انتقاد تند کارگردان «داش آکل» از بازیگرانش/ حسین یاری بیمعرفتی کرد
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۶۴۲۲۲
ساعت 24- کارگردان فیلم سینمایی «داش آکل» در نشست خبری این اثر انتقادهای زیادی از بازیگرانش کرد و گفت آنها علاوه بر اینکه بعضی وقتها سر صحنه نمیآمدند، در مراسم و نشستهای خبری هم حضور پیدا نمیکنند.
نشست خبری فیلم سینمایی «داش آکل» ساخته محمدرضا عرب عصر امروز (دوشنبه ۲ مهر) با حضور محمدرضا عرب تهیهکننده و کارگردان، منصور براهیمی نویسنده فیلمنامه و حسن پویا مدیر فیلمبرداری این فیلم در سینما ایران برگزار شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
محمدرضا عرب در ابتدای این نشست ضمن گلایه از بازیگران فیلمش گفت: «بازیگران ما در هیچ امری اعم از حضور در اکرانها، نشستها و... ما را همراهی نکردند و به طور کلی استراتژی آنها این است که جلوی دوربین و خبرنگاران ظاهر نشوند در حالی که به نظرم این کمال بیمعرفتی است. هرچند برخی از بازیگران طلب کوچکی از ما دارند اما آنهایی که پولهای گنده هم گرفتند، همین رویه را پیش گرفتند.»
این کارگردان ادامه داد: «به جز خانم هلیا حسینی کسی در مراسمهای مختلف ما را همراهی نکرد و کار تا جایی پیش رفت که برخی برای حضور در نشست خبری طلب پول میکردند.»
عرب ضمن بیان این که فیلم «داش آکل» در بخش خصوصی و بدون هیچ حمایتی ساخته شد، بیان کرد: «از اینکه بازیگران اصلی ما حضور ندارند عذرخواهی میکنم اما باید بگویم همین بازیگران تا پیامک دریافت پول را نمیدیدند، سر صحنه حضور پیدا نمیکردند.»
در سینما مافیا نداریم
این کارگردان با اشاره به اینکه برخی میگویند سینمای ما هیچ مافیایی ندارد، گفت: «سینمای ما پدرخوانده ندارد اما برخی گروه گروه جمع شده و برای خود تشکیلاتی راه انداخته اند. عدهای هم وقتی دستی در بازیگری دارند، فکر میکنند همه کارها را خودشان باید انجام بدهند. من گلهای هم از صنف مطبوعات دارم چون برخی برای برگزاری نشستها میگویند چرا بازیگر شما حضور پیدا نمیکند در حالی که بازیگر تنها بخشی از فیلم را تشکیل میدهد.»
این کارگردان ادامه داد: «نام فیلم ابتدا «آتش و قداره» بود اما بنا به دلایلی تغییر دادیم، در این میان برخی دوستان میگفتند ما نگاهی به فیلم آقای کیمیایی داشتهایم در حالی که اینطور نیست به طور کلی در سینمای ما مرسوم نیست از یک قصه چندبار اقتباس شود در حالی که در کشورهای خارجی چندین بار این اتفاق میافتد ضمن اینکه در اینجا برخی ما را محکوم میکنند که چرا از بازیگران طنز استفاده کرده ایم.»
«داش آکل» کیمیایی، پرفروش نشد
در ادامه حسن پویا مدیر فیلمبرداری این فیلم هم درباره «داش آکل» گفت: «من علاقه بسیاری به این قصه دارم و نگاهی به فیلم قبلی با همین عنوان نداشتهایم ضمن اینکه در آن زمان که «داش آکل» به کارگردانی مسعود کیمیایی ساخته شد، چندان هم فروش نداشت.»
پویا با اشاره به اینکه با ژاپنیها، هندیها، روسها و ... کار کرده است توضیح داد: «هیچ کجا این همه به حضور بازیگران اهمیت نمیدهند این در حالی است که در یک فیلم افراد بسیاری زحمت میکشند. من عاشق فیلم «داش آکل» هستم چراکه فیلم بسیار محترمی است اما شما اهالی مطبوعات تنها برخی از بازیگران را بالا میبرید.»
در ادامه عرب درباره انتخاب مهران غفوریان توضیح داد: «من سالها در کلاسهای مختلف، بازیگری به دیگران آموختهام، از همین رو میتوانم بگویم در وجود مهران غفوریان، بازیگری جدی بسیار نهفته است به طور کلی هم تا آدم نقش آفرینی جدی بلد نباشد نمیتواند نقش طنز بازی کند ضمن اینکه در نقش کاکا رستم نکات مثبت هم وجود دارد.»
