Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه زهرا دفتری مدیر بورس منطقه ای کرمانشاه گفت : با شروع سال ۹۷ شاخص های بازار روند صعودی با شیب بسیار ملایمی را در پیش گرفتند که با توجه به روند صعودی سایر بازارها مانند طلا، سکه و ارز، ریسک سرمایه گذاری در این بازارها هرروز بیشتر می شود، سرمایه گذاران مایل هستند بازاری کم ریسک برای سرمایه گذاری انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : از آنجا که بازار سهام نسبت به سایر بازارها در سال قبل رشدی را تجربه نکرده، ارزش اکثر سهام های بازار در کف قیمتی است و ریسک سرمایه گذاری در بازار اوراق بهادار از این جهت بسیار پایین به نظر می رسد.

مدیر بورس منطقه ای کرمانشاه تصریح کرد: بازار سهام در سال ۹۷ از بسیاری عوامل متاثر است در این میان اثر عوامل سیاسی به این گونه است که موضوع تحریم ها و تاثیر آن بر نرخ ارز و به دنبال آن سود و زیان شرکت های صادر و وارد کننده موضوعی قابل بحث و بسیار مهم در بازار اوراق بهادار محسوب می شود که باید سرمایه گذاران به این موضوع توجه کنند.

وی نرخ سود را عامل موثر دیگری دانست و گفت: بازار پول رقیب اصلی بازار سرمایه است طی چندسال اخیر به دلیل رشد نقدینگی، کاهش نرخ بهره بانکی در دستور کار قرار گرفته است و چنانچه این موضوع محقق شود قطعا نقدینگی به سمت بازارهای دیگر به ویژه بازار سرمایه سوق پیدا خواهد کرد.

دفتری بیان کرد: تصمیمات اقتصادی دولت و مجلس نیز در این میان موثر است این تصمیمات درباره نرخ بهره مالکانه، کاهش نرخ مالیات بر داد و سند اوراق بهادار، عرضه ارز شرکتهای پتروشیمی در بازار ثانویه و بسیاری تصمیمات دولت بر روند حرکت شاخص بازار موثر است.

وی افزود: بورس بازار کرمانشاه نیز با توجه به روند روبه رشد و صعودی بازار از رشد بسیار مناسبی برخوردار است، به طوری که تا پایان شهریور امسال رقمی معادل ۶ هزار و۹۳۲ میلیارد ریال داد و ستد در بورس منطقه ای صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۲ هزار و ۲۱۹ میلیارد ریال۲۰۰ درصد رشد داشته است.

دفتری گفت: حجم معاملات تمامی اوراق بازار از ۹۸۰ میلیون سهم و سایر اوراق در ۶ ماه نخست سال قبل به ۲ هزار و ۵۰۶ میلیون سهم و سایر اوراق در ۶ ماه نخست امسال رسیده که۱۵۰ درصد رشد را رقم زده است.

 

 

انتهای پیام/د

بازار روند صعودی با شیب بسیار ملایمی را در پیش گرفته است

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۴۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه اهالی بازار سرمایه به نقدشوندگی و حمایت از شاخص‌ساز‌ها جلب شد

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بازار شنبه ناشی از خبر‌های سیاسی منطقه، در منفی‌های سنگین معامله شد صندوق‌های اهرمی و اختیار منفی سنگین را تجربه کردند. خروج پول حقیقی از بورس، روند صعودی دلار، مثبت سنگین صندوق‌های طلا نشانه‌ی فضای ریسک گریزی در بازار‌های داخلی بود. 

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: یکشنبه طبق نظر هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار برای حمایت از حقوق سهامداران و جلوگیری از تاثیر هیجانات بر روند بازار، دامنه نوسان کلیه نماد‌های سهام و حق تقدم سهام قابل معامله برای مابقی روز‌های کاری هفته مثبت و منفی ۱ درصد و دامنه نوسان صندوق‌های سهامی نیز به مثبت و منفی ۲ درصد محدود شد.

او افزود: در طول هفته بازار تقریبا راکدی را شاهد بودیم و فقط کمی از تلاطم ابتدای هفته کاسته شد، توجه به نقدشوندگی و حمایت بیشتر از شاخص ساز‌ها و سهام بزرگ توجه اهالی بازار را جلب کرده و روز‌های بهتری را سپری کردند. در طول معاملات این هفته بورس کالا، ورق سرد فولاد مبارکه با رشد قابل توجه نسبت به آخرین حراج اسفند معامله شد و عملا امیدواری خاصی نسبت به این سهم و صنعت فلزات اساسی شکل گرفت. معاملات وکیوم باتوم هم برای محصولات شتران و شبندر با تقاضای بالا همراه بود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: فروشندگان در بورس کالا به واسطه‌ رقابت کمی نرخ فروششان با تعدیل شده است، اما نیم نگاه صادرکنندگان خصوصا شرکت‌های پتروپالایشی به صدور اجازه برای رشد نرخ دلار نیما است معاملات خاص در بورس کالا، احتمال رشد نرخ دلار نیما و نیم نگاهی به مجامع پیش رو، مجوز‌های افزایش نرخ محصولات صنایع مختلف در کنار قیمت‌های جذاب سهام شرکت‌ها همگی عواملی هستند که جای حرف های بسیاری برای این بازار بجا می‌گذارد. این‌بار نوع فروش از بابت عدم ارزندگی سهام یا خبر مرتبط با صنعت خاصی نبود، در صورت بهبود شرایط می‌توان انتظار بازار بهتر و متعادل تری در هفته پیش رو داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • توجه اهالی بازار سرمایه به نقدشوندگی و حمایت از شاخص‌ساز‌ها جلب شد
  • گلایه رئیس سازمان بورس از سود بانکی ۳۰ درصدی؛ مردم به سمت سهام نمی‌آیند!
  • بورس فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند
  • برنامه ریزی برای پذیرش شرکت‌های کرمانشاه در بازار سرمایه
  • ۲۰۰ شرکت در راه بازار سهام
  • حجم ۸۰۰۰ میلیارد تومانی معاملات در بازار سرمایه توسط کرمانشاهیان
  • از هفته آینده دامنه نوسان و روند معاملات به حالت عادی بازمی‌گردد
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
  • ۷۲۰ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد