Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه "ایران اسلامی خواهان آینده‌ای بهتر، توسعه‌یافته‌تر و امن‌تر برای افغانستان است"، اظهار کرد: توسعه روابط تهران و کابل در همه عرصه‌ها به نفع دو ملت است. آفتاب‌‌نیوز : حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر دوشنبه در دیدار «عبدالله عبدالله» رئیس هیات اجرایی دولت افغانستان، با بیان اینکه "همه باید برای ریشه‌کنی تروریسم در منطقه تلاش کنند"، گفت: امنیت کشورهای منطقه و از جمله ایران و افغانستان به یکدیگر گره خورده و حضور بیگانگان در این منطقه به ضرر همه ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس‌جمهور روابط اقتصادی، همکاری در تامین امنیت مرزها و تشویق بیشتر بخش خصوصی برای گسترش روابط تجاری را مورد تاکید دو دولت برشمرد.

روحانی همچنین به اهمیت موضوع مواد مخدر و ضرورت مبارزه با آن اشاره کرد و گفت: مواد مخدر خطری برای مردم ما و شما و همه ملت‌های جهان است و باید با همکاری با آن مبارزه شود، چراکه که آینده ملت‌ها را تباه می‌کند و بخش عمده‌ای از تامین مالی تروریسم از قاچاق مواد مخدر است.
رئیس‌جمهور در ادامه با انتقاد از استاندارد دوگانه برخی کشورهای غربی در موضوع تروریسم، اظهار کرد: پس از زمان انقلاب اسلامی، فعالیت‌های تروریستی در ایران توسط کسانی انجام  شد که اکنون در همین کشورهای غربی حضور دارند و مورد حمایت برخی کشورهای منطقه هم هستند. این کشورها اگر خودشان مورد حملات تروریستی قرار گیرند، بحث تروریسم و مبارزه با آن اهمیت می یابد اما در مورد ملت‌های منطقه ما، از تروریست‌ها حمایت می‌کنند.
روحانی با اشاره به اینکه دو ملت ایران و افغانستان همیشه در روزهای سخت در کنار هم بوده اند، گفت: طی سال‌های گذشته با فداکاری مردم افغانستان، عراق و سوریه ثابت شد که با ایستادگی و همکاری می‌توان شکست‌های قابل ملاحظه‌ای به تروریست‌ها تحمیل کرد.
رئیس هیات اجرایی دولت افغانستان نیز در این دیدار تاکید کرد: ایران همیشه در شرایط دشوار در کنار ملت افغانستان بوده و هیچ وقت روابط خود را با افغانستان تحت‌الشعاع کشورهای ثالت قرار نداده است.
به گزارش ایسنا، عبدالله عبدالله با تاکید بر ضرورت همکاری همه کشورها در مبارزه با تروریسم اظهار کرد: هدف تروریست‌ها صدمه زدن و ایجاد رعب و تفرقه در بین کل مردم افغانستان است و مردم هم به خوبی آن را درک می‌کنند.
کد خبر: ۵۴۷۴۴۴ تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۷

منبع: آفتاب

کلیدواژه: عبدالله عبدالله رییس اجرایی دولت افغانستان حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۶۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال چندساعت مانده به بازی خواهان تغییر داور!

استقلالی ها برای تغییر داور دیدار با ذوب آهن، در روز مسابقه نامه ای به سازمان لیگ فرستاده اند!

به گزارش تابناک ورزشی؛ اتفاقاتی در لیگ برتر فوتبال ایران که پسوند حرفه‌ای با خود دارد، رخ می‌دهد که بعضا در جام های محلات هم خبری از آن نیست.

امروز تیم فوتبال استقلال در اقدامی عجیب، در حالی که امشب در ورزشگاه آزادی میزبان ذوب آهن است خواهان تغییر داور شد! حرکتی زشت که می‌تواند امنیت ذهنی و روانی داور مسابقه را به هم بریزد و روی او فشار وارد کند.

انتخاب داور کوپال ناظمی و امیرمحمد داودزاده به ترتیب به عنوان داور کمک داور این دیدار باعث شده تا هواداران استقلال اعتراضاتی را نسبت به انتخاب این داور مطرح کنند.

با این وجود نکته قابل توجه براساس اسنادی که از سازمان لیگ به بیرون درز پیدا کرده است گویا مسئولان استقلال هم در این زمینه ساکت ننشسته و طی روزهای قبل اقداماتی را برای تغییر ناظمی و کمک داور این دیدار با یک داور دیگر انجام داده اند. 

بر این اساس سمیعی سرپرست جدید استقلال در نامه ای از سازمان لیگ درخواست کرده است تا ناظمی یا حتی المقدور داودزاده به دلیل اشتباهاتی که در دیدار رفت با سپاهان در اصفهان مرتکب شدند تغییر کرده و داور دیگری جایگزین این افراد شوند.

البته هرچند به نظر نمی رسد تیم داوری این دیدار تغییر کند اما برخی انتخاب های شائبه دار از سوی کمیته داوران در مقطع زمانی پایانی فصل موجب شده است تا ابهاماتی به وجود بیاید.

 

 

دیگر خبرها

  • استقلال چندساعت مانده به بازی خواهان تغییر داور!
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت
  • رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • (ویدئو) چرا ایران از ترتیبات منطقه‌ای کاسپین و افغانستان حذف شد؟
  • یوناما واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند
  • تأسیس یک میلیون صنف آموزش‌های اجتماعی در افغانستان
  • تاسیس یک میلیون صنف آموزش‌های اجتماعی در افغانستان
  • مقام افغان: یوناما واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند