Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛اهمیت حدیث در میان مسلمانان از آن روست که از منابع اصلی استنباط احکام در فقه و عقاید در علم کلام محسوب می‌شود. همچنین احادیث از منابع اولیه پژوهش‌های تاریخی است.

به دلیل آشنایی بیشتر و تلمذ در پیشگاه پروردگار الهی و ائمه معصومین، هر روز یک حدیث از معصومین (ع) با مضامین دینی و اخلاقی در بخش قرآن و عترت منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسول اکرم صلى الله علیه و آله:

مَن خانَ أَمانَةً فِى الدُّنیا وَلَم یَرُدَّها إِلى أَهلِها ثُمَّ أَدرَکَهُ المَوتُ ماتَ عَلى غَیرِ مِلَّتى وَیَلقَى اللّه‏َ وَ هُوَ عَلَیهِ غَضبانٌ.

کسى که در دنیا به امانتى خیانت کند و آن را به صاحبش برنگرداند و آنگاه بمیرد بر دین من نمرده است و با خدا دیدار مى‏ کند در حالى که بر او خشمگین است.

جامع الاحادیث الشیعه، ج. ۲۳، ص. ۱۱۵۴

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: احادیث قرآن حدیث روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۵۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای کتاب به امانت گرفته‌شده‌ای که بعد از یک قرن به کتابخانه بازگشت!

به گزارش همشهری آنلاین، یک کتابخانه در کلرادوی آمریکا اعلام کرد بعد از ۱۰۵ سال کتاب به امانت گرفته‌شده‌ای را پس گرفته است.

رسانه‌های عربی خبر دادند، کتابخانه‌ای در این ایالت اعلام کرد کتاب «آیوانهو» اثر سر والتر اسکات را که در ۱۳ فوریه ۱۹۱۹ به امانت گرفته شده بود بعد از ۱۰۵ سال به آن بازگرداندند.

کتابخانه مذکور در صفحه خود در فیسبوک نوشت این کتاب بعد از یک قرن و اندی از زمانی که باید به کتابخانه برمی‌گشت، به آن بازگشته است.

پرتاب بزرگ ترین راکت تاریخ با نوازندگی یک پیانیست ایرانی!

کتاب مذکور توسط یک زن به کتابخانه آورده شد و اعلام کرد خواهرش آن را در میان اثاثیه به‌جامانده از مادرش در خانه آنها در کانزاس یافته است.

در ادامه این متن آمده است، بر اساس قانون کتابخانه در صورت تأخیر در بازگرداندن کتاب، فرد باید روزانه ۲ سنت به عنوان جریمه بپردازد که این رقم برای کتاب مذکور بیش از ۷۶۰ دلار می‌شود اما کتابخانه این قانون را در سال ۲۰۲۰ لغو کرده است.

کد خبر 846050 برچسب‌ها خبر مهم کتابخانه، کتابخوانی، کتابداری

دیگر خبرها

  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد
  • مسجد الاقصی به آغوش امت اسلامی بازخواهد گشت/ عمل به سنت رسول خدا(ص)؛ راهکار نجات مسلمانان
  • دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود
  • بررسی مقتضای اصل در مجراهای مختلف شک در مسائل اعتقادی
  • رقابت‌های منطقه‌ای قرآن، عترت و نماز مدارس دلیجان
  • پروانه فعالیت ۵ موسسه فرهنگی قرآن و عترت در سنندج صادر شد
  • ماجرای کتاب به امانت گرفته‌شده‌ای که بعد از یک قرن به کتابخانه بازگشت!
  • نخستین جشنواره قرآن و عترت دانشجویی در مازندران