلاعات، می‌توانید تصمیمات درست‌تری در خصوص شغل مورد نظرتان بگیرید و در مسیری هموار به سمت رشد و موفقیت گام بردارید.

۴. تقویت اعتماد به نفس

شناخت بهتر خود و مطابقت داشتن با شغل مورد نظر، باعث افزایش اعتماد به نفس شما می‌شود. با اطمینان از مهارت‌ها و استعداد‌های خود، می‌توانید با خیال راحت‌تری در جست‌وجوی شغل خود پیش بروید و در مصاحبه‌ها و فرایند استخدام به خود اعتماد کنید. همچنین، این اعتماد به نفس به شما در ارتقا و توسعه حرفه‌ای کمک می‌کند و در محیط کار باعث بهبود عملکرد و پیشرفت شما خواهد شد.

تست کلیفتون چه کاربرد‌هایی دارد؟

روانشناسی سازمانی: در ارزیابی و انتخاب کارکنان برای سازمان‌ها و شرکت‌ها

مشاوره شغلی: برای کمک به افراد در انتخاب حرفه و مسیر شغلی مناسب

توسعه شخصی و حرفه‌ای: به منظور شناخت و بهبود استعداد‌ها و نقاط قوت فرد

روان‌درمانی: در تشخیص و درمان مشکلات روانی و رفتاری

تیم‌سازی: برای شناسایی استعداد‌ها و توانمندی‌های اعضای تیم و بهبود همکاری و عملکرد گروهی

هزینه‌ی انجام تست کلیفتون

نسخه اصلی این تست، در وب‌سایت گالوپ با قیمت ۴۹.۹۹ دلار در دسترس است.

شما همچنین می‌توانید شبیه‌ترین نسخه‌ی این تست را به زبان فارسی در سایت سنجمان، فقط با هزینه ۱۵۰ هزار تومان دریافت کنید.

حالا کلید موفقیت در دست شماست

آگاهی داشتن از توانمندی‌ها و استعداد‌های خود، یکی از عوامل کلیدی در موفقیت شغلی است. تست کلیفتون با ارائه اطلاعات دقیق و جامع درباره خصیصه‌ها و رفتار‌های فردی، به شما کمک می‌کند تا بهترین تطابق را بین خود و فرصت‌های شغلی پیدا کنید. با شناخت بهتر خود و انتخاب درست شغل، می‌توانید به رشد و پیشرفت حرفه‌ای خود بیشتر کمک کنید و در مسیری قرار بگیرید که باعث موفقیت و رضایت شغلی بیشتر شما خواهد شد. پس، انجام تست کلیفتون را در جست‌وجوی شغل مناسب خود حتماً مد نظر قرار دهید.

منبع: بیتوته

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • ابتکار دانشمند ایرانی در استفاده از نانوذرات طلا برای از بین بردن باکتری‌ دهان و دندان
  • آخرین مهلت ارائه پروپوزال به فراخوان طراحی سامانه هوشمند تشخیص بیماری‌های دندان
  • تولید ارزان‌قیمت الکتروکاتالیست‌هایی برای عرضه هیدروژن سبز
  • سوغاتی‌های خوشمزه خوزستان؛ کلوچه دزفول و موچی ایرانی در بهبهان
  • این سبزی را خشک کنید و به جای نمک در غذا ها و سر سفره استفاده کنید
  • اجرای پویش چشم براهیم در هرمزگان
  • مناسب‌ترین شغل برای من چیست؟
  • تولید انبوه باتری‌های لیتیم سولفور حاوی گرافن
  • ۱۰ گونه از عجیب‌ترین و ترسناک‌ترین موجودات اعماق دریا + تصاویر
  • آخرین وضعیت «اسکله بندرپل» برای اعزام به قشم