Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ در دومین روز از بازگشایی مدارس با حضور احمد اسکندری نسب مدیر کل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان محلی هنرستان دخترانه هنرهای زیبای آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرمان افتتاح شد.

احمد اسکندری نسب مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در این مراسم با اشاره به اهمیت مهارت آموزی در آموزش و پرورش، گفت: مهارت آموزی به عنوان یک اصل در آموزش و پرورش است که مورد توجه همه مسئولان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به مدرسه محوری در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: مدرسه باید به محلی برای زندگی کردن دانش آموزان تبدیل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به سیاست های پیش روی وزارت آموزش و پرورش در حوزه آموزش و مهارت آموزی اشاره کرد و گفت: حذف تکلیف شب از برنامه درسی دانش آموزان در دوره ابتدایی در راستای جایگزینی مهارت آموزی برای آنان است.

اسکندری نسب اظهار داشت: باید وابستگی دانش آموزان در دوران ابتدایی به خانواده ها کاسته شود و دانش آموزان در دوران ابتدایی مهارت زندگی را بیاموزند.

وی گفت: باید در مدرسه یک انسان کامل تربیت شود تا در آینده برای نظام جمهوری اسلامی نقش آفرینی کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اجرای برنامه ششم توسعه، گفت: توسعه و تجهیز رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش در سطح کشور در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

در ادامه حمید ملانوری سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با تبریک آغاز سال تحصیلی و تسلیت ایام سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام، گفت: آغاز سال تحصیلی شروع یک حرکت علمی در کشور است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان باید به بحث تخصص و مهارت توجه ویژه داشته باشند، افزود: تلاش و کوشش و استفاده از مهارت و تخصص لازمه موفقیت در کار است.

ملانوری اظهار داشت: باید فضای یادگیری و آموزش در کشور فراهم شود و باید به آموختن صحیح توجه ویژه ای شود.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه باید دانش آموزان امروزی با سواد خود در جامعه تاثیرگذار باشند، افزود: امروز موفق شدن در جامعه نتیجه کار و تلاش است.

وی گفت: باید دانش آموزان به درس خواندن خود توجه کنند و برای آینده خود هدف داشته باشند.

ملانوری خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان باید در همه زمینه ها تخصص و مهارت کافی را داشته باشند و با نگاه کارآفرینی و اشتغال علم‌آموزی کنند و وارد عرصه شوند.

وی تأکید کرد: باید کارآموزی و مهارت آموزی سرلوحه کار خود قرار دهیم و برای خود و دیگران کار ایجاد کنیم تا آینده نظام اسلامی تامین شود

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش آموزش و پرورش استان جامعه مدرسه نظام اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۶۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مسئول برگزاری این همایش وکارسوق آموزشی گفت: نخستین کارسوق آموزشی تحلیل و سواد رسانه‌ای وفضای مجازی برای دانش آموزان با هدف ارتقاء سطح سواد رسانه‌ای وتحلیل آنها دراین بخش درحوزه فضای مجازی با حضور دانش آموزان چند مدرسه به محوریت دبیرستان علامه حلی آمل برگزار شد.

مهناز خاکی داودی، با اشاره به اینکه درعصر کنونی که با گسترش هزاران شبکه رسانه ای، اخبار و مطالب با کسری از ثانیه در جهان منتشر می‌شود، داشتن سواد رسانه‌ای برای همه افراد جامعه به خصوص دانش آموزان مهم است، افزود: داشتن سواد رسانه به ما کمک می‌کند که اگر مطلبی یا سخنی با شدت کم یا زیاد منتشر شود می‌تواند تبعات زیادی داشته‌باشد.

وی ادامه داد، اگر افراد جامعه سواد رسانه‌ای نداشته باشند، قدرت تشخیص واقعیت را ندارند و می‌توانند تحت تاثیر شایعات کذب، دچار هیجانات زود گذر شده و تصمیمات بی نهایت سطحی را بگیرند، این نوع تصمیمات می‌تواند صدمات زیادی به ساختار جامعه و امنیت مردم وارد کند.

مدیردبیرستان علامه حلی آمل، همچنین با بیان اینکه سواد رسانه‌ای نوعی تکنیک عملی ومهارت بسیار ویژه است که در عصر حاضر یکی از مهمترین آموزش‌ها در جهان تلقی می‌شود، تصریح کرد، سواد رسانه‌ای به فرد این توانایی را می‌دهد که تحلیل مناسبی از مطالب منتشر شده در انواع شبکه‌های رسانه‌ای را داشته باشد.

به گفته خانم خاکی داودی، سواد رسانه ۵ مهارت را به ما می‌آموزد که شامل تشخیص چیزی که رسانه‌ها قصد ایجاد آن در باور مردم را دارند، تشخیص تعصبات و دروغ‌های رسانه ها، کشف داستان‌های پنهان در خبرها، ارزیابی رسانه‌ها با تجربیات، باور‌ها و ارزش‌های خود طراحی و ایجاد پیام‌های رسانه‌ای خود است.

وی با بیان اینکه سواد رسانه‌ای به هر فردی مهارت دسترسی و استفاده از اطلاعات و محتوا، مهارت تحلیل و ارزیابی آن، مهارت ارزیابی انتقادی و مهارت تولید خلاق و ارتباط با پیام‌های رسانه‌ای را می‌دهد، اضافه کرد: امروز نوع استفاده از فضای مجازی که دانش آموزان استفاده می‌کنند، باید هوشیار باشند که خیلی‌ها با نوع مطالب وانتشار گسترده آنها به دنبال پیاده کردن برخی هدف‌های خاص هستند و نمونه آن که دشمن امروز در فضای مجازی بدنبال جداسازی نوجوانان ما از ارزش‌های دینی و اسلامی است تا افکار نوجوانان ما را به سمت باورپذیری‌های غیرمتعارف سوق دهد.

مدیردبیرستان علامه حلی آمل ادامه داد، برگزاری کارسوق و کارگاه‌های سواد رسانه‌ای با هدف آگاهی بخشی و توانمند سازی دانش آموزان و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی در حوزه فضای مجازی در قالب این دوره آموزشی یک روزه برگزار شد.

در این دوره یکی از اساتید حوزه سواد سانه‌ای وفضای مجازی به مفاهیم کلی از فضای مجازی و نقش آن در زندگی امروزی و نقش‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی این فضا اشاره کرد.

در ادامه مباحث مرتبط با امنیت در فضای مجازی، شیوه‌های کلاه برداری، حملات سایبری، حساسیت نسبت به آمادگی در برابر تکنولوژی هوش مصنوعی و تاثیرات عمیق‌تر آن در زندگی آینده بشر بیان شد.

دیگر خبرها

  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • اجرای طرح تابستانه ویژه مهارت آموزی دانش آموزان سنین 7 تا 18 سال
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • افتتاح نمایشگاه هنرهای دستی دانش آموزان در فریمان
  • باشگاه خبرنگاران دانش آموزی پلیس افتتاح شد
  • بهره برداری از سالن ورزشی هنرستان دخترانه نور