Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-19@06:18:47 GMT

ناامیدی آمریکا از تروریست های ی.پ.گ در شرق فرات

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۶۳۰۶۹

ناامیدی آمریکا از تروریست های ی.پ.گ در شرق فرات

مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه در مرکز "نشنال اینترست" بر این باور است که کار تمام شده و بشار اسد پیروز جنگ در سوریه است بنابراین، آمریکا باید سوریه را ترک کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  آناج: گیل بارندولار، مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه در مرکز "نشنال اینترست" معتقد است آمریکا یکی از شکست خوردگان و بازیگران بازنده در جنگ داخلی سوریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مقاله ای که در سایت نشنال اینترست منتشر شده معتقد است بشار اسد پیروز جنگ داخلی در سوریه است و آمریکا باید این کشور را ترک کند.

آمریکا از زمان حمله داعش به شمال سوریه از جمله عین العرب(کوبانی)، در سال 2014 به حمایت از تروریست ها "ی.پ.گ" پرداخت. و از آن زمان تاکنون ضمن پشتیبانی هوایی و زمینی از این نیروها در برابر داعش که منجر به تصرف مناطق وسیعی در شرق سوریه شده است، مقادیر زیادی سلاح و تجهیزان نظامی در اختیار تروریست های موسوم به "ی.پ.گ"  قرار داده است و این مسئله باعث ایجاد تنش میان آمریکا و ترکیه شده زیرا آنکارا فرقی میان "ی.پ.گ" و نیروهای "پ.ک.ک" در ترکیه قائل نیست.

سران "ی.پ.گ" که پیروزی های نیروهای بشار اسد را در جنگ با شورشیان دیده اند راه مذاکره با دولت این کشور را انتخاب کرده اند. این در حالی است که "ی.پ.گ" متحد اصلی آمریکا در سوریه بوده و آمریکا مخالف سرسخت دولت بشار اسد است.

گیل بارندولار که کارشناس ارشد خاورمیانه و از نظامیان ارشد سابق در نیروی دریایی آمریکاست، بر این باور است که کار تمام شده و بشار اسد پیروز جنگ در سوریه است بنابراین، آمریکا باید سوریه را ترک کند.

وی در یادداشت خود اشاره می کند که "ی.پ.گ" تنها متحد آمریکا در سوریه بود اما آنها نیز با دولت سوریه در حال مذاکره هستند. این مسئله باعث ایجاد یاس در آمریکا و ناتمام گذاشتن اهداف واشنگتن شده است. هم کردها و هم اسرائیل که متحد آمریکا در منطقه هستند ابقای بشار اسد را پذیرفته اند.

این کارشناس خاورمیانه در ادامه گفته است کردهای سوریه هم اینک هم در حال همکاری با دولت سوریه هستند و دست آمریکا خالی مانده است؛ آمریکا به جز رفتن از اینجا چه کاری می تواند انجام دهد؟

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۳۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر آشتیانی: آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال تشدید بحران در منطقه هستند

سپهبد علی محمود عباس وزیر دفاع جمهوری عربی سوریه با حضور در ستاد وزارت دفاع در تهران با امیرسرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به سوریه و سفر نخست وزیر محترم سوریه به تهران و برگزاری پانزدهمین کمیته عالی همکاری های اقتصادی گفت:تحولات منطقه ای و اهمیت روابط دو کشور ایجاب می کند دو طرف به طور مداوم با یکدیگر رایزنی داشته باشند.

وزیر دفاع با اشاره به شرایط حساس و پیچیده منطقه افزود: شهادت بیش از ۳۰ هزار نفر و زخمی شدن بیش از ۷۰ هزار نفر، بدون حمایت های آمریکا و سکوت سازمان های بین المللی و متاسفانه انفعال برخی از کشورهای عربی و اسلامی میسر نبود.

امیر سرتیپ آشتیانی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با تشدید تنش در منطقه و انحراف افکار عمومی به این تنش ها به جنایات خود در غزه ادامه می دهد، تصریح کرد: سازمان ملل و شورای امنیت نتوانسته است به مسئولیت بین المللی خود در قبال جنایت جنگی و نسل کشی رژیم صهیونیستی به خوبی عمل کند اما به طور قطع رژیم صهیونیستی نیز به هیچ یک از اهداف خود در غزه نخواهد رسید.

وزیر دفاع ضمن محکوم کردن حملات هوایی رژیم صهیونیستی و نقض تمامیت ارضی سوریه افزود: این رژیم منحوس به بهانه مقابله با محور مقاومت به دنبال از بین بردن زیر ساخت هایی نظیر فرودگاه ها، بنادر و  همچنین کاروان های حامل سوخت و مواد غذایی است و یقینا این حملات ناشی از ترس رژیم صهیونیستی و ناکامی این رژیم می باشد.

