Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر دوشنبه به وقت محلی و در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در دیدار «توماس باخ» رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، با بیان اینکه "ورزش برای ما و همه ملت‌های جهان اهمیت زیادی دارد"، گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر ورزش ایران در سطوح عمومی و قهرمانی توسعه زیادی پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه کمیته ملی المپیک ایران روابط و همکاری‌های خوبی با کمیته بین‌المللی المپیک دارد، اظهار کرد: با وجود استقلال فدراسیون‌ها از دولت، همواره حامی ورزش و ورزشکاران در کشورمان هستیم.

روحانی با تقدیر از ابراز همدردی وی با مردم ایران در حادثه تروریستی اهواز، اظهار امیدواری کرد با اتحاد ملت‌ها و کشورها جامعه جهانی عاری از خشونت و تروریسم را شاهد باشیم.

رئیس‌جمهور ایجاد فرصت‌های برابر برای مردان و زنان در عرصه‌های مختلف فعالیت اجتماعی از جمله ورزش را حائز اهمیت دانست و افزود: خوشبختانه در پنج سال اخیر بانوان ایرانی حضوری فعال و پررنگ در زمینه‌های مختلف داشته و در سیاست و پست‌های مدیریتی نقش مهمی دارند، به گونه‌ای که در یک سال گذشته بیش از 280 پست مدیریتی از آقایان به بانوان منتقل شده است.

«توماس باخ» رئیس کمیته بین‌المللی المپیک نیز در این دیدار با تسلیت از دست دادن جمعی از هموطنانمان در حادثه تروریستی اهواز و ابراز همدردی با مردم ایران، گفت: ورزش ایران در سال‌های اخیر پیشرفت‌های شگرفی داشته و فرصت‌های خوبی نیز برای بانوان ایرانی در عرصه‌های مختلف ورزشی بوجود آمده است.

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک پرچمداری کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی توسط یک بانوی ورزشکار را بسیار جالب توجه دانست.

وی با اشاره به اقدامات مثبت و سازنده کمیته ملی المپیک ایران در راستای ارتقاء سطح ورزش در کشورمان، خواستار توسعه روابط و همکاری‌های این کمیته با کمیته بین‌المللی المپیک شد.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: توماس باخ حسن روحانی رییس جمهور سفر روحانی به نیویورک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۵۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

IOC به ورزشکاران فلسطینی سهمیه المپیک داد

توماس باخ با اعلام اینکه ورزشکاران فلسطینی در المپیک حاضر خواهند شد اعلام کرد حتی اگر ورزشکاری از فلسطین سهمیه نگیرد هم کمیته بین المللی المپیک به ورزشکاران این کشور مجوز حضور خواهد داد.

به گزارش ایسنا، توماس باخ و کمیته بین‌المللی المپیک به ورزشکاران فلسطینی اجازه شرکت در بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس را خواهند داد. علاوه بر این، ورزشکاران فلسطینی حتی اگر سهمیه هم کسب نکنند، به المپیک خواهند رفت و دعوتنامه های فردی به آنها داده می شود.

توماس باخ درباره این موضوع گفت: ما کاملا تعهد داده‌ایم که حتی اگر هیچ ورزشکار فلسطینی نتواند سهمیه کسب کند، کمیته ملی المپیک فلسطین از دعوت‌نامه‌های ما برای حضور در المپیک بهره خواهد برد. شش تا هشت ورزشکار بر این اساس از فلسطین می‌توانند در المپیک حاضر باشند.

به گزارش ایسنا،  ورزشکاران روسیه و بلاروس در وضعیت بی طرف در بازیهای المپیک شرکت خواهند کرد و فقط می‌توانند در مسابقات انفرادی بدون پرچم و نشان کشورشان حضور داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش رئیس کمیته بین المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • واکنش رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • IOC به ورزشکاران فلسطینی سهمیه المپیک داد
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک/ کادر سرپرستی کوچک شد!
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • جوانان ایران لایق رتبه‌های بالا در مسابقات بین‌المللی هستند
  • کیومرث هاشمی: نظارت کلان بر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خواهیم داشت/ دخالتی در امور اجرایی سرخابی‌ها نداریم
  • کیومرث هاشمی: نظارت بر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خواهیم داشت
  • خبر خوش وزیر ورزش درباره سربازی ورزشکاران