Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-29@06:48:40 GMT

مشکل اصلی صنعت دارو نقدینگی است

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۶۴۰۹۹

به گزارش مهر، رئیس سازمان غذا و دارو، مشکل اصلی صنعت دارو را کمبود نقدینگی دانست و گفت: ۳۵۰۰ میلیارد تومان میزان مطالبات سر رسید شده است و این نقدینگی امروز باید به دست صنایع دارویی ما برسد.

دکتر غلامرضا اصغری روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما (دارو و صنایع وابسته) در مصلای تهران، اظهارداشت: این نمایشگاه حاصل چهار دهه تلاش بعد از انقلاب اسلامی است و سعی شده توانمندی‌هایی که روی آن سرمایه گذاری شده و به نتیجه رسیده است، به مردم نمایش داده شود و زمینه همکاری بیشتری بین حلقه‌های مختلف صنعت دارو در بخش‌های مختلف اعم از تولید مواد اولیه، صنایع جانبی، بسته بندی، تولید مواد جوانبی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. صورت بگیرد. همچنین کسانی که در این زمینه فعال هستند تلاش می‌کنند دارو‌های جدید و مورد نیاز را در این نمایشگاه به نمایش بگذارند. علاوه بر این زمینه ارتباطی بیشتری در این نمایشگاه بین جوامع مختلف ایجاد می‌کند.

وی افزود: این صنعت ارتباط خوبی با دانشگاه‌ها دارد که زبانزد است. نظام سلامت ما قابل رقابت با بسیاری از کشور‌های صنعتی است و می‌توان از آن به عنوان یکی از دستاور‌های شاخص انقلاب اسلامی نام برد. در این شرایط خاص و شرایط تحریم، بحث دارو یکی از خطوط ویژه دولت است و دولت سعی دارد تا تامین اولیه به بهترین وجه ممکن صورت بگیرد. امیدواریم با این تهدیدات و تحریمات جدید بتوانیم نیاز‌های دارویی کشور را تامین کنیم و به مدد الهی و تلاش همه فعالان این حوزه این اتفاق خواهد افتاد.

اصغری ادامه داد: در ماه‌های ابتدایی امسال میزان ترخیص دارو و مواد اولیه از گمرک تقریبا معادل آن چیزی است که در سال ۹۶ بوده است، همچنین میزان تخصیص ارز بیش از شش ماه اول سال گذشته بوده است.

وی افزود: به رغم همه محدودیت‌ها و تهدیدها، مردم امروز از نظر تامین داروی موردنیاز در شرایط نسبتا قابل قبولی قرار دارند و ظرفیت‌های خوبی هم در صنعت داروی ایران وجود دارد و می‌توانیم با تمام کشور‌های دنیا تبادل دانش و تجربه داشته باشیم، ضمن اینکه ۹۷ درصد داروی مورد نیاز در داخل کشور انجام می‌شود.

اصغری تاکید کرد: سازمان غذا و دارو حامی تمام شرکت‌های دارویی فعال در حوزه تامین و توزیع دارو است.

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، در ادامه به وضعیت شرکت‌های دارویی کشور اشاره کرد و گفت: مطالبات شرکت‌های دارویی و ارز موردنیاز دارو برای واردات مواد اولیه را در همین مهر ماه و قبل از آغاز تحریم‌های آمریکا در آبان ماه بدهید. بعد از آبان دیگر خیلی دیر خواهد بود.

اصغری اظهارداشت: مشکل اصلی صنعت دارو کمبود نقدینگی است، ۳۵۰۰ میلیارد تومان میزان مطالبات سررسید شده است، نقدینگی امروز باید به‌دست صنایع دارویی ما برسد.

وی افزود: از سه هلدینگ بزرگ دارویی کشور انتظار دارم با سرمایه‌گذاری و فعالیت بیشتر در زمینه‌های مختلف از جمله تامین مواد اولیه به سایر شرکت‌های دارویی هم کمک کنند.

اصغری تاکید کرد: امیدوارم پنجمین نمایشگاه ایران فارما را در سال آینده و بعد از پشت سر گذاشتن تحریم‌ها و شکست دشمنان ملت، برگزار کنیم.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۴۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه صنایع دستی و مواد غذایی در اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اشنویه گفت:  در این نمایشگاه اغلب دست‌بافته‌های بانوان سرپرست خانوار به نمایش گذاشته شده است و در برگزاری آن موسسه خیرین امین، اتاق اصناف، اداره امور عشایری، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شهرداری اشنویه مشارکت دارند.

روناک تاسا گفت: از برنامه جانبی این نمایشگاه برگزاری نمایشگاه جاذبه‌های گردشگری شهرستان و پخت نان محلی است.

  این نمایشگاه از ۲۵ اسفند تا پایان ماه مبارک رمضان در محل ساختمان موسسه امین دایر خواهد بود و ساعت بازدید  بعد از افطار تا ساعت ۱۲ شب است.

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه صنایع دستی و مواد غذایی در اشنویه
  • نگاهی بنیادی به شرکت‌های صنعت دارویی در بازار سرمایه
  • حضور بیش از ۲۵۰ شرکت خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه صنعت نفت
  • چگونگی کسب اطلاعات دارویی از سامانه «تیتک»
  • حضور بیش از ۱۵۰۰ شرکت داخلی و ۲۵۰ شرکت خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه صنعت نفت
  • صنعت نساجی با پیشینه‌ای ۴ هزار ساله در کاشان
  • مشکل جدی در تامین دارو و شیر خشک وجود ندارد
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های صنعت نفت در مترو
  • واحدهای راکد مشکل اصلی صنعت بابل
  • آغاز اقدامات اولیه برای پرورش ۱۰۰ هزار دام سبک در کشت و صنعت مغان