امیر سرتیپ آشتیانی بیان کرد: نکته مهم و راهبردی در مقابله با حملات رژیم صهیونیستی، ایجاد بازدارندگی است فلذا اقدامات و برنامه ریزی های لازم و فوری جهت جلوگیری از گستاخی این رژیم در دستور کار قرار دارد.

وزیر دفاع با اشاره به حضور نامشروع نیروهای نظامی آمریکا در سوریه گفت: حضور نظامی آمریکا در سوریه اشغال گرایانه، غیرقانونی و غیر موجه بوده و آشکارا ناقض هنجارها و اصول اساسی حقوق بین الملل و منشور ملل متحد است و عملکرد مخرب آن ها در منطقه غرب آسیا به ویژه در سوره منجر به بی ثباتی و نا امنی و آوارگی میلیون ها سوری شده است.

امیر سرتیپ آشتیانی با بیان اینکه آمریکا از آغاز عملیات طوفان الاقصی با ارسال گسترده سلاح و تجهیزات از پایگاه های خود در منطقه به تل آویو، سبب کشتار بیشتر مردم فلسطین شده است و از سوی دیگر با حمله به مواضع نیروهای مقاومت درمنطقه به ویژه در سوریه، به دنبال افزایش تنش در کل منطقه غرب آسیا می باشد، گفت:هرگونه خطای راهبردی و ماجراجویی آمریکا و رژیم صهیونیستی منجر به تشدید وخامت اوضاع در منطقه خواهد شد.
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه ی این دیدار گفت: وزرات دفاع جمهوری اسلامی ایران همانگونه که در دوران نبرد با تروریسم در چهارچوب یک افق و راهبرد بلند مدت در کنار سوریه ایستاد، اینک نیز آمادگی دارد از تمام ظرفیت ها و توان خود در کنار دولت سوریه در راستای ارتقای قدرت دفاعی و بازدارندگی سوریه استفاده کند.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان این دیدار بر ضرورت تقویت و حمایت از توان دفاعی سوریه و اجرای توافقات دو جانبه تاکید کرد.

سپهبد علی محمود عباس وزیر دفاع جمهوری عربی سوریه در این دیدار با بیان اینکه تحولات غزه در کنار شهادت مظلومانه مردم غزه مسائل زیادی از جمله پوشالی بودن قدرت این رژیم را نشان داد،افزود: اتفاقات غزه چهره واقعی و مزورانه آمریکا و غرب برای افکار عمومی را بیشتر آشکار کرد.

وزیر دفاع جمهوری عربی سوریه با بیان اینکه  حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی به دلیل ترس از سرنگونی این رژیم است، گفت:آمریکا بعد از آغاز جنگ هم متوجه شد که بنیان این رژیم تا چه اندازه سست است.

سپهبد علی محمود عباس ادامه داد: رژیم کودک کش صهیونیستی وقتی نتوانست به اهدافش در غزه دست یابد به  بهانه اینکه محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران از مردم مظلوم فلسطین حمایت می کند اقدام به افزایش تنش در منطقه از جمله در سوریه و لبنان کرد.
وزیر دفاع سوریه با بیان اینکه آمریکا از هیچ فرصتی برای از بین بردن ثبات و امنیت در منطقه دریغ نکرده است، تصریح کرد: حضور آمریکا در خاک سوریه غیر قانونی است و حضور آن ها تبدیل به پایگاهی برای حمایت از گروه های تجزیه طلب  و تروریستی شده است.

وزیر دفاع سوریه در پایان این دیدار گفت: مقاومت، ایستادگی و افزایش توان دفاعی و تقویت همکاری های دوجانبه بهترین راه برای بازدارندگی در مقابل دشمنان است و این امر لزوم همکاری و همبستگی دو کشور در برابر دشمنان را مضاعف ساخته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بشار اسد پیروزی پوتین در انتخابات روسیه را تبریک گفت
  • پیام تبریک بشار اسد به پوتین به مناسبت پیروزی در انتخابات
  • حمله ارتش سوریه به مقرهای تروریست‌ها در حلب
  • در آستانه برقراری آرامش احتمالی در خاورمیانه
  • حمله غافلگیرانه ارتش سوریه پایگاه تروریست‌ها در دیرالزور را منهدم کرد + جزئیات
  • انهدام پایگاه تروریست‌ها در دیرالزور/ عملیات ارتش سوریه در حومه ادلب و حلب
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال تشدید بحران و تنش در منطقه هستند
  • امیر آشتیانی: آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال تشدید بحران در منطقه هستند
  • حمله تروریستی به ارتش پاکستان ۷ کشته برجای گذاشت
  • آمریکا از بی‌ثباتی خاورمیانه سود می‌برد/ مقصر شکست طرح دو‌ دولتی جورج بوش است