Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@22:40:41 GMT

چرا افراد بالای ۸۰ سال دیرتر می‌میرند؟

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۶۵۲۰۰

چرا افراد بالای ۸۰ سال دیرتر می‌میرند؟

 محققان می‌گویند با عبور از 80 سالگی روند مرگ رو به کاهش می‌گذارد.

محققان دانشگاه ساپینزا از رم ایتالیا به رهبری «الیزابتا باربی» 4000 شهروند بالای 105 سال سن را از 2009 تا 2015 مورد آزمایش قراردادند. دیتای کسب‌شده نسبت به مطالعات قبلی از صحت بالاتری برخوردار بوده و نتایج حاصل از تحقیق تئوری mortality plateau را تائید می‌کند که خطر مرگ از 80 سالگی به بعد روند کاهشی به خود گرفته و بعد از 105 سالگی به طرز عجیبی کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تئوری mortality plateau مبتنی بر تأخیر در مرگ‌ومیر افراد کهن‌سال و تضعیف مرگ‌ومیر در اواخر حیات است که مرگ افراد را با سرعت آهسته‌تری نسبت به نمودار خطی ورودی مشاهده می‌کنیم.

البته این تئوری بسیار موردبحث و جدل قرارگرفته است. چراکه می‌گویند یافتن یک دسته از مردم بالای 105 سال سن که همگی متولد یک مکان بوده‌اند، سخت است تا بتوان چنین تئوری‌ای را به آن‌ها تعمیم داد. همچنین پیدا کردن افراد بالای 105 سال بدین معنا است که حدود 1900 به دنیا آمده‌اند که آن زمان ثبت‌احوال رسمی نبوده و رقم دقیق موردشک و شبهه است.(اغراق در مورد سن در میان کهن‌سالان امری رایج است)


منبع: سلامت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: زندگی سالم طول عمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۵۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«ده سالگی» به جشنواره انیمیشن انیماتسیه لهستان رفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، پویانمایی «ده سالگی» در ادامه حضورهای بین‌المللی خود در یک مجموعه ۷۲ دقیقه‌ای برای مخاطبان بالای ۱۴ سال به نمایش گذاشته خواهد شد.

بر این اساس، پویانمایی ۱۸ دقیقه‌ای «ده سالگی» قرار است با دیگر فیلم‌های انیمیشن هم‌گروهی خود که بالاترین رای از نگاه مخاطبان کسب خواهند کرد، به رقابت بپردازد.

این انیمیشن در سال ۲۰۲۳ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شده است و تاکنون توانسته در بخش رقابتی جشنواره‌های زیادی حضور داشته باشد.

«ده سالگی» داستان پدر و پسری را روایت می‌کند که تنها در کلبه‌ای تک‌افتاده در جنگلی انبوه روزگار می‌گذرانند. پدر شکارچی است و روزی برای سرگرم کردن پسر، صیدی زنده برای او می‌آورد. صید که در ابتدا حکم بازیچه را برای پسر دارد باعث تغییری مهم در زندگی او می‌شود.

اولویت انتخاب فیلم‌ها برای این جشنواره آثاری است که راه‌حل‌های جسورانه، غافلگیر کننده، نوآورانه و کاربردهای برجسته تکنیک‌های سنتی را با انتخاب موضوع‌های جالب به تصویر کشیده‌اند.

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن انیماتسیه (Animocje) در کشور لهستان از ۲۶ فروردین تا اول اردیبهشت ۱۴۰۳ مصادف با ۱۴ تا ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ در حال برگزاری است.

کد خبر 6079026

دیگر خبرها

  • تغییر چهره این بازیگر معروف کره‌ای در ۵۲ سالگی/ عکس
  • چهره متفاوت پادشاه سوکجونگ در ۵۲ سالگی/ عکس
  • یک قهرمان دیگر فوتبال آلمان درگذشت
  • ببینید | جشن تولد ۶۷ سالگی پیرترین گوریل جهان!
  • ارائه خدمات بانکی به افراد بالای 65 سال بدون صف در شعب بانک ملت
  • ارایه خدمات بانکی به افراد بالای ۶۵ سال بدون صف در بانک ملت
  • «ده سالگی» به جشنواره انیمیشن انیماتسیه لهستان رفت
  • گاف روابط عمومی آپ | شرکتی با دو مدیرعامل!
  • جشن تولد ۶۷ سالگی پیرترین گوریل جهان (فیلم)
  • فیلم| جشن تولد ۶۷ سالگی پیرترین گوریل جهان!