Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزرای آموزش و پرورش و کشور در پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی بر مشارکت مردم در پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت تاکید کردند.   به گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد بطحایی و عبدالرضا رحمانی فضلی، وزرای آموزش‌وپرورش وکشور به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۹۸-۹۷ پیام مشترکی صادر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در این پیام با تبریک و تهنیت به مناسبت حلول بهار تعلیم و تربیت به معلمان فرهیخته، مدیران دلسوز، دانش آموزان عزیز و اولیاء ارجمند بر نقش و جایگاه آموزش‌وپرورش به‌عنوان هدف و ابزار توسعه تأکید شده است.

همچنین از شورا‌های آموزش‌وپرورش در سراسر کشور به ریاست استاندران محترم به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان آموزش، تربیت و توسعه نام‌برده شده است که هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید شورا‌های آموزش‌وپرورش می‌تواند با بهره‌گیری از خرد جمعی و مشارکت نخبگان و صاحب‌نظران با اتخاذ تصمیمات ارزنده و پرثمر و جذب امکانات مختلف کشور، نقش مؤثر خود را در عرصه فعالیت‌های آموزشی و توسعه و ارتقاء مؤلفه‌های تعلیم و تربیت، فعالانه‌تر از قبل ایفا کنند و از استانداران به‌عنوان رؤسای شورا‌های آموزش‌وپرورش خواستند تا در چند محور برای ارتقای نظام تعلیم و تربیت کشور، گام‌های اساسی بردارند.

متن این پیام به شرح زیر است:

به نام خداوند قادر متعال

مهرماه، فصل رویش و شکوفایی جوانه‌های دانایی و توانایی و بازگشایی مدارس در آغازین روز آن؛ مهم‌ترین رخداد فرهنگی کشور است.

بدون تردید نقش و جایگاه آموزش‌وپرورش به‌عنوان هدف و ابزار توسعه، نقشی بی‌بدیل است و معلمان فرهیخته، مدیران دلسوز و دانش آموزان عزیز، نقش‌آفرینان اصلی حرکت جامعه به‌سوی توسعه و پیشرفت هستند.

امروزه مطالبه و انتظارات جامعه و اولیاء محترم از نظام آموزش‌وپرورش، ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت در پرتو ایجاد بستر و فرصت‌های مناسب برای مشارکت ملی مردم و همه دستگاه‌ها در امر آموزش‌وپرورش است.

معتقدیم شورا‌های آموزش‌وپرورش در سراسر کشور به ریاست استاندران محترم به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان آموزش، تربیت و توسعه هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید می‌تواند با بهره‌گیری از خرد جمعی و مشارکت نخبگان و صاحب‌نظران با اتخاذ تصمیمات ارزنده و پرثمر و جذب امکانات مختلف کشور، نقش مؤثر خود را در عرصه فعالیت‌های آموزشی و توسعه و ارتقای مؤلفه‌های تعلیم و تربیت، فعالانه‌تر از قبل ایفا نماید.

آغاز سال تحصیلی جدید را مغتنم شمرده، از همه دلسوزان نظام تعلیم و تربیت، مسئولان سیاسی، مدیران اجرایی و صاحبان نفوذ اجتماعی و دینی می‌خواهیم زمینه حضور همه آحاد جامعه را برای مشارکت بیشتر در امر توسعه آموزش‌وپرورش مهیا سازند.

ضروری است استانداران محترم به‌عنوان رؤسای شورا‌های آموزش‌وپرورش، در راستای اجرای هر چه سریع­تر محور‌های زیر در نظام تعلیم و تربیت کشور، گام‌های اساسی بردارند:

- حفظ و تقویت اتحاد ملی و انسجام اسلامی.

- ارتقاء کیفیت و انعطاف‌پذیری آموزش‌وپرورش متناسب با ویژگی‌های مناطق مرزی.

- تقویت مشارکت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دانش آموزان در آموزش‌وپرورش.

- بسط عدالت آموزشی و ایجاد زمینه دسترسی دانش آموزان به آموزش‌وپرورش باکیفیت.

ضمن عرض تبریک و تهنیت به مناسبت حلول بهار تعلیم و تربیت به معلمان فرهیخته، مدیران دلسوز، دانش آموزان عزیز و اولیاء ارجمند، امیدواریم که همگی در جهت نهادینه‌سازی فرهنگ مشارکت و استفاده از ظرفیت‌های ایجادشده در قانون شورا‌های آموزش‌وپرورش، با بهره‌گیری از وصایای امام راحل (ره) و رهنمود‌های مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بتوانیم در انجام رسالت بزرگ ترغیب همگان نسبت به مقوله تعلیم و تربیت همه فرزندان این مرزوبوم، به‌نوبه خود سهمی قابل‌توجه ایفا کنیم.

انتهای پیام/

پیام مشترک وزیر آموزش‌وپرورش و وزیر کشور به مناسبت آغاز سال تحصیلی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش اخبار دانش آموزی اخبار مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۳۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان؛ به زودی/ کاهش تنوع مدارس در دستور کار

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از تصویب نقشه راه اجرایی سازی سند تحول بنیادین خبر داد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محمدحسین پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با حضور در برنامه جهان آرا  گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، شهیدان رجایی و باهنر نهال امور تربیتی را در آموزش و پرورش کاشتند سالها بعد معاونت پرورشی و فرهنگی به طور رسمی در ساختار آموزش و پرورش شکل گرفت این ساختار تا سال ۱۳۸۰ مستقر بود تااینکه معاونت پرورشی و فرهنگی منحل و ساختار سازمان دانش آموزی جایگزین شد.

وی افزود: در سال ۱۳۸۵ قانون احیای معاونت پرورشی و تربیت بدنی نگاشته می‌شود و این معاونت برمی گردد در این سالها و ۱۸ سال بعد از احیای معاونت پرورشی و فرهنگی مقام معظم رهبری نکات مهمی را در حوزه پرورشی اشاره و عدم رضایت خودشان را از وضعیت پرورشی در آموزش و پرورش اعلام کردند.

پورثانی ادامه داد: مقام معظم رهبری نکات دقیقی را در دیدار با معلمان فرمودند چراکه معاونت پرورشی و فرهنگی در دولت جدید یکی از اساسی‌ترین و مهمترین معاونتهای آموزش و پرورش است و در بین همکاران معاونت تربیتی شناخته می‌شود.

وی اظهار کرد: برنامه ریزان سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش را به عنوان وزارت تربیت رسمی پیشنهاد کرده بودند در سند تحول بنیادین کلمه آموزش و پرورش پیدا نمی‌شود و تمام کلمات به تربیت ختم می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین با توجه به مبانی دینی و تربیتی نگاشته شده است اما با تحقق آن فاصله داریم در صورتی که همکاران در مدارس تلاش می‌کنند که تربیت محقق شود.

وی ادامه داد: در دولت قبل سند ۲۰۳۰ بررسی شد تا در آموزش و پرورش نهادینه شود اما در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی افتاد که راه و حرکت ما در مسیر باشد؛ در شورای عالی انقلاب فرهنگی نقشه راه سند مطرح شده که مطالبه چندین ساله مقام معظم رهبری نیز بوده است با تصویب سند پرورشی و نقشه راه معتقدیم مسیر تربیت مشخص می‌شود.

وی درباره آسیب به موضوع تربیت با تعدد مدارس گفت: عدالت آموزشی با تنوع مدارس سازگار نیست؛ ماده واحده‌ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال بررسی است تا کاهش تنوع مدارس در نظام آموزش و پرورش شکل بگیرد با تصویب این امر، مسیر بهتری در پیش خواهیم گرفت.

وی درباره برنامه ریزی آموزش و پرورش برای تربیت نیروی موثر تربیتی گفت: معتقدیم در جایی که ساختمان مدرسه فرسوده است می توان درس خواند محتوا اگر صد در صدی نبود می توان درس خواند اما اگر معلم تراز نباشد نمی توان درس خواند. 

معاون پرورشی و فرهنگی افزود: طی سال های اخیر جذب نیروی پرورشی در آموزش و پرورش نداشتیم روز جمعه ۱۴ اردیبهشت آزمون استخدامی جذب ۱۵ هزار مربی پرورشی بعد از ۱۵ سال برگزار می شود چراکه ۵۰ درصد مدارس مربی پرورشی ندارند.

وی تاکید کرد که کیفیت استخدام نیز مهم است در سال هایی قریب به ۳۰۰ هزار نیروی انسانی وارد آموزش و پرورش می کردیم که از مبادی تربیت معلم نبوده اند لذا در سال گذشته کانون های ارزیابی در کشور مستقر شدند این کانون ها ابزارهایی دارند تا معلمان را ارزیابی کنند تا اگر نیرویی توانمند بود وارد آموزش و پرورش شود.

وی اشاره کرد: ارتقای وضعیت معلمان نکته بعدی است نظام رتبه بندی معلمان برای این موضوع پیاده شد که تلاش و کار علمی همکاران دیده شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با تاکید براینکه جوش درونی مربی تربیتی مهم است گفت: در بحث ارزشیابی همکاران باید نسبت به فعالیت همکار امتیاز ویژه دهیم تکلیف برنامه هفتم دادن کارنامه رشدی تربیتی در کنار کارنامه تحصیلی به دانش آموزان است.

پورثانی اضافه کرد: در نظام ارزیابی شاخص‌هایی تعیین کرده‌ایم و به مربیان امتیاز می‌دهیم. همچنین منزلت و ارزش به کار معلمی که کار تربیتی می کند مدنظر است.

وی اظهار کرد: نظام ارزشیابی در آموزش و پرورش در حال اجراست اما ورود شاخص‌های تربیتی تغییر کرده است امروزه یک معلم برای ارتقای رتبه باید شاخص‌هایی را بگذراند.

پورثانی از افزایش برگزاری اردوی دانش‌آموزی خبر داد و گفت: گفتمان سازی و انتظار عمومی از آموزش و پرورش مطالبه امروز مقام معظم رهبری است تا کار تربیتی جدی در مدارس صورت بگیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر
  • کار اصلی مدارس و دانشگاهها؛ تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت های استان است
  • پورثانی: کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان به‌زودی صادر می‌شود
  • صدور کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان؛ به زودی/ کاهش تنوع مدارس در دستور کار
  • تجلیل از شهرداران، شورا‌ها و دهیاران نمونه چهارمحال و بختیاری
  • تشریح ۵ گام ارتقای تعلیم و تربیت اجتماعی
  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند
  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند/ افزایش اردوهای دانش آموزی
  • نیمی از مدارس مربی پرورشی ندارند
  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی