Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@14:12:56 GMT

دانشگاه‌ها برای حل مشکلات مردم پیشگام باشند

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۶۳۸۱۷

دانشگاه‌ها برای حل مشکلات مردم پیشگام باشند

به گزارش خبرگزاری مهر، میررضا مجیدی عصر امروز در مراسم افتتاح تالار جدید دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی این دانشگاه اظهار داشت: مشکلات جامعه را می‌توان به کمک اساتید و محققان دانشگاه‌ها و به ویژه با تیکه بر توان داخلی حل کرد.

وی تصریح کرد: اگر چه در شرایط امروز کشورمان به خاطر تحریم دشمنان انقلاب با برخی مشکلاتی روبه‌رو شده است، اما با اتکا به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی از جمله دانشگاه‌های کشور و با همدلی، وحدت و اندیشه‌نو می‌توان بر این مشکلات چیره شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه تبریز در ادامه از بین بردن جو بی‌اعتمادی، ایجاد امید و نشاط در جامعه را از جمله رسالت دانشگاهیان بیان کرد و خاطرنشان کرد: دانشگاهیان به عنوان قشر فهیم و نخبه جامعه باید با تمام توان خود برای حل مشکلات و نیاز مردم دست به کار شوند.

وی در ادامه دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی را یکی از دانشکده‌های قدیم و تاثیرگذار این دانشگاه بیان کرد و گفت: این دانشکده در دوره فعالیت آموزشی و پژوهشی خود افراد شایسته و بزرگی تربیت کرده و به جامعه تحویل داده که امروزه از آنان با افتخار یاد می‌کنند.

مجیدی، در ادامه توجه به توسعه و تکمیل برخی زیرساخت‌های دانشکده‌ها برای توسعه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در دانشگاه را ضروری بیان کرد و افزود: در صورت رفع این نیازها و به ویژه تکمیل و توسعه برخی زیرساخت‌های موجود در دانشگاه است که می‌توان در راستای اهداف دانشگاه گام‌های موثری برداشت.

رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تبریز نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از وضعیت این دانشکده یادآور شد: این تالار یکی از نیازهای اساسی این دانشکده است که امروز به کمک اعضای هیات رئیسه و همکاران این دانشکده به بهره‌برداری رسید.

یوسف ادیب، در ادامه با اشاره به جایگاه و معرفی این دانشکده افزود: این دانشکده از جمله قدیمی‌ترین دانشکده‌های دانشگاه تبریز است که هم اکنون نزدیک یک‌هزار و ۵۰۰ دانشجو در سه گروه آموزشی روانشناسی، علوم تربیتی، علم اطلاعات و دانش شناسی است و گروه‌های آموزشی روانشناسی و علوم تربیتی تا مقطع دکترای، و رشته علم اطلاعات و دانش شناسی تا سطح کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد.

کد خبر 4411572

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه تبریز دانشگاه های ایران محمدرضا مجیدی ماه محرم بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر هفته دفاع مقدس عاشورا مشهد شهرکرد مراسم عزاداری گرگان رژه نیروهای مسلح سانحه تصادف تاسوعا و عاشورا خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۳۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد دانشکده‌ ویژه مادران در واحدهای دانشگاه‌ آزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی سروری‌مجد، قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بازدید از دانشکده ویژه مادران دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری، خواستار الگوگیری همه واحدهای دانشگاهی از این واحد دانشگاهی در ایجاد دانشکده‌های مختص بانوان شد و اظهار کرد:‌ با توجه به تأکید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دکتر طهرانچی و ظرفیت‌های موجود در واحد یادگار امام (ره) به‌زودی شاهد ایجاد رشته‌هایی که مورد اقبال و استقبال دانشجویان مادر در دانشکده بانوان است، خواهیم بود.

وی با خطاب قرار دادن مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) با تأکید بر راه‌اندازی مدرسه عالی مهارتی روان‌شناختی و مدرسه عالی مهارتی مادر و کودک در پردیس مادران افزود: آنچه از این واحد دانشگاهی انتظار می‌رود این است که به‌عنوان واحد نمونه در تأسیس دانشکده مختص بانوان، الگویی موفق برای سایر واحد‌ها در سطح کشور باشد.

قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: راه‌اندازی پردیس مادران و فعالیت‌هایی که در این حوزه صورت می‌گیرد نشان از توجه ویژه دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) نسبت به دانشجویان مادر است که این خود بسیار ارزشمند و جای قدردانی دارد.

سروری‌مجد گفت: دانشجو بودن معمولا شرایط خاصی دارد و فرد برای اینکه بدون دغدغه به تحصیل بپردازد، باید همه تمرکز خود را صرف درس خواندن کند؛ اما اشتغال، ازدواج و فرزندآوری شرایطی را برای دانشجو ایجاد می‌کند که گاهی ادامه مسیر برای دانشجویان با سختی و مشقت طاقت‌فرسایی همراه بوده به همین منظور ضرورت ایجاد امکانات و بستری مناسب برای ادامه تحصیل مادران اجتناب‌ناپذیر است. امیدوارم آنچه امروز به جمع‌بندی رسیدیم در یک برنامه زمانی مدون در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) و در سازمان مرکزی تحقق یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد دانشکده‌ ویژه مادران در واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • داروسازی ایران، حرکت به سوی آینده یا اسیر روندهای تکراری
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • (عکس) دانشگاه شیراز در سال‌های قبل از انقلاب