Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- جلسه وزرای خارجه ایران و ۱+۴ شامگاه دوشنبه دوم مهر ۱۳۹۷ به وقت نیویورک در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به ریاست خانم فدریکا موگرینی، نماینده عالی اتحادیه اروپایی و با حضور وزرای خارجه ایران، فرانسه، روسیه، چین، انگلیس و آلمان برگزار شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، جلسه وزرای خارجه ایران و ۱+۴ شامگاه دوشنبه دوم مهر ۱۳۹۷ به وقت نیویورک در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به ریاست خانم فدریکا موگرینی، نماینده عالی اتحادیه اروپایی و با حضور وزرای خارجه ایران، فرانسه، روسیه، چین، انگلیس و آلمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست که پیش از تلاش آمریکا برای استفاده ابزاری از شورای امنیت و اجرای نمایش علیه ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود؛ حمایت اروپا، چین و روسیه از ایران و برجام و انزوای آمریکا را به روشنی به تصویر کشید.

در پایان این نشست وزرای خارجه ایران و کشور‌های ۱+۴ بیانیه مشترکی صادر کردند که واجد نکات مهم و قابل توجهی می‌باشد. وزرای خارجه در این بیانیه بر اعلام تعهد مجدد کشور‌های عضو برجام بر اجرای کامل و موثر این توافق، از جمله در حوزه رفع تحریم‌ها تاکید کرده و اذعان نمودند که رفع تحریم‌ها و برخورداری ایران از منافع اقتصادی حاصله، بخش کلیدی و حیاتی برجام است.

وزرای خارجه در این بیانیه اظهار تاسف عمیق خود را نسبت به خروج آمریکا از برجام اعلام داشته و در یک مقابله آشکار با تحریم‌های یکجانبه آمریکا، بر تعهدات خود مندرج در بیانیه قبلی در تاریخ ۱۵ تیر ۹۷ در موضوعاتی همچون حفظ و ارتقاء روابط گسترده‌تر اقتصادی با ایران؛ حفظ و استمرار کانال‌های مؤثر مالی برای تعامل با ایران؛ تداوم صادرات نفت و میعانات گازی، محصولات نفتی و پتروشیمی؛ و ... تاکید کردند.

آن‌ها همچنین تعهد خود را به پیگیری اقدامات مشخص و موثر برای تضمین کانال‌های پرداخت با ایران تکرار کردند.

نظر به فوریت و ضرورت حصول به نتایج ملموس، وزرای خارجه از پیشنهادات عملی برای حفظ و توسعه کانال‌های پرداخت و به طور مشخص ابتکار تاسیس یک «سازوکار ویژه» برای تسهیل پرداخت‌های مربوط به صادرات (شامل نفت) و واردات ایران، که فعالان اقتصادی را در تعقیب تجارت مشروع با ایران مساعدت نموده و به آن‌ها اطمینان مجدد می‌دهد، استقبال کردند. آن‌ها همچنین بر اراده قوی خود برای حمایت از فعالیت بیشتر برای عملیاتی کردن فوری این «سازوکار ویژه» در کنار تداوم تعامل با شرکای منطقه‌ای و بین المللی تصریح کردند.

بیانیه وزرای خارجه ایران و کشور‌های ۱+۴ دیگر کشور‌ها را نیز به اتخاد سیاست‌ها و ایجاد سازوکار‌های مشابه در روابط اقتصادی خود با ایران تشویق نموده و خواهان حفظ و تقویت روابط دوجانبه اقتصادی با ایران و بسیج همه امکانات از جمله از طریق همکاری باکشور‌های ثالث برای عادی سازی موثر روابط تجاری و بازرگانی با ایران شده است که بیان آشکار اراده اعضا برای حفظ برجام است و آشکارا در مقابل اراده آمریکا برای نابودی برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها بر ایران قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزرای خارجه ایران هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا رفع تحریم های اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۶۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضع تحریم‌های جدید پهپادی ایران توسط اتحادیه اروپا

رهبران اتحادیه اروپا روز چهارشنبه متعهد شدند که تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کنند.

به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، رهبران اروپایی در بیانیه‌ای که پس از اولین روز اجلاس خود منتشر کردند، هشدار دادند که اتحادیه اروپا «تدابیر محدودکننده بیشتری را علیه ایران، به ویژه در رابطه با هواپیما‌های بدون سرنشین و موشک‌ها، اتخاذ خواهد کرد».

در این بیانیه همچنین از ایران و گروه‌های نزدیک به تهران خواسته شده تا همه حملات خود را متوقف کنند و همچنین از همه طرف‌ها خواسته شده تا «حداکثر خویشتن‌داری را به خرج دهند و از هرگونه اقدامی که ممکن است باعث افزایش تنش در منطقه شود، خودداری کنند».

دیگر خبرها

  • آمادگی ایران برای کمک به مردم در معرض سیل در امارات
  • اعلام آمادگی ایران برای کمک به امارات
  • تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه
  • وضع تحریم‌های جدید پهپادی ایران توسط اتحادیه اروپا
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • بورل: غزه مثل سطح ماه شده؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • اتحادیه اروپا : غزه مثل سطح ماه شده ؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ژاپن
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان