Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@10:55:41 GMT

تهیه‌کننده «جنگ ستارگان» درگذشت

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۶۶۳۱۷

تهیه‌کننده «جنگ ستارگان» درگذشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، گری کورتز تهیه‌کننده فیلم‌های «جنگ ستارگان» (۱۹۷۷) و «امپراطوری ضربه می‌زند» (۱۹۸۰) روز یکشنبه ۲۳ سپتامبر در سن ۷۸ سالگی براثر سرطان در لندن درگذشت.

گری کورتز علاوه‌بر آوردن داستان‌های اسکای‌واکر به پرده سینما، فیلم‌های «دیوارنویسی آمریکایی» و «بلور تاریک» را نیز تهیه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کورتز در ابتدا دوستی نزدیکی با جورج لوکاس کارگردان فیلم‌های «دیوارنویسی آمریکایی» و «جنگ ستارگان» داشت که البته پس از تهیه فیلم «امپراطوری ضربه می‌زند» راه آن دو برای همیشه از هم جدا شد.

در فیلم «بازگشت جدای» (۱۹۸۳) به‌عنوان سومین قسمت از مجموعه فیلم‌های «جنگ ستارگان»، ‌هاوارد کازانجیان به‌عنوان تهیه‌کننده جایگزین کورتز شد و لوکاس و کورتز راهشان از هم جدا شد؛ اتفاقی که مارک همیل بازیگر «جنگ ستارگان» آن را به طلاق پدر و مادر تشبیه کرد.

مارک همیل در واکنش به خبر درگذشت کورتز چنین نوشت: یک دوست دیرین را از دست دادم. جهان یک انسان با استعداد، باهوش و یک هنرمند و فیلمساز دارای چندین استعداد را از دست داد. کار کردن با او برای من یک افتخار بود.

سایت رسمی «جنگ ستارگان» نیز به خبر درگذشت کورتز چنین واکنش نشان داد: او مردی با استعداد و هوش بسیار زیاد بود. ما کمک‌هایش به مجموعه جنگ ستارگان را به یاد خواهیم داشت.

کد خبر 4411737

منبع: مهر

کلیدواژه: جنگ ستارگان درگذشت چهره ها هالیوود تئاتر ایران فیلم سینمایی سینمای مستند فیلم کوتاه ماه محرم سریال ایرانی برنامه تلویزیونی اسکار موسیقی ایرانی هفته دفاع مقدس اسکار خارجی زبان برنامه رادیویی درگذشت چهره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۶۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسبقی: از حالا به السد فکر می‌کنم

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال الشمال سه‌شنبه شب در حضور کامل امید ابراهیمی و هدایت پویا اسبقی به‌عنوان مربی ایرانی الاصل تساوی ارزشمندی در دیدار معوقه هفته سیزدهم لیگ ستارگان قطر مقابل تیم رده چهارمی الوکره به دست آورد و در جایگاه هفتم جدول قرار گرفت.

اسبقی پس از دیدار مقابل الوکره ضمن رضایت از تساوی الشمال در فاصله دو هفته مانده به پایان فصل لیگ ستارگان قطر عنوان کرد: ما مقابل یک تیم بزرگ قرار گرفتیم که نهایت احترام را برای آنها قائل بودیم، ولی فکر می‌کنم الشمال در این دیدار عملکرد کاملا متفاوتی ارائه داد و در بسیاری از دقایق بهتر بود.

سرمربی ایرانی الشمال ادامه داد: ما در دیدار مقابل الوکره شروع خوبی نداشتیم، اما به مرور زمان پیشرفت کردیم و به نظرم در نیمه دوم بهتر ظاهر شدیم.

او با تاکید بر اینکه در طول 90 دقیقه عملکرد متفاوتی در لحظات مختلف داشتند، ابراز کرد: دو بازی تا پایان فصل داریم و به نظرم عملکرد خوبی مقابل الوکره ارائه دادیم.

اسبقی در پایان اظهارات خود تاکید کرد پرونده دیدار مقابل الوکره برای آنها بسته شده و از همین حالا فقط روی دیدار آینده برابر السد در هفته بیست و یکم و ماقبل پایانی فصل لیگ ستارگان قطر تمرکز می‌کنند.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره دختران آفتاب در شهرستان گچساران
  • ستارگان دفاعی پرسپولیس با ده گل!
  • کولاک السد با حزباوی و 9 گل!
  • السد 9-1 الاهلی؛ حزباوی 74 دقیقه بازی کرد
  • عکس حزباوی در بازی قهرمانی السد
  • اسبقی: از حالا به السد فکر می‌کنم
  • امید ابراهیمی و رفقا مانع از قهرمانی یک تیم
  • تمدید ثبت نام آزمون مدارس استعداد‌های درخشان
  • تا پایان فروردین: تمدید ثبت نام آزمون مدارس استعداد‌های درخشان
  • تمدید ثبت نام آزمون مدارس استعداد‌های درخشان