Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اروميه- ايرنا- رييس سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان غربي گفت: بيش از 50 درصد از بهره برداران بخش کشاورزي استان بي سواد يا کم سواد هستند که نياز است با برگزاري دوره آموزش هاي ترويجي، کشاورزي به سمت دانش بنيان و علمي شدن سوق داده شود.

اسمعيل کريم زاده روز دوشنبه در آيين آغاز به کار دوره آموزشي سه روزه تربيت مربي و مشاور کار آفريني زنان روستايي در اروميه افزود: از بانوان روستايي کار آفريني که تمايل به سرمايه گذاري و اشتغالزايي در بخش کشاورزي اعم از ايجاد واحدهاي گلخانه اي و طرحهايي که به بهبود ضعيت روستاها کمک مي کند، با اعطاي تسهيلات حمايت مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه 49.5 درصد جمعيت روستاهاي استان را بانوان و بقيه را مردان روستايي تشکيل مي دهند، اضافه کرد: نزديک به 50 درصد از زراعت و باغباني و کارهاي مرتبط با کشاورزي توسط بانوان انجام مي گيرد.
وي افزود: 75 درصد از کار دامداري و دامپروري در مناطق عشايري و روستايي استان نيز توسط بانوان انجام مي شود.
به گزارش ايرنا دوره آموزشي سه روزه تربيت مربي و مشاور کار آفريني زنان روستايي بر اساس الگوي استاندارد LNSIE با حضور رئيس سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان غربي، مدير کل امور بانوان استانداري و روساي ترويج مديريت هاي جهاد کشاورزي و تسهيلگران زن روستايي 9 شهرستان استان در سالن جلسات مرکز آموزش شهيد باکري اروميه از امروز دوشنبه به مدت سه روز آغاز شد.
آذربايجان غربي داراي 235 هزار بهره بردار در عرضه کشاورزي است که سالانه 6 ميليون تن انواع محصولات کشاورزي و دامي توليد مي کنند.
7125/2093
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۳۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروند خبرنگار؛پیگیری تخریب پل روستایی در چالدران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، با تعامل یک شهروند خبرنگار از چالدران با تحریریه خبر صداوسیمای آذربایجان غربی، پلی جدید بر روی رودخانه قزلار چایی شهرستان چالدران احداث شد تا مشکل اهالی دو روستای ساز آغل و گل سعید برطرف شود.

 سیل باعث تخریب پل قدیمی شده بود.

شما هم می توانید با انعکاس اخبار شهر و محله خود، شهروند خبرنگار ما باشید.

 

 

دیگر خبرها

  • وضعیت مخازن سد حوضه‌های آبریز دریاچه ارومیه و ارس
  • تصویب مطالعات طرح ویژه تفصیلی بافت تاریخی شهر ارومیه
  • ۷۱ درصد از حجم سد‌های آذربایجان‌غربی پر آب است
  • بهره‌برداری از ۲۷۴ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی
  • شهروند خبرنگار؛پیگیری تخریب پل روستایی در چالدران
  • حضور استاندار آذربایجان غربی در برنامه صف اول شبکه خبر
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • برگزاری کلاس‌ بازیگری برای دانش‌آموزان تهرانی | نقش‌آفرینی هنرجوها در سریال‌های تلویزیونی
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی
  • اجرای طرح نور خواست عمومی است