او همچنین افزود: «به نظرم در بین بازیگران انتخاب غفوریان بسیار خوب بود چرا که هم فیزیک او خوب بود و هم اینکه میتوانست نقش جدی بازی کند. با اینکه او پای خود را عمل کرده بود و در یک سریال دیگر مشغول بازی بود اما ما صبر کردیم تا شرایط او مناسب شود آنهایی که فیلم را دیدهاند اگر بی انصافی نکنند میگویند که او از عهده نقش خود برآمده است ضمن اینکه به نظرم اصلا خوب نیست یک بازیگر تنها در یک نقش باقی بماند از همین رو من از کار او بسیار راضی هستم.»
این کارگردان ادامه داد: «غفوریان حتی گاهی سر صحنه صداسازی میکرد و از همین رو اگر بخواهم صدبار دیگر این فیلم را بسازم باز هم نقش کاکا رستم را به او میدهم.»
عرب همچنین اظهار داشت: «برخی میگویند کیمیایی کجا و عرب کجا در حالی که ایشان فیلمهای خود را میسازند و من هم فیلمهای خودم را و به نظرم این اظهارات، بی انصافی است.»
حسین یاری بی معرفتی کرد
سپس امیر سماواتی پخش کننده «داش آکل» گفت: «گویا شورای صنفی نمایش به خواب رفته است و کسی ساختار پخش را تغییر نمیدهد به نظرم اکران «داش آکل» به اندازه ساخت آن جرات و جسارت میخواست.»
در پایان، محمدرضا عرب، کارگردان این فیلم بیان کرد: «ما دو و نیم میلیارد تومان خرج ساخت این فیلم کردیم و هفتصد و میلیون تومان برآورد دستمزد بازیگران شد، برخی از بازیگران به دلیل برخی بداخلاقیها در میانه راه سر صحنه نمیآمدند؛ افرادی که در قراردادشان قید شده بود حتی ملزم هستند تا بیست روز بعد از پرداخت نشدن دستمزد، حضور پیدا میکردند. برای مثال حسین یاری بیمعرفتی کرد و این روزها هم میگوید استراتژی من این است که در مراسمها حضور پیدا نکنم این در حالی است که او تمام دستمزد خود را دریافت کرده است.»
خبرآنلاین
منبع: ساعت24
کلیدواژه: حسین یاری
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۴۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
گفتگو با تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «نون خ ۵»
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مهدی فرجی تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «نون خ ۵» در گفتگو با شبکه خبر در بخشی از سخنانش گفت: فصل پنجم این مجموعه یک کار کاملا جاده ای بود و به لحاظ تولیدی کار کردن با این شیوه کمتر اتفاق افتاده است.
وی درباره موضوعات فیلم نامه افزود: «نون خ» همیشه دغدعه گفتن مسایل و دغدغه های مردم را دارد مسایل مانند کولبرها، قاچاق دارو و بحث انرژی اتمی و کارکرد غیرنظامی این تکنولوژی.
فرجی گفت: مجموعه «نون خ» یک روالی دارد که از فصل یک بوده است تقریبا ما برای هر فصل این مجموعه سه یا چهار قصه نویسنده طراحی میکند و این قصهها باهم چسبندگی دارد.
در «نون خ ۵» هم نویسنده جوری طراحی کرده که قصه ها پراکندگی نداشته باشد، با صنایع دستی شروع میکنیم که در کرمان می خواهیم در نمایشگاه شرکت کنیم، در آنجا با فردی روبه روی می شویم که می خواهد قاچاق پرنده کند به چابهار، در چابهار با ناخدایی آشنا میشویم که مشکلاتی برای ناخدا اتفاق میافتد و قصه ماهی خاویار در روستا پیدا میشود و در مسیر بازگشت روستا با مسدود شدن جاده و بحث جابجایی داروها مواجه میشویم، کلا قصهها به هم کمک میکنند و چسبندگی دارد و احساس پراگندگی در قصه وجود ندارد.
وی درباره انتخاب بازیگران هم گفت: در هر منطقه ای که این مجموعه را کار می کردیم از بازیگران همان منطقه استفاده کردیم و این مجموعه باعث شد که خیلی از کسانی که استعداد بازیگری دارند شناخته شوند.
وی در پاسخ به این سوال که کدام یک از فصل های این مجموعه را دوست دارد گفت: فصل یک، سه و پنج را بیشتر دوست دارم، چون کمدیهای، قصهها و شخصیتهای جذابتری دارد.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی