Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش ایکنا از یزد، مهدی حسن پور، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مهریز 2 مهرماه در جلسه کاهش جمعیت کیفری، استفاده از نظرات نماینده های ناجا، مددکاران و مشاوران حقوقی در پرونده های مستلزم حبس را در قالب ایجاد واحد های مشاوره را خواستار شد و ابراز کرد: با هدف کاهش جمعیت کیفری، در مراکز استان ها پس از صدور کیفر خواست و تا قبل از صدور رای نظرات مشورتی مشاوران این واحد اخذ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: با تشکیل این واحدها ی مشاوره در پرونده های مستلزم حبس پس از مصاحبه و بررسی همه جانبه شخصیت متهم، شرایط ارتکاب جرم، شرایط بزه دیده و خانواده آنان مشاورین این واحد باید نظریه مشورتی خود را در خصوص نوع مجازات جایگزین حبس ارائه دهند تا قاضی محکمه به بهترین روش با رویکرد اصلاحی و اثر گذار با استفاده از این نظریات مشورتی آراء جایگزین حبس صادر نماید.

این مقام قضایی با اشاره به سیاست های نظام و استفاده حداقلی و توام با منطق جزایی از حبس گفت: با تاکید و فرمان مقام معظم رهبری(مد ظله عالی)و توجه و اهتمام قوای سه گانه در این خصوص، با ارائه لوایح قضایی از طرف قوه قضائیه و تصویب آن ها در قالب قوانین آیین دادرسی کیفری و مجازات اسلامی و پیش بینی نهاد های جایگزین حبس رسالت قوای سه گانه در راستای اجرای این قوانین شروع گردیده است.

وی گفت: دستگاه قضایی استان و کمیته کاهش آمار زندانیان با تمام قوا و در راستا اجرای هر چه بهتر این سیاست پیش می رود و نشست ها و جلسات متعددی را در جهت ارتقاء کمی و کیفی این اصل تشکیل داده است.و تصمیمات راهبردی و مؤثری را اتخاذ نموده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد دادگستری یزد واحد های مشاوره محاکم قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۴۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید برای جهش تولید به رفع موانع پرداخت/ لزوم توجه به موضوع عفاف و حجاب در جامعه

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در جمع مدیران قضایی استان اظهار داشت: بی‌تردید کار در دستگاه قضایی بسیار دشوار و پرمخاطره بوده و دستگاه قضایی تابلو و نماد اعتماد و اطمینان مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود چون زمینه خدمت و عمل صالح در آن بسیار فراهم است.

وی افزود: علاوه بر آن کارکنان دستگاه قضائی با احقاق حق و تکریم مراجعان، نقش مهمی در جذب سرمایه‌های اجتماعی برای این نظام مقدس بر عهده دارند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به شعار سال تصریح کرد: باید برای جهش تولید، به رفع موانع تولید پرداخت که خوشبختانه دستگاه قضائی در رفع بسیاری از این موانع نقش تأثیرگذاری داشته است.

وی در ادامه با اشاره به موضوع عفاف و حجاب در جامعه اظهار داشت: قضات نباید این موضوع مهم را در محاکم، سهل و آسان بگیرند بلکه بر اساس قوانین و مقررات باید به این موضوع ورود و برخورد قاطعانه داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم
  • باید برای جهش تولید به رفع موانع پرداخت/ لزوم توجه به موضوع عفاف و حجاب در جامعه
  • مجتهدزاده: ممنوعیت ثبت اظهارنامه قضایی علیه مقامات دولتی، اقدامی نسنجیده است
  • لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی