Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@08:23:13 GMT

نگاهی به فواید تخم خربزه

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۶۴۱۳۱

خربزه میوه‌ای تابستانی است که خواص فراوانی برای آن ذکر شده است. ناطقان: خربزه میوه‌ای تابستانی است که خواص فراوانی برای آن ذکر شده است، اما امروز باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا به مرور خواص تخم خربزه بپردازد که شاید هر کسی از آن اطلاع نداشته باشد، پس پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.
خربزه

خربزه یکی از بهترین میوه‌های تابستانی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبیعت خربزه معتدل و‌ تر (رطوبتی) است که هرچه شیرین‌تر باشد «گرمی و تری» آن بیشتر است.

خربزه برای تقویت اشتها مفید است و دارای ویتامین‌های A و B و C است و دارای کلسیم، پتاسیم، فسفر و ضد سرطان و ضد انعقاد خون و سکته است.


این میوه در درمان سل، سوختگی‌های روی پوست، عطش، کم خونی، بی اشتهایی، نرم کردن سینه، نقرس، سنگ کلیه، کمبود شیر مادران، خشکی پوست، نفخ و ... مفید است.

خربزه همچنین چون دارای قند است، در اشخاص مبتلا به سل ریوی و یا کم خونی‌های مختلف اثری مفید برجای می‌گذارد. ویتامین A موجود در آن سلول‌های بدن را ترمیم کرده و یکی از عوامل تجدید جوانی می‌شود. آب فراوان خربزه و طالبی برای رفع عطش و تقویت اشتها مفید و موثر است.

اگرچه ارزش غذایی طالبی، گرمک و حتی خربزه خیلی زیاد نیست، اما خنک، اشتها آور، ملین، ادرار آور و موجب طراوت پوست می‌شوند.

تخم خربزه دارای اثر ضد کرم روده است، اما نباید زیاد مصرف شود، همچنین تخم خربزه حاوی ویتامین A نیز است.


تخم‌های بو داده خربزه طبیعت گرم دارد.

از فواید تخم خربزه برای درمان سرفه‌های شدید و حاد بهره می‌گیرند.

برای برطرف کردن درد سینه و حلق از تخم خربزه استفاده می‌کنند.

این مطلب را از دست ندهید: فواید شگفت انگیز تخم هندوانه

پایین آوردن تب‌های شدید از تخم خربزه کمک بگیرید.

مغز‌های بو داده تخم خربزه ادرار آور است.

از خواص تخم خربزه ملین بودن آن است.

تخم خربزه میل جنسی را افزایش می‌دهد.

تخم خربزه ویتامین E دارد.

از دیگر خاصیت‌های هسته خربزه بدانید که سرشار از آهن است.

نگاهی به فواید تخم خربزه

هسته خربزه دارای چربی و پروتئین نیز است.

از تخم خربزه برای پاک کنندگی کبد و کلیه و مثانه هم بهره می‌گیرند.

تخم خربزه یک تسکین دهنده سوزش مجرای ادراری است.


برای روشن شدن پوست و برطرف شدن لک‌های صورت، تخم خربزه را بکوبید و با آن و آب لیمو ضماد درست کنید.

دانه خربزه ویتامین C دارد، پس برای سرما خوردگی مفید است.

مغز تخم خربزه، از بین برنده سنگ کلیه

تخم آفتابگردان سرشار از روغن است و استفاده افراطی از آن روغن و گلسترول بدن را افزایش می‌دهد، اما اگر روغن گرفته شده از آفتابگردان روغنی خالص باشد فوق العاده برای بدن مفید است. متاسفانه محصولاتی که هم اکنون به اسم روغن آفتابگردان تولید و به مصرف خانواده‌ها می‌رسد فاقد ذره‌ای از این روغن است و در واقع فرآوری و طبق فرمول‌های شیمیایی درست شده است.


