Web Analytics Made Easy - Statcounter

گردشگری > ایرانگردی - دشت دریاسر یکی از مناطق طبیعی ایران است که امکان تماشای دشت پر از گل، جنگل‌های انبوه و قله‌های پوشیده از برف را در یک لحظه برای شما فراهم می‌کند. این دشت در فصل بهار پر از گل‌های بابونه‌ی زرد رنگ می‌شود و گویی پا در نقطه‌ای در بهشت گذاشته‌اید.

دشت دریاسر در ارتفاع بیش از 2000 متری از سطح دریا واقع و در میان چهار کوه بلند محصور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلندترین کوهی که این دشت را محاصره کرده است کوه الموت است که درسمت جنوب غربی آن واقع شده است. گردنه‌ی سیالان، قله‌های خشچال و کندیگان در سمت غرب دشت و طالقان در سمت شرق دشت دریاسر قرار دارند. دشت دریاسر مرز بین پوشش برفی و یخچالی کوه الموت و پوشش سبز و جنگلی شمال ایران است.

در میان دشت ده‌ها چشمه وجود دارد که آب از میان سبزه‌ها به بیرون می‌جوشد، طوری که در فصل بهار به علت حجم زیاد آب به سختی مکان خشکی در دشت می‌توان یافت. همچنین در وسط دشت دریاسر رودخانه‌ی پر آب جاری است که ار ارتفاعات سیالان سرچمشه می‌گیرد.

بهترین فصل سفر به این منطقه بهار است که دشت پر از گل‌های زرد می‌شود. اما اگر فصل پاییز به این منطقه سفر کنید، با یکی از بی‌نظیرترین صحنه‌ها مواجه خواهید شد. زمین با برگ‌های رنگارنگ درختان پوشیده شده است و در نگاه اول گویی فرش رنگی در زمین پهن شده است.

صحنه‌ی عجیب دیگر در این دشت مربوط به شهاب سنگ‌ها هستند که در شب دیده می‌شوند و نور بسیار زیادی دارند. در صورت صاف بودن آسمان می‌توانید به آسمان خیره شد و شهاب سنگ‍‌ها را مشاهده کرد.

برای دسترسی به دشت دریاسر باید به شهر تنکابن رفته و از آنجا در مسیر جاده دو هزار تا دور راهی امامزاده قاسم راه را ادامه دهید. سمت چپ جاده مسیری به سمت دره است که انتهای آن روستای عسل محله می‌باشد. بعد از حدودا یک الی یک ساعت و نیم کوهپیمایی می‌توانید دشت دریاسر را در میان تپه‌ها و چشمه‌ها ببینید.

 

منبع: لست سكند

2121

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۶۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک‌های نیرو زمینی سپاه به شهرستان سیل‌زده دشتیاری رسید

در پی وقوع سیلاب کم‌سابقه در منطقه بلوچستان واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان، نهادهای مختلف به یاری مردم شتافتند و حالا کاروان کمک‌های نیرو زمینی سپاه به روستاهای سیل‌زده شهرستان دشتیاری رسیده است.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074535 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • احمد خاتمی : به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، اما جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد
  • خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، اما جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد
  • سیب زمینی جوانه زده قابل مصرف است؟
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس
  • ماجرای غرق شدن پسر بچه ۷ ساله در اردوی ازمیغان تا بهشت
  • نخستین اظهار نظر اسماعیلیان در مورد سریال رمضانی الحشاشین
  • استخدام نیروی زمینی ارتش
  • کمک‌های نیرو زمینی سپاه به شهرستان سیل‌زده دشتیاری رسید
  • جانباز شیمیایی اهل تربت جام به جمع شهدا پیوست
  • آیت الله جوادی آملی: بهشت و جهنم محصول کار ما در همین دنیاست