Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا پور ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص بررسی مجدد لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم اظهارداشت: کمیسیون اقتصادی قبلا گزارشاتی در خصوص تبعات الحاق ایران  به FATF  و پذیرش شروط FATF  و الحاق به کنوانسیون مبارزه با تایمن مالی تروریسم به صحن علنی و هیات رئیسه ارائه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: معتقدیم مسائلی که در حوزهFATF مربوط به مسائل داخلی هستند و می توانند با قانون گذاری داخلی در حوزه اقتصادی به شفافیت بیشتر کمک کنند و منجر به رفع اشکالات موجود شوند، مناسب است.

وی ادامه داد: اما آنچه مربوط به خارج از کشور است، مانند کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم که می تواند ابزاری در دست دشمنان برای سوءاستفاده باشد مورد مخالفت مجلس است و تصمیم گیری دراین خصوص باید با نظر شورای عالی امنیت ملی و دستگاه های تخصصی انجام شود.

پورابراهیمی با بیان اینکه برجام اوج مذاکرات ایران در حوزه اقتصادی بود، تصریح کرد: در برجام در مورد موضوعات منطقه ای مثل حماس، حزب الله و سوریه و حقوق بشر مذاکره نکردیم. در برجام به توافق رسیدیم که محدودیت های هسته ای را بپذیریم و در قبال آن محدودیت های اقتصادی شامل محدودیت های بانکی، محدودیت های فروش نفت، صنعت حمل و نقل هوایی و دریایی برداشته شود و مذاکرات زیادی صورت گرفت و توافقی بین ایران و ۱+۵ انجام شد اما طرف مقابل به تعهدات اقتصادی خود عمل نکرد و آمریکایی ها با پررویی طلبکار شدند.

رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: بر همین اساس عاقلانه نیست با این افراد که اداره کنندگان اصلی جریان FATF هستند توافق جدیدی نوشته شود و تعهدات جدیدی به آن ها داده شود.

وی تاکید کرد: مطمئنم حتی در صورت پذیرش FATF آمریکایی ها با ادبیات سیاسی با جمهوری اسلامی برخورد خواهند کرد.

پورابراهیمی تصریح کرد: قطعا از نظر من مشکل روابط ما در حوزه نظام بانکی در دنیا حتی در صورت پذیرش کنوانسیون تامین مالی تروریسم و شروط FATF، حل نمی شود و رفتار آمریکا سیاسی خواهد بود و هیچ گونه اقدامی برای حل مشکلات مراودات بانکی ما انجام نمی شود.

وی گفت: ادبیات FATF قبل از اینکه تخصصی و اقتصادی باشد، ادبیاتی سیاسی است. با ادبیات سیاسی نمی توان مسائل اقتصادی را حل کرد.

کد خبر 4411511

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیسیون اقتصادی ایران مجلس شورای اسلامی حسن روحانی وزارت امور خارجه ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران حمله تروریستی اهواز ایالات متحده آمریکا اهواز سپاه پاسداران محمد جواد ظریف برجام رئیس جمهور اسلامی ایران علی لاریجانی بهرام قاسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۷۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌

امیرحسین فراهانی در گفتگو با خبرنگار مهر، رأی دادن برای هریک از افراد جامعه یک حق مسلم است، بنابراین باید از این حق دفاع کرد و اگر این حق مطالبه نشود در نهایت منجر خواهد شد انتخاب‌گری و تصمیم‌گیری برای افرادی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند از بین برود.

وی افزود: راه حل رفع موانع و مشکلات، حضور آگاهانه در انتخابات است و باید تلاش کنیم و نامزدی را که به نظر ما گره گشای مشکلات است رأی بدهیم زیرا اگر من و شما رأی ندهیم، امور مملکت اداره نخواهد شد.

فراهانی ادامه داد: اگر مجلسی قوی‌تر داشته باشیم، بدون تردید دولتی قوی و مقتدر نیز خواهیم داشت و به عقیده من، ریشه عمده ضعف‌ها و مشکلاتی که در کشور داریم، به مجلس شورای اسلامی برمی‌گردد.

وی گفت: بهترین مشوق برای حضور مردم در پای صندوق رأی آگاهی مردم از اهمیت مشارکت آن‌هاست، انتخابات می‌تواند نقش بسیاری مهمی در تعیین سرنوشت مردم داشته باشد، قوانین مجلس توسط کسانی نوشته می‌شود که با رأی مردم به مجلس می‌روند؛ بنابراین نیاز است که مردم با دقت بیشتری نسبت به انتخاب افراد شایسته اقدام کنند.

فراهانی ادامه داد: انقلاب اسلامی در ۴ دهه اخیر همواره روند صعودی خود را حفظ کرده و تلاش شده با تقویت گفتمان مردم‌سالارانه دینی خود، نقش مردم را در صحنه سیاسی کشور حفظ کند

وی اضافه کرد: مردم ملایر همواره نسبت به گردهمایی و رویدادهای سیاسی در جمهوری اسلامی نگاه مثبت و ویژه‌ای داشتند که آخرین نمونه آن را می‌توان حضور در راهپیمایی روز قدس مشاهده کرد، مشکلات اقتصادی و تبلیغات منفی نیز نتوانسته بر حضور مردم تأثیر منفی بگذارد.

فراهانی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی کشور در زمان جنگ به‌مراتب بیشتر از امروز بود؛ اما مردم به حاکمیت و تلاش مدیران دولتی برای حل مشکلات اعتقاد داشتند، این اعتماد امروزه نیازمند ترمیم دوباره است، برخی از مدیران با اقداماتی اشتباه به این اعتماد خدشه وارد کردند که در سایه دولت مردمی می‌توان نسبت به حل آن امیدوار بود.

وی گفت: مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب را در راستای تحولات شگرف سیاسی و اقتصادی اعلام کرده بود و انتخابات این دوره نیز ادامه همان مسیر است. باتوجه به گذشت ۴ دهه از عمر انقلاب اسلامی شاهد تغییر نسل در مدیران هستیم؛ ازاین‌جهت نیز انتخابات این دوره حائز اهمیت است.

کد خبر 6097875

دیگر خبرها

  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • پرسپولیس منتظر معرفی عضو هیئت مدیره جدید
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • کاهش اتکا به تسهیلات بانکی با اجرای قانون تامین مالی تولید
  • فرابورس برای پذیرش شرکت‌ها شرط گذاشت
  • رشد ۵ درصدی مبادلات تجاری ایران و هند
  • چالش غرب در رویارویی با بیداری فرهیختگان
  • بیداری فرهیختگان در غرب