Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه فرانسه می‌گوید نگرانی‌های فرانسه از فعالیت‌های ایران و خواسته‌های پاریس در همین راستا را در ملاقات نیویورکی خود با ظریف، به همتای ایرانی منتقل کرده است.

خبرگزاری فارس: «ژان ایو لو دریان» وزیر خارجه فرانسه در نشست با «محمدجواد ظریف» همتای ایرانی خود، ادعاهای پیشین پاریس در خصوص جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرانسه در طی مذاکرات منتج به اجرایی شدن برجام، بارها در موضع مخالفت با خواسته‌های مذاکره‌کنندگان ایرانی ظاهر شد.

امروز وزیر خارجه این کشور که برای شرکت در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک آمده، در اقامتگاه خود میزبان ظریف بود. پیش از این لوموند به نقل از لودریان از لزوم احترام همه به برجام و حفظ روابط معمول با ایران در حوزه‌های داروسازی و کشاورزی گزارش داده بود.

یکی از پرونده‌های مشهور همکاری ایران و فرانسه در زمینه‌های درمانی، «پرونده خون‌های آلوده» است که در سال ۱۳۷۳ در مجلس شورای اسلامی علنی شد؛ انستیتو «مریو» فرانسه فرآورده‌های خونی آلوده به ایدز به ایران فروخته بود و این فرآورده‌ها به ۹۷۶ بیمار هموفیلی تزریق شد.

ژان ایو لو دریان امروز پس از دیدار با محمدجواد ظریف، در توئیتر نوشت: «گفت‌وگویی رو در رو با جواد ظریف، همتای ایرانی خودم. حفظ توافق هسته‌ای و یادآوری خواسته‌های ما در خصوص اقدامات نگران‌کننده ایران (در دستور این نشست بود).»

پس از خروج ۱۸ اردیبهشت ترامپ از برجام، به رغم اصرار شفاهی اروپایی‌ها و بخصوص فرانسه به «حفظ توافق هسته‌ای»، دو شرکت پژو و سیتروئن که با شرکت‌های خودروساز ایرانی، شرکتی مشترک ثبت کرده بودند، از ایران رفتند.

فرانسوی‌ها اعلام کردند که شرکت‌های خصوصی اختیار کامل در حوزه بازاریابی خودشان دارند و دولت مرکزی نمی‌تواند چیزی را به آنها دیکته کند. پاریس همزمان از اختیاری که برای خود برای دخالت در امور داخلی ایران قائل بود استفاده کرد و بارها اعلام کرده ایران باید برنامه موشکی خود را طبق خواسته اروپا و آمریکا، محدود کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر خارجه فرانسه ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۳۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه: حضور ما در خاورمیانه باعث مهار تنش است!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر دفاع فرانسه مدعی شد حضور این کشور در خاورمیانه باعث ایجاد ثبات است.

«سباستین لوکورنو» وزیر دفاع فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد حضور کشورش در منطقه خاورمیانه، قبل از هر چیزی، زمینه را برای مهار تشدید تنش ها در آن فراهم می کند.

وزیر دفاع فرانسه بدون اشاره به تامین نظامی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، در ادامه ادعاهایش آورد که ایران تمایل دارد منطقه خاورمیانه را بی ثبات کند.

لوکورنو در مصاحبه ای درباره حمله تنبیهی اخیر ایران علیه رژیم صهیونیستی مدعی شد: تا کنون تهران به طور غیرمستقیم از طریق عوامل خود اقدام می کرد؛ اما این کشور شنبه گذشته گامی جدید برداشت و به طور مستقیم، از خاک خود به اسرائیل حمله کرد.

وی مدعی شد که این اقدام تهران را خطر گسترش مناقشه در منطقه خاورمیانه را به دنبال دارد.

کد خبر 6085688

دیگر خبرها

  • آمریکا برای این سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • خودداری سفارت ایران در فرانسه از پیگرد قضایی فرد مهاجم
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش بس کوتاه نمی‌آییم
  • فرانسه: حضور ما در خاورمیانه باعث مهار تنش است!
  • عکس| جلوی ایران را بگیرید، قبل از اینکه خیلی دیر شود/ توییت معنادار وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی
  • آیا در مورد حادثه اصفهان بین ایران و آمریکا پیامی منتقل شد؟