باید این نکته را مدنظر قرار دهید که، تخم هندوانه عامل پیدایش بیماری در انسان است، بنابراین در استفاده از آن باید پرهیز کرد در حالی که بر عکس تخم خربزه فوق العاده مفید برای بدن است و حتی موجب اسقاط سنگ کلیه می‌شود. کسانی که از سنگ کلیه رنج می‌برند برای دفع آن باید روزانه یک قاشق غذاخوری تخم خربزه را شب هنگام استفاده کنند.

تخم کدو همانند یک غذا برای بدن عمل می کند و کمبود‌های آن را برطرف می‌سازد. خداوند متعال با انواع و اقسام راه‌ها درصدد تامین مایحتاج بدن انسان‌ها است. متاسفانه در برخی مواقع شایعه می‌شود که تخم کدو موجب ایجاد کرم کدو می‌شود در حالی که این ادعا بیهوده و دروغ است چراکه مغز کدو ارزش غذایی فوق العاده‌ای دارد. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: تخم خربزه ، فواید ، میوه تابستانی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تخم خربزه فواید میوه تابستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۴۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند

نام علمی این گیاهPortulaca oleraceae  و از خانواده Portulaceae می باشد. تخم خرفه تصفیه کننده خون و رفع کننده تشنگی است و برای سرفه می تواند مفید باشد. در طب سنتی به عنوان تب بر، ضد عفونی کننده، ضد بیماری های ناشی از کمبود ویتامین C، ضد اسپاسم، مدر و ضد کرم استفاده می شود.

به گزارش سرگرمی روز، خرفه از نظر طبیعت طبق نظر حکمای طب سنتی خیلی سرد، تر و دارای نیروی قابضه است. در درمان اختلالات و التهاب مجاری ادرار موثر است. این گیاه در مصرف داخلی قطع کننده و بند آورنده خون ریزی است و همچنین عصاره ساقه و برگ آن در درمان بیماری های کبدی مفید است.

از جوشانده خرفه که آب آن گرفته شده است در معالجه اسهال و برای رفع سرفه، تسکین درد های سینه، سوزش مجاری ادرار و مثانه و رفع حرارت رحم و سوزش آن استفاده می شود.

مصرف خوراکی خرفه به صورت سبزی خام و پخته همراه با پیاز و روغن جهت تقویت روده ها، قطع اسهال و تب کاربرد دارد و مصرف خام برگ و ساقه آن به صورت سالاد و همراه با سرکه برای درمان درد کلیه مفید است.

جویدن برگ خرفه به مقدار کم، کندی دندان را که بر اثر خوردن میوه های ترش و یا علت دیگری ایجاد شده است را رفع می کند. البته زیاد جویدن آن نیز کندی دندان ایجاد می کند. ضماد ریشه خرفه برای رفع زگیل پوستی استفاده می شود. ضماد خرفه بر روی پیشانی سبب از بین رفتن سر درد و دردهای میگرنی می شود.

گفتنی است که گیاه خرفه در دامپزشکی برای درمان بیماری های تب دار و برای خنک کردن بدن، دفع سموم و تصفیه خون به صوردت پودر و جوشانده استفاده می شود. خرفه در بیماران آسمی اثر گشاد کننده مجاری تنفسی را دارد. خاصیت تقویت عضلات قلبی و ضد توموری نیز در آن دیدیه شده است.

از عصاره خرفه برای رفع التهابات گرم چشم با مالیدن در محل ملتهب استفاده می شود. افراد سرد مزاج باید خرفه را با نعناع و کرفس بخورند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • نوشیدن آب هنگام خوردن مفید است یا مضر؟ + فیلم
  • خواص و فواید خرما + فیلم
  • نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان
  • فواید و مضرات باران ۴۸ ساعته مازندرانی‌ها
  • فواید و مضرات سشوار برای مو
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند
  • دعای دفع حشرات؛ مفید برای از بین بردن مورچه، ملخ، موش و…
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید