Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@12:51:24 GMT

جدیدترین واگذاری‌های دولتی اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۶۳۱۴۳

جدیدترین واگذاری‌های دولتی اعلام شد

سازمان خصوصی‌سازی در مهر امسال، دو مزایده برای واگذاری یک جایگاه سوخت و دو شرکت برگزار می‌کند.

خبرگزاری ایسنا:سازمان خصوصی‌سازی در ماه جاری در راستای واگذاری بنگاه‌های دولتی به بخش خصوصی دو مزایده برگزار می‌کند که در این راستا جایگاه سوخت شماره ۵ فارس با قیمت پایه ۱۰ میلیارد تومان، امروز (دوم مهر ماه) به مزایده گذاشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این روز چهارم مهر ماه نیز دو مزایده برای واگذاری شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن با قیمت پایه ۲۶۳ میلیارد تومان و پتروشیمی بیستون با قیمت پایه ۱۷۴ میلیارد تومان خواهیم داشت. البته ۶۸ درصد این پتروشیمی عرضه خواهد شد. در مجموع، مزایده هفته اول مهر ماه ۴۵۰ میلیارد تومان خواهد بود.

این سازمان با اعلام اینکه طی شش ماه اول امسال ۲۲۰۰ میلیارد تومان واگذاری داشته تاکید کرده که واگذاری‌های نیمه اول سال جاری از کل عملکرد سال گذشته بهتر و بیشتر بوده است.

همچنین سازمان خصوصی سازی اعلام کرده، بلوک ۱۰ درصدی سهام شرکت ایران ترانسفو شامل ۳۷۴ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۹۹۹ سهم به وکالت از سوی شرکت صنعت و تجارت آداک توسط سازمان خصوصی‌سازی در بورس اوراق بهادار عرضه می‌شود.

بلوک ۱۰ درصدی سهام شرکت ایران ترانسفو به قیمت پایه هر سهم ۷۸۰۰ ریال و به‌صورت ۲۰ درصد نقد و بقیه اقساط چهار ساله در بورس عرضه خواهد شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: سازمان خصوصی سازی واگذاری دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۳۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم | تجربه واگذاری لکوموتیوهای آلستوم به مپنا، برای مدعیان خصوصی سازی کافی است

تین نیوز

مدیرکل نیروی کشش شرکت راه آهن گفت: ۲۰ لکوموتیو تحویل گرفته شده از شرکت مپنا، به طور متوسط ۵۰ تا ۶۰ درصد آماده به کاری دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، هادی یارجی درباره تجربه واگذاری لوکوموتیو به شرکت مپنا به روشROO گفت: قراردادی ۵ ساله در سال ۱۳۹۵ با شرکت مپنا منعقد شد که ۵۰ لوکوموتیو آلستوم که متوقف بودند برای بازسازی و بهره برداری در اختیار شرکت مپنا قرار داده شود و پس از بهره برداری مالکیت لوکوموتیوها به شرکت مپنا واگذار شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۰ لکوموتیو، بازسازی و وارد شبکه ریلی شده و ۳۰ لکوموتیو همچنان در اختیار مپنا است و در حال سپری کردن فرایندهای مختلف مونتاژ، دمونتاژ و بازسازی قرار دارد.

یارجی تصریح کرد: ۲۰ لوکوموتیو تحویل گرفته شده، به طور متوسط ۵۰ تا ۶۰ درصد آماده به کاری دارد یعنی روزانه ۱۰ تا ۱۲ لکوموتیو آماده به کار داریم و مابقی، در چرخه بهره برداری و تعمیرات است که همان ها هم قابلیت اطمینان بسیار پائینی دارد.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد این پروژه می توانست به شکل بهتری عمل شود زیرا بیشتر کاری که انجام شده دمونتاژ بوده نه بازسازی و علت اینکه در آماده به کاری این لکووموتیوها و قابلیت اطمینان آنها اتفاق خوبی نیفتاده این است که سرمایه گذاری خاص و ویژه ای از سمت سرمایه گذار در این پروژه اتفاق نیفتاده است.

حجم ویدیو: 52.61M | مدت زمان ویدیو: 00:02:52 دانلود ویدیو آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • فیلم | تجربه واگذاری لکوموتیوهای آلستوم به مپنا، برای مدعیان خصوصی سازی کافی است
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس، ضرورت رقابت با حرفه ای‌ها
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • بنا‌های تاریخی اردبیل برای احیا به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد
  • واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال
  • نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • اعلام نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • اعلام نحوه واگذاری سهام به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس