Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@21:59:59 GMT

شرط روحانی برای مذاکره با ترامپ

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۶۳۸۲۲

شرط روحانی برای مذاکره با ترامپ

حسن روحانی، تلاش ترامپ در عدم فروش نفت ایران را یک اقدام بسیار خطرناک محسوب نمود.

اسپوتنیک: به نقل از سخنان حسن روحانی رئیس جمهور ایران در در دیدار با نمایندگان رسانه‌های آمریکا در نیویورک، برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام نمود که در صورت بازگشت ترامپ به برجام، مذاکره می‌کنیم.

رئیس جمهور ایران حسن روحانی گفت: "ترامپ پیش از این چندین حرکت بسیار اشتباه نسبت به ایران و مردم ایران انجام داده است (با اشاره به خروج آمریکا از برجام).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بدون هیچ دلیلی تهدید می‌کند و در امور داخلی ما دخالت می‌کند. بنابراین، قبل از شروع مذاکرات این خطا‌ها باید اصلاح شوند".

به گفته روحانی، ایران در صورتی که طرف دیگر توافقنامه تعهدات خود را برآورده کند، به مقررات برجام پایبند خواهد ماند. او اشاره کرد که تلاش امریکا برای انکار حق فروش نفت ایران "نه تنها غیر واقعی، بلکه بسیار خطرناک می‌باشد. "

ششم اوت ۲۰۱۸ اولین موج تحریم‌های آمریکا علیه ایران که پس از توافقنامه هسته‌ای در سال ۲۰۱۵ متوقف شده بود، دوباره به اجرا گذاشته شد.

تحریم‌های آمریکا شامل محدودیت مرتبط با تجارت ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم‌های هواپیمایی و خودرویی هستند. تحریم‌های نفتی ایران نیز در ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ به مرحله اجرا در می‌آید. علاوه براین واشنگتن قصدارد اقداماتی را در برابر کشور‌هایی که با ایران همکاری می‌کنند صورت دهد. بقیه تحریم‌های آمریکا از ۵ نوامبر اجرا خواهند شد.

در تاریخ ۸ ماه مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و احیای تحریم ها‌ی این کشور علیه تهران را را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت‌های هسته‌ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم‌های یک طرفه می‌باشد.

از زمان خروج آمریکا از برجام تقریبا ۱۰۰ شرکت خارجی از خاتمه فعالیت خود در ایران خبر داده اند.

منبع: فردا

کلیدواژه: روحانی رئیس جمهور ترامپ برجام مذاکره با آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۳۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند.

این وزارتخانه تاکید کرد که فعالیت‌های دفاعی ایران را هدف قرار داده است.

رویترز همچنین گزارش داد: انگلیس اشخاص و نهادهای مربوط به بخش دفاعی ایران را تحریم می‌کند.

وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دو شخص و چهار شرکت مرتبط با شبکه تولید پهپاد در ایران را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

به نظر می‌رسد این تحریم‌های انگلیس و آمریکا نیز مانند تحریم‌های گذشته کشورهای غربی علیه کشورمان به بهانه حمایت از جریان‌های محور مقاومت در منطقه و عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی با استفاده از موشک‌ها و پهپادهای مختلف و همچنین در راستای حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی صورت می‌گیرد.

کد خبر 6088709

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • روسیه : توافقنامه‌ های امنیتی با ایران و ۳ کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌شوند
  • اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه + جزئیات
  • پاسخ مهم رهبری به توصیه‌ها برای مذاکره با آمریکا در برنامه هسته‌ای را ببینید | فیلم
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم