Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری با اشاره به ضرورت تلاش در راستای توسعه و تقویت مناسبات و همکاری های ایران و کوبا، گفت: باید از ظرفیت های موجود در دوکشور برای رفاه بیشتر دوملت و توسعه مناسبات تهران- هاوانا بهره‌برداری کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی، رییس جمهوری روز دوشنبه به وقت محلی در دیدار با «میگل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا، ضمن تبریک انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور این کشور و تقدیر از همدردی دولت و ملت کوبا با مردم ایران در حادثه تروریستی اهواز، گفت: کوبا همواره در ذهن ملت ایران، یک کشور انقلابی و حائز اهمیت در عرصه جهانی بوده و دو ملت همواره با امپریالیسم و یکجانبه گرایی مبارزه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت آمریکا در سالهای اخیر توافقات خود با کوبا را همچون سایر نقض عهدهای خود زیرپا گذاشته است، اظهار داشت: آنها بر خلاف مقررات بین المللی از برجام به عنوان توافقی بین المللی نیز خارج شده اند.

روحانی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران بدنبال روابط توسعه یافته و صمیمی تر با کوبا است، خاطرنشان کرد: همکاری های خوبی میان دو کشور در بخش های مختلف از جمله فناوری های دارویی و تولید واکسن وجود دارد که باید در راستای گسترش آنها تلاش کنیم.


رئیس جمهور افزود: ظرفیت های بسیار فراوان در زمینه های اقتصادی، علمی وتکنولوژیکی در ایران و کوبا وجود دارد که باید در جهت رفاه بیشتر دوملت و توسعه مناسبات تهران- هاوانا از آنها بهره برداری کنیم.


روحانی با اشاره به اینکه متاسفانه گروههای تروریستی امروز از سوی کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم، حمایت می شوند، گفت: مبارزه همه جانبه با تروریسم در سطح جهان یکی از اهداف مهم و مشترک دو کشور در روابط و همکاری های فی مابین است.


رئیس جمهور اظهار داشت: روحیه مقاومت و ایستادگی ملت‌های ایران و کوبا در برابر آمریکا، نشانگر این است که دو ملت بزرگ مشترکات و آرمانهای یکسانی را دنبال می کنند.


«میگل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا نیز در این دیدار با ابراز تسلیت و همدردی دولت و ملت کوبا با مردم ایران برای حادثه حمله تروریستی اهواز، بر ضرورت تلاش برای توسعه و تقویت روابط و همکاری های همه جانبه تهران-هاوانا تاکید کرد و گفت: توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران از اصول مهم کوبا در سیاست خارجی و توصیه اکید رهبر فقید این کشور فیدل کاسترو است.


رئیس جمهور کوبا ادامه داد: مواضع انقلاب و دولت کوبا همچنان حمایت و توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران بوده و هیچ تغییری در آن بوجود نیامده است.


وی با تجلیل از هوشمندی و قاطعیت دولت ایران در مذاکرات با 1+5 ، افزود: خروج آمریکا از برجام بازگشت به عقب و خطر بزرگی برای معاهدات بین المللی و امنیت منطقه است.


رئیس جمهور کوبا با تاکید بر ضرورت مبارزه با یکجانبه گرایی دولت آمریکا، اظهار داشت: باید بیش از گذشته در راستای توسعه و تقویت روابط و همکاری های دو کشور بویژه در بخش های اقتصادی، درمانی و تکنولوژیکی تلاش کنیم./

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: رژه نیروهای مسلح محرم دفاع مقدس تشییع شهدا حادثه تروریستی اهواز اهواز هفته دفاع مقدس ماه محرم حمله تروریستی اهواز حمله تروریستی رئیس جمهور کوبا حسن روحانی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۶۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند

معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، در صدر هیئتی برای حضور در هشتادمین نشست کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) به تایلند، مقر این سازمان بین المللی، سفر کرد.

به گزارش ایسنا، منظور در این سفر ضمن ملاقات با خانم آلیس جابانا، معاون دبیرکل سازمان ملل و دبیر اجرایی اسکاپ، بر توسعه همکاری ها در زمینه انرژی های تجدید پذیر، تجارت، حمل و نقل و ارتباطات با این دبیرخانه تاکید کرد.

جابانا نیز از پیشنهاد ایران برای تقویت همکاری ها با دبیرخانه اسکاپ استقبال کرد و مقرر شد تا مذاکرات تخصصی و کارشناسی در ارتباط با موضوعات یادشده از سوی دو طرف آغاز شود.

منظور در دومین روز نشست اسکاپ در سخنرانی خود به بیان دیدگاه‌ها و نظرات جمهوری اسلامی ایران در خصوص تقویت همکاری های دیجیتال برای دستیابی به توسعه پرداخت.

او در سخنرانی خود، ضمن ارائه آماری از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه دیجیتال بر اهمیت توسعه این حوزه در کشور وفق برنامه هفتم توسعه تاکید کرد. توسعه سرمایه گذاری در حوزه دیجیتال، انتقال تجربه و دانش میان کشورهای عضو، توجه به حقوق خانواده و کودکان در فضای مجازی و تقویت همکاری با کشورهای عضو اسکاپ در این حوزه ها از مهمترین موضوعات مطرح شده در این سخنرانی بود.

معاون رئیس‌جمهور در دیدار با مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه تایلند که در زمان استقبال و بدرقه از منظور در فرودگاه بانکوک حضور داشت بر عزم جدی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همه جانبه روابط به ویژه در حوزه اقتصادی با تایلند تاکید کرد.

منظور همچنین با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، خواستار اقدام قاطع جهانی برای توقف حملات این رژیم به مردم مظلوم فلسطین و امدادرسانی فوری به ساکنین غزه شد.

مدیر کل خاورمیانه وزارت خارجه تایلند ضمن قدردانی از مساعدت جمهوری اسلامی ایران برای آزادی اسرای تایلندی در غزه، بر عزم جدی دولت جدید تایلند برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.   

از دیگر برنامه های منظور و همراهان، حضور در سفارت ایران در بانکوک و دیدار با سفیر و کارکنان نمایندگی بود. در این نشست صمیمانه، طرفین در خصوص موضوعات مختلف از جمله مسائل کنسولی و ایرانیان مقیم تایلند، شرایط کاری سفارت و رابطه سیاسی و اقتصادی با تایلند، میانمار و لائوس که سفارت ایران در بانکوک، اکردیته دو کشور دیگر نیز هست، بحث و تبادل نظر کردند.

منظور تاکید کرد که در راستای اجرایی شدن شعار سال اعلام شده توسط مقام معظم رهبری یعنی «افزایش تولید با مشارکت مردم» از ظرفیت ایرانیان مقیم تایلند برای کمک به توسعه کشور حداکثر بهره برداری به عمل آید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل «مرز صلح» به «مرز شکوفایی»
  • پیام رئیس جمهور به زبان اردو
  • عزم مقام‌های عالی تهران - اسلام‌آباد برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • عزم مقام‌های عالی ایران و پاکستان برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • رئیس جمهور: به هیچ وجه نمی‌توان بین ملت پاکستان و ایران جدایی انداخت
  • در دیدار رئیسی با رئیس‌جمهور پاکستان چه گذشت؟
  • رئیس‌جمهور: اراده ایران و پاکستان بر توسعه روابط همه جانبه است
  • بازتاب سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان در رسانه‌های انگلیسی‌زبان
  • رئیس‌جمهور: میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم