Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس شورا‌های حل اختلاف استان آذربایجانغربی از صلح و سازش تعداد ۵۳۵ فقره پرونده کیفری با میانجی گری اعضای شعب ویژه بیمه و تصادفات شورای حل اختلاف شهرستان ارومیه طی سه ماهه نخست سال جاری خبر داد. هادی صمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان گفت:۷۱ درصد از پرونده‌های مختومه شده توسط شعب ۴۹ و ۵۴ ویژه بیمه و تصادفات شورای حل اختلاف شهرستان ارومیه طی این مدت با آشتی طرفین منتهی به صلح و سازش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه افزود: در سه ماهه نخست سال جاری تعداد ۷۹۹ فقره پرونده کیفری به شعب شعب ویژه بیمه و تصادفات شورای حل اختلاف شهرستان ارومیه ارجاع که با همت اعضای این شورا تعداد ۷۵۵ فقره مختومه شده است.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان آذربایجانغربی، با بیان اینکه عمدتاً پرونده‌هایی که در شعب ویژه تصادفات رانندگی شورا‌های حل اختلاف مطرح می‌شود، از دادسرای عمومی و انقلاب جهت صلح و سازش به شورا ارسال می‌شود اضافه کرد: نتیجه رسیدگی به این پرونده‌ها در شورا یا سازش است یا عدم سازش و در صورت حصول سازش در خصوص دیات متعلقه به زیاندیده صورت جلسه‌ای باید تنظیم و این سازش به نحوی که انجام شده است باید اجرایی بشود و چنانچه حصول سازش میسر نگردید پرونده به مرجع مربوطه و صلاحیتدار جهت ادامه روند رسیدگی اعاده گردد.

صمدی با اشاره به اینکه طولانی شدن روند رسیدگی به دعاوی در محاکم دادگستری، دادسرا و حتی برخی شعب شورای حل اختلاف به دلیل برخی مواعد و مقررات قانونی طبیعی است اظهار داشت: اطاله دادرسی در پرونده‌های تصادفات جرحی مطرح در شورا، به دلیل انجام معاینات پزشکی مجدد در مرکز پزشکی قانونی تا قطعیت یافتن نظریه مزبور تاحدودی قابل قبول و طبیعی است.
این مقام قضایی در استان آذربایجانغربی اظهار داشت: پرونده‌های تصادفات رانندگی با توافق طرفین و پرداخت خسارت جانی در حق زیاندیده توسط شرکت بیمه، در شورای حل اختلاف مختومه نمی‌شود بلکه پرونده از حیث رسیدگی به جنبه عمومی جرم مفتوح بوده و جهت رسیدگی باید به مرجع صلاحیتدار ارسال شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صلح وسازش مرکز پزشکی قانونی شوراهای حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۶۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه اظهار کرد: در جریان پویش «به عشق علی (ع) می‌بخشم» که طی مدت ۶۸ روز از ولادت تا شهادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) به اجرا در آمد، به همت صلح‌یاران و شوراهای حل اختلاف در ۸۵ پرونده دارای حکم قصاص نفس در سراسر کشور رضایت حاصل شد.

وی افزود: ۳ هزار و ۴۳۳ نفر نیز در قالب این پویش از زندان آزاد شدند و ۳۸۳ نزاع دسته‌جمعی نیز به مصالحه ختم شد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه همچنین گفت: مجموع اخذ رضایت در پرونده‌های دارای حکم قصاص نفس در سال گذشته، ۶۱۳ مورد بود.

کد خبر 6086332

دیگر خبرها

  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول
  • تحقق صلح و سازش در ۱۱ فقره پرونده مطالبه وجه با همت اعضای شورای حل اختلاف اهواز
  • ایجاد صلح و سازش ۱۱ پرونده قضایی در اهواز
  • صلح و سازش ۱۱ فقره پرونده مطالبه وجه در اهواز
  • سازش ۳۵ درصد دعاوی کارگری و کارفرمایی در لرستان