Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-24@09:11:26 GMT

استعفاها از دولت ترامپ همچنان ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۶۳۳۱۸

استعفاها از دولت ترامپ همچنان ادامه دارد

معاون وزیر دادگستری آمریکا که هفته پیش خبر پیشنهادش برای ضبط مکالمات ترامپ و استفاده از آن برای عزل وی افشا شد، از بیم اخراج توسط ترامپ از مقام خود استعفا داد.

به گزارش صدای ایران از ایرنا، تارنمای خبری اکسیوس آمریکا به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که «راد روزنستاین» معاون وزیر دادگستری این کشور استعفا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



براساس این گزارش، روزنستاین از ترس اخراج شدن توسط دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، استعفای خود را به صورت شفاهی به جان کلی رئیس کارکنان کاخ سفید اعلام کرده است.

معاون دادستان کل آمریکا از این موضوع بیمناک است که پس از افشای خبر پیشنهاد وی برای طرح ریزی به منظور عزل ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا وی را اخراج کند.

روز جمعه روزنامه نیویورک تایمز افشا کرد که روزنستاین سال گذشته پیشنهاد کرده بود که از ترامپ رئیس جمهوری این کشور در کاخ سفید استراق سمع کرده و اغتشاشی را که دولت وی را دربرگرفته افشا کنند.

به نوشته نیویورک تایمز، طرح روزنستاین این بوده که با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده از طریق ضبط مخفیانه مکالمات کاخ سفید و به کارگیری برخی از اعضای کابینه ترامپ، از متمم بیست و پنجم قانون اساسی آمریکا برای عزل وی از مقام ریاست جمهوری استفاده کنند.

نیویورک تایمز ادامه داد: این پیشنهاد معاون وزیر دادگستری آمریکا در بهار سال گذشته زمانی مطرح شده که از یک سو اخراج جیمز کومی رئیس وقت اف بی آی توسط ترامپ و درخواست وی از کومی برای وفاداری به او و پایان دادن به تحقیقات درباره یکی از مشاورانش و از سوی دیگر موضوع افشای اطلاعات طبقه بندی شده به روسیه از سوی ترامپ، کاخ سفید را دچار بحران کرده بود.

وی پیشنهاد عزل ترامپ را در دیدارها و مکالمات خود با دیگر مقام های وزارت دادگستری و اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی) آمریکا از جمله اندرو مک کیب جانشین کومی مطرح کرده بود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: ترامپ استعفا امریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۳۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومینوی استعفاها در ارتش اسرائیل بعد از شکست در طوفان الاقصی

رسانه‌های عبری از احتمال استعفای شمار زیادی از مقامات نظامی و اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی به‌دنبال شکست در عملیات طوفان الاقصی که در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ توسط مقاومت فلسطین انجام شد، خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی استعفای آهارون هالیوا، رئیس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به‌دلیل شکست در جریان عملیات طوفان الاقصی، امروز، سه‌شنبه، رسانه‌های عبری از احتمال استعفای شمار دیگری از مقامات و افسران صهیونیست خبر دادند.

روزنامه عبری اسرائیل هیوم در این زمینه اعلام کرد: بعد از استعفای رئیس شعبه اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل، انتظار می‌رود که شاهد استعفاهای بیشتری در صفوف افسران ارتش، از رئیس ستاد گرفته تا معاون او و فرمانده منطقه جنوبی و فرمانده تیپ غزه و حتی رئیس شاباک باشیم.

این درحالی است که دیروز بعد از اعلام استعفای آهارون هالیوا، روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت گزارش داد که «یهودا فاکس»، فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی به هرتزی هالوی، رئیس ستادکل ارتش اسرائیل اطلاع داده است که در آغاز ماه آگوست 2024 به فعالیت خود در ارتش اسرائیل پایان خواهد داد.

هالیوا پیشتر مجبور شده بود به شکست اطلاعاتی ارتش اسرائیل در عملیات 7 اکتبر اعتراف کند و گفت که نیروهای تحت فرمانش شکست خورده‌اند زیرا به مهمترین مأموریت خود که ارائه هشدار جنگ است، عمل نکردند.

حدود دو هفته قبل هم رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که سرتیپ «عمیت ساعر» رئیس بخش تحقیقات اطلاعات نظامی ارتش این رژیم (امان) بعد از پذیرش مسئولیت کامل شکست اطلاعاتی اسرائیل در جریان عملیات طوفان الاقصی که مقاومت فلسطین در 7 اکتبر 2023 انجام داد، از منصب خود کناره‌گیری کرد.

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرداستعفای یک مقام ارشد اطلاعاتی رژیم صهیونیستی

در ماه فوریه گذشته هم یکی از افسران ارشد امان با درجه سرلشکری به‌دلیل نقشی که در ارزیابی اشتباه اطلاعاتی داشت و منجر به شکست اسرائیل در 7 اکتبر شد، از منصب خود استعفا داد.

ادامه سریال کناره‌گیری فرماندهان و مقامات ارشد نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به‌دلیل ناکامی در مهار عملیات طوفان الاقصی و همچنین شکست در آزادی اسرای صهیونیست دربند گروه‌های فلسطینی در غزه در شرایطی است که پیش از این نداو آرگامان، رئیس اسبق سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) در مصاحبه‌ای از همه فرماندهان ارتش اسرائیل خواسته بود هرگز و تحت هیچ شرایطی پیش از نتانیاهو از مسئولیت‌های خویش کناره‌گیری نکنند.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • بخشی از حق‌آبه ایران از «هیرمند» پرداخت شد/ در سفرهای خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد/ دولت همچنان خواهان افزایش تعطیلات آخر هفته است
  • دومینوی استعفاها در ارتش اسرائیل بعد از شکست در طوفان الاقصی
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است