Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-16@23:27:57 GMT

هشدار پلیس فتا درخصوص ربات‌های جاسوسی

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۶۶۳۷۲

‌رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان قم هشدار داد: مدتی است کلاهبرداران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی با انتشار ابزارها و ایجاد ربات‌ها و کانال‌هایی تحت عنوان صیغه‌یاب، دوست‌یاب‌، ردیاب و ... اقدام به هک و سرقت اطلاعات شخصی و حساب‌های بانکی کاربران می‌کنند.

‌به گزارش ایسنا، سرهنگ علی موالی در بیان جزئیات خبر فوق، اظهار کرد: شگرد برخی از این ابزارها اینگونه است که با انتشار و تبلیغ ابزار جاسوسی و هنگام دانلود و نصب آن توسط کاربران در تلفن همراه جهت فعال شدن نرم افزار مبلغ ناچیزی را درخواست کرده و کاربر برای پرداخت آن به درگاه‌ها و صفحات جعلی بانکی منتقل می‌شود و بعد از وارد کردن اطلاعات بانکی، این اطلاعات به شخص سومی ارسال شده که می تواند از حساب بانکی وی برداشت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتا استان قم ادامه داد: کاربران توجه داشته باشند در دام تبلیغات دروغین اینگونه نرم افزارهای جاسوسی نیافتند و هیچ گونه نرم افزاری با این عنوان‌ها در سیستم‌های هوشمند خود نصب نکنند زیرا این صفحات کلاهبرداری بوده که در نهایت منجر به هک اطلاعات شخصی و حساب بانکی کاربران می‌شود.

شایان ذکر است، پلیس فتا از کلیه کاربران می‌خواهد در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویدادها از جمله اخبار و حوادث سایبری مطلع شوند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ربات فضای مجازی جاسوسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۶۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایکس از کاربران جدید پول می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، به گفته ماسک این هزینه اندک برای کنترل ربات های موجود در پلتفرم لازم است.

ماسک در حقیقت در پاسخ به پست یک حساب کاربری در ایکس که جزییات تغییرات در عملکرد پلتفرم را توضیح داده بود، این اظهارات را بیان کرد. البته باید در نظر داشت دریافت هزینه از کاربران جدید هم اکنون در دو کشور نیوزلند و فیلیپین اجرا می شود.

قابلیت دریافت هزینه در این دو کشور برای کمک به کاهش پست های ناخواسته و بهبود تجربه کاربران اجرا می شود.

ماسک در پاسخ به رشته پیام X Daily News اعلام کرد دریافت هزینه ای اندک از کاربران تنها راه برای محدود کردن ربات های موجود در پلتفرم است. سیستم های هوش مصنوعی فعلی و مزرعه های ترول می توانند به راحتی مرحله «شما یک ربات هستید» را پشت سر بگذارد.

مالک ایکس در ادامه افزود بود تهدید ربات ها چندوجهی است زیرا بات ها و حساب های کاربری جعلی از «فضای نام» موجود استفاده می کنند. فضای نام مجموعه ای از نامهای قابل دسترس برای نامگذاری مواردی مانند فایلها، متغیر های درون یک برنامه، یا کامپیوترهای یک شبکه است.

طبق نوشته X Daily News تغییر جدید سیاست در ۱۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی ردیابی شده و هیچ نشانه مشخصی از زمان اجرای آن یا مبلغ هزینه اندکی که کاربران جدید باید بپردازند وجود ندارد.

در ادامه ماسک اعلام کرد هزینه مذکور فقط از کاربران جدید دریافت می شود.

ایکس از اکتبر ۲۰۲۳ میلادی ازکاربران تایید نشده در ۲ کشور خواست سالانه مبلغ یک دلار هزینه بپردازند. کاربران جدیدی که در این دوکشور عضو ایکس می شوند، اجازه خواهند داشت پست ها را ببینند اما نمی توانند بدون پرداخت وجه واکنشی به پست ها ثبت کنند.

کد خبر 6079701

دیگر خبرها

  • ایکس از کاربران جدید پول می‌گیرد
  • هشدار شبکه شاد به کاربران: به پیام‌های درخواست ارسال اطلاعات اعتنا نکنید
  • پیامی عجیب که کلاهبرداران برای کاربران شاد ارسال کردند
  • استرداد ۱۰ میلیارد ریال به‌ حساب مالباختگان فضای مجازی
  • ۲ هزار و ۳۰۰ حساب بانکی مسدود شد
  • ۳ هزار حساب بانکی، سیم کارت و سریال گوشی تلفن همراه مسدود شد
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شهرستان الیگودرز
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در الیگودرز
  • هشدار سازمان اطلاعات سپاه درخصوص حمایت از رژیم صهیونیستی
  • انسداد بیش از ۳ هزار حساب بانکی و سیم کارت در سال گذشته