Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه روسیه بر آمادگی روسیه جهت بررسی موضوع تجهیز سوریه به سامانه‌های موشکی اس-۳۰۰ با آمریکا تاکید کرد اما در عین حال از واشنگتن خواست در ارزیابی گام‌های مسکو از موضع متکبرانه‌اش حرف نزند.

به گزارش ایسنا، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری اینترفکس تصریح کرد: ما آماده بررسی تمامی مسائل مربوط به وضعیت سوریه یا هر کشور دیگر با آمریکا هستیم اما برای اینکه هر گونه مذاکره با همتایان آمریکایی‌ مثمرثمر باشد باید آنها رویکرد قلدرمآبانه و تکبر خود را کنار بگذارند و تلاش نکنند نظرات و اظهارات شخصی خود را طوری وانمود کنند که تنها راه حل ممکن و قابل قبول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اظهارات ریابکوف در واکنش به حرف‌های جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا مطرح شده که گفته بود، تصمیم مسکو در اعطای اس-۳۰۰ به سوریه گامی در جهت تشدید اوضاع در این کشور است.

ریابکوف در این باره گفت: طبیعتا ما با دقت اظهارات و موضع‌گیری‌های مقامات ارشد آمریکا درباره این موضوع را بررسی می‌کنیم، بدون تردید چنین تصمیماتی که می‌گیریم بعد از بررسی مفصل و کنکاش عمیق و در نظر گرفتن تمام جوانب و شرایط است لذا هرگز نمی‌توان آنطور که همتایان آمریکایی ما تصور می‌کنند گفت که این گام در جهت تشدید اوضاع است. ما هیچ توجیهی برای چنین اظهارنظرهایی نمی‌بینیم.

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه تاکید کرد: این اتهامات علیه روسیه را نمایندگان "کشوری مطرح می‌کنند که طی سال‌های گذشته در سیاست‌های‌شان در خاورمیانه و مشخصا در تعیین سیاست‌شان در قبال سوریه اشتباه پشت اشتباه انجام داده‌اند."

وی مسؤولان آمریکایی را به ارزیابی گام‌های روسیه چه در زمینه موضوع تجهیز سوریه به سامانه‌های اس-۳۰۰ یا در مسائل دیگر فراخواند و از آنها خواست موضعی واقعی‌تر، متعادل‌تر و بی‌طرفانه‌ اتخاذ کنند.

ریابکوف بار دیگر درخواست مسکو از آمریکا برای یکی کردن تلاش‌ها در زمینه مبارزه با تروریسم در سوریه و در کل منطقه را مطرح کرد.

روز گذشته جان بولتون در نشست خبری مقامات بلندپایه آمریکایی در نیویورک نسبت به پیامدهای تصمیم مسکو برای دادن سامانه‌های اس -۳۰۰ به سوریه هشدار داد.

وی این تصمیم را "اشتباهی فاحش" خواند و گفت: مجهز کردن ارتش سوریه به این سامانه‌ تهدیدی را برای تشدید خطرناک اوضاع در منطقه ایجاد می‌کند.

بولتون ابراز امیدواری کرد که مسکو از تصمیم خود صرف نظر کند.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز در کنفرانس خبری مشترک با نیکی هیلی، نماینده ایالات متحده در سازمان ملل و جان بولتون تصریح کرد که تصمیم دارد نشستی با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در حاشیه دوره کنونی مجمع عمومی سازمان ملل داشته باشد تا مسأله تحویل سامانه‌های اس- ۳۰۰ به سوریه را مورد بررسی قرار دهد.

پامپئو تصریح کرد که ایالات متحده همچنان به همکاری با روسیه در زمینه‌های مورد توجه دو طرف پایبند است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام جان بولتون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۶۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاوروف: غرب در آستانه یک درگیری هسته‌ای است

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه گفت که غرب به طور خطرناکی در آستانه درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای است که مملو از عواقب فاجعه‌بار است.

براساس گزارش المیادین، لاوروف در پیامی ضبط شده به شرکت کنندگان در کنفرانس مسکو درباره عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای گفت: تروئیکای هسته‌ای غرب (انگلیس، فرانسه و آلمان) از حامیان اصلی کی‌یف هستند و مسکو خطرات استراتژیک جدی که منجر به افزایش سطح خطر هسته‌ای می‌شود را به خوبی می‌بینید.

لاوروف خاطرنشان کرد که جهان اکنون شاهد بحران در سیستم کنترل تسلیحات، خلع سلاح و عدم اشاعه هسته‌ای است. این نشان دهنده وخامت عمیق و بی سابقه در حوزه امنیت بین المللی است.

لاوروف همچنین اعلام کرد که روسیه آماده بازگشت به موضوع تصویب معاهده جامع منع آزمایش هسته ای، به محض تصویب این توافق از سوی آمریکاست. این دیپلمات ارشد روسیه تاکید کرد که خروج روسیه از تصویب این معاهده پاسخی منطقی به اقدامات مخرب آمریکا و دیگر کشور‌های غربی بود.

او با بیان اینکه مسکو همچنان به عضویت کامل پیمان جامع منع آزمایش هسته‌ای باقی می‌ماند، اعلام کرد: مسکو اخیراً تأسیس بخشی از سیستم نظارتی بین المللی خود را تکمیل کرده است.

در فوریه ۲۰۲۳، روسیه مشارکت خود در معاهده خلع سلاح هسته‌ای استارت نو را که در سال ۲۰۱۰ بین روسیه و آمریکا امضا شد، که آخرین توافق دوجانبه بین مسکو و واشنگتن است، به حالت تعلیق درآورد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • دلار تقریبا از مبادلات تجاری مسکو و پکن حذف شد
  • گاهی دیدارهایی با آمریکایی‌ها داریم اما...
  • لاوروف: غرب در آستانه یک درگیری هسته‌ای است
  • هشدار مسکو درباره شکست تحقیرآمیز آمریکا در اوکراین
  • تحولات اوکراین| کودکان در مدارس برای جنگیدن آماده می‌شوند
  • خشم روسیه از کمک گزاف آمریکا به اوکراین
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین با چاشنی هشدار و تهدید/ واشنگتن نگران رابطه تسلیحاتی پکن و مسکو است
  • ریابکوف: بریکس پلتفرم مالی ویژه راه‌اندازی می کند
  • بلینکن با موضع تهدید به چین می‌رود