Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-همزمان با بزرگداشت هفته دفاع مقدس و ايام محرم نمايش « پري خواني عشق وسنگ » به نويسندگي چيستا يثربي  و كارگرداني بانوي هنرمند نام آشناي تاتر نيشابور " عطيه رشيد آبادي" درتالاراديب  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور به روي صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار آريا در نيشابور ،مسئول هنري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور اظهار کرد: هنر نيشابور در كشور داراي جايگاه و شأن والايي است و هنرمندان با ذوق و خوش قريحه ي تاتر نيشابور با تكيه بر فرهنگ و ادبيات غني  اين ديار توانسته اند آثاري در خورشان و فاخر را توليد و عرضه نمايندكه درخشش داشته است تا گواه اين مدعا باشد و نمايش « پري خواني عشق وسنگ »  نيز کاري جديد است که هنرمندان تاتر با همکاري انجمن هنرهاي نمايشي نيشابور همزمان با بزرگداشت هفته دفاع مقدس و ايام محرم به روي صحنه تاتر آورده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حميد رضا آتشي  گفت: در نمايش « پري خواني عشق وسنگ » به نويسندگي چيستا يثربي  و " عطيه رشيد آبادي " بانوي هنرمند نام آشناي تاتر نيشابور: مانيا کرماني ، مينا دادگر پور ، مهشيد کاوه اي ، زهره حصاري ، رقيه عابدي ، زهرا ستوده نيا ، نيوشا رجبي ، عاطفه شهري ، عطيه رشيد آبادي  ومليکا حسيني  به ايفاي نقش پرداخته و هادي موسوي : طراح پوستر ، ناصر تفضلي : آهنگساز، اميدفخرايي : اجراي موسيقي ، علي گاراژيان: نماهنگ ، مژگان سبابه : طراح لباس وگريم و علي خطيب زاده   وحديث علمداربه عنوان نورپرداز  بااين كار همكاري دارند.
وي به داستان اين نمايش پرداخت و خاطر نشان كرد: اين نمايش  داراي  ملودرام اجتماعي  است که دوران جاهليت اعراب را در زمان زنده به گور کردن دختران تصوير مي کند و اين در حاليست که پيامبر رحمت حضرت ختمي مرتبت  محمد (ص) مبعوث واين جاهليت را از بين مي برد.
آتشي در خصوص كارگردان اين نمايش يادآورشد: بانوي هنرمند نام آشناي تاتر نيشابور " عطيه رشيد آبادي"   دانشجوي کارشناسي بازيگري و کارگرداني دانشگاه شهيد باهنر کرمان  وده سال سابقه بازي وکارگرداني نمايش مرگ در مي زند  را توسط گروه هنري  سايه  به روي صحنه برده است. 
   مسئول هنري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور تصريح كرد: نمايش « پري خواني عشق وسنگ »  تا 4 مهر 97  هر روز از ساعت18:30 ويژه عموم علاقمندان به روي صحنه  تالار اديب   اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور مي رود. 


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نمايش روي صحنه تاتر نيشابور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۶۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور وارد تهران شد

آیت‌الله رئیسی پس از سفر رسمی سه روزه به کشورهای پاکستان و سریلانکا، دقایقی پیش وارد تهران شد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور پس از سفر رسمی سه روزه به کشورهای پاکستان و سریلانکا، دقایقی پیش وارد تهران شد.

برگزاری دیدارهای رسمی دوجانبه، نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه و امضای مجموعا ۱۳ سند همکاری بخشی از برنامه‌ها و دستاوردهای این سفر بود.

«ایجاد مناطق آزاد تجاری در گذرگاه‌های مرزی مشترک»، «همکاری در بخش سینما و رسانه»، «همکاری در بخش بهداشت دامی»، «همکاری‌های امنیتی»، «همکاری در بخش تعاون و رفاه اجتماعی»، «همکاری در بخش استاندارد» و «همکاری در بخش حقوقی و معاضدت قضایی در امور مدنی و تجاری» از مهم‌ترین اسناد همکاری میان ایران و پاکستان بود که از سوی وزرای راه و شهرسازی، دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و روسای سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و استاندارد با همتایان پاکستانی به امضا رسید.

همچنین مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه روسای جمهور دو کشور، ۵ سند همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکاری‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» امضا کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • رئیس‌جمهور وارد تهران شد
  • اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان
  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی
  • آغاز فصل جدید نمایش پاتوق فیلم کوتاه نیشابور