Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@17:37:03 GMT

طرز تهیه کیک شکلاتی مکزیکی

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۶۵۱۱۹

طرز تهیه کیک شکلاتی مکزیکی

مواد لازم برای کیک شکلاتی مکزیکی

وانیل ۱ قاشق چایخوری
سرکه سیب ۱ قاشق غذاخوری
روغن ۱ قاشق غذاخوری
آب سرد ۱ پیمانه
نمک ۱ چهارم قاشق چایخوری
فلفل ۱ چهارم قاشق چایخوری
جوش شیرین ۱ قاشق چایخوری
دارچین ۲ قاشق چایخوری
کاکائو (تلخ) نصف پیمانه
شکر ۱ پیمانه
آرد ۱ ونیم پیمانه

مواد لازم برای رویه کیک
شکر نصف پیمانه
میوه (در صورت تمایل) به میزان لازم
آب ۶ قاشق غذاخوری
شکلات ۱ پیمانه


طرز تهیه کیک شکلاتی مکزیکی
در ابتدای کار فر رو روشن کرده و حرارت رو روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد (۳۵۰ درجه فارنهایت) قرار میدیم تا گرم بشه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مواد خشک کیک رو مخلوط کرده و ۳ بار الک میکنیم تا هوا خورده و سبک بشن. کاکائو رو آب میکنیم و با بقیه مواد غیر خشک (مثل آب و روغن) مخلوط میکنیم).
مواد خشک رو کم کم به کاکائو آب شده اضافه میکنیم و مخلوط میکنیم تا کاملا یکنواخت بشن تو این مرحله در صورت تمایل میتونید مقداری شیر هم به مواد اضافه کنید تا مواد چسبنده‌تر بشن (در این صورت سرکه رو حذف کنید) وقتی مواد کاملا حالت خمیری پیدا کرد اون رو تو قالب کیکمون میریزیم و بمدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه توی فر میذاریم یا بقدری حرارت میدیم که وقتی خلال دندون توی کیک زدیم تمیز بیرون بیاد.
وقتی از فر بیرون آوردیم اجازه میدیم کیک ۱۰ دقیقه تو قالب خنک بشه و بعد از قالب بیرونش میاریم.
همه مواد کیک (به جز میوه) رو روی حرارت مخلوط میکنیم و اون قدر هم میزنیم تا یکنواخت و حالت سس مانند پیدا کنن و وقتی کیک و سس هر دو خنک شدن اون رو روی کیک میریزیم و نیم ساعت داخل یخچال میذاریم تا کیک حاضر بشه!


منبع: پارسینه

کلیدواژه: آشپزی کیک کیک شکلاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۵۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و امحای ۷ تن مواد غذایی فاسد در خراسان شمالی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از ابتدای اجرای طرح سلامت نوروزی ۷۲۶۱ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته کشف و از چرخه مصرف خارج شده است.

جواد شاهین‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی با بیان اینکه در طرح نوروزی بازرسی از اماکن اقامتی، اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، پایانه‌های مسافربری انجام و ۴۲۲ اخطاریه بهداشتی صادر شده است، اظهار کرد: تاکنون ۴۱ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت استاندارد و موازین بهداشتی به مراجع قضائی معرفی و سه واحد نیز پلمب شدند.

وی بیان کرد: بازرسان بهداشت محیط دانشگاه ۷۳۱ بازرسی از اماکن عمومی، ۶۹ بازرسی از اماکن اقامتی، ۵۰۵ بازرسی مشترک، ۱۷ بازرسی از پایانه‌های مسافربری و دو هزار و ۸۷۷ بازرسی نیز از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بیان کرد: در این مدت به طور متوسط ۱۱۴ بازرس در روز در قالب ۲۶ اکیپ بازرسی و نظارتی بر وضعیت بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی مراکز اقامتی، مراکز و اماکن بین راهی، پایانه‌های مسافربری، مراکز تهیه و توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی نظارت داشته‌اند.

شاهین فر همچنین با اشاره به اینکه سه هزار و ۷۲۴ مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی در این مدت انجام شده است، خاطرنشان کرد: با تجهیز بازرسان بهداشت محیط به وسایل پرتابل بررسی بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی، تعداد هزار و ۴۰۱ مورد سنجش صورت گرفته و تعداد ۶۲ مورد نمونه برداری از مواد غذایی مشکوک انجام و بیش از هفت هزار کیلو گرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته معدوم شده است.

کد خبر 739694

دیگر خبرها

  • پلمب ۳۰ واحد تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در زنجان
  • ۱۷ مورد از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در آذربایجان شرقی پلمب شد
  • آموزش شیرینی‌پزی / طرز تهیه حلوا زنجبیلی تبریز با مواد بسیار ساده
  • طرز تهیه کله کنجی شیرینی سنتی ایلام
  • ۴۲۶ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در رودان صورت گرفت
  • کشف و امحای ۷ تن مواد غذایی فاسد در خراسان شمالی
  • معدوم سازی هشت و نیم تن موادغذایی فاسد در بندرعباس
  • طرز تهیه زولبیا و بامیه به روش قنادی در خانه مشابه قنادی
  • ۵ واحد متخلف بهداشتی در کاشان پلمب شد
  • ۹۶۵ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی دشتستان انجام شد