Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس خانه مطبوعات اصفهان گفت: همان‌گونه که بین مسئولان و مدیران استان اصفهان و استان چهارمحال و بختیاری ارتباط برقرار است باید بین رسانه‌ها و مطبوعات این دو استان نیز ارتباط و همدلی ایجاد شود تا بتوانیم چالش‌های موجود در هر دو استان را رفع کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جواد کارگران در نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه اصفهان و چهارمحال و بختیاری روز گذشته _دوشنبه اول مهرماه_ با تسلیت ایام محرم و تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: به خانواده شهدای حادثه تلخ تروریستی اهواز تسلیت می‌گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حملات تروریستی نشان‌دهنده جنایت دشمنان نظام مقدس اسلامی است که به نوعی قصد ایجاد تفرقه در ایران دارند اما چنین اتفاقاتی باعث ایجاد اتحاد و همدلی بین اقوام و قومیت‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: نشست بین اصحاب رسانه و مطبوعات استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری باعث تقویت فرهنگ عمومی و تقویت جریان رسانه‌ای در استان می‌شود و قطعاً این برنامه‌ها تأثیر بسزایی در تقویت رسانه‌های هر دو استان دارد و باعث انتقال تجربه بین دو استان می‌شود.

کارگران با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌ بسیار خوبی در بخش رسانه و نشریات دارد، گفت: در این استان ۶۹ دفتر سرپرستی روزنامه‌های سراسری و کثیرالانتشار وجود دارد. همچنین دارای ۹۲ نشریه محلی دارای مجوز می‌باشد و دارای ۲۶ پایگاه خبری و خبرگزاری است.

چهارمحال و بختیاری استان بی‌حاشیه‌ای است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه چهارمحال و بختیاری استان بی‌حاشیه‌ای است، تصریح کرد: رسانه‌ها به دنبال مطالبه‌گری هستند و  پیشنهادات و طرح‌های خوبی دارند که اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در جهت حمایت از آن‌ها تلاش می‌کند.

در ادامه امیراحمد زندآور، رییس خانه مطبوعات استان اصفهان با تسلیت ایام محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری از زوایای مختلف از جمله فرهنگی، ارتباطات، فاصله زمانی و ... با یکدیگر شباهت‌هایی دارند و به‌همین جهت این دو استان را به نوعی یکی می‌دانیم.

زندآور با اشاره به اینکه این دو استان از لحاظ فرهنگی، اجتماعی و ... از استان‌های توانمند و بهره‌مند کشور هستند که دارای پتانسیل‌های قوی به خصوص در زمینه مطبوعات و رسانه‌ها بوده، ادامه داد: هدف ما از این دیدارها و سفرها پیگیری مسائل و مشکلات موجود در این دو استان و پیدا کردن راه چاره‌ای برای حل آن‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه مطبوعات مشکلات فراوانی دارند و از نظر مادی و مالی در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برنند، تصریح کرد: البته این وضعیت کشوری است و در برخی مواقع حتی امکان گذراندن اموراتشان هم میسر نیست و این مشکلات در استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری هم وجود دارد.

رییس خانه مطبوعات اصفهان با بیان اینکه باید ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در استان چهارمحال و بختیاری و اصفهان را به یکدیگر نزدیک کرد، گفت: باید ظرفیت‌های موجود را برای همدیگر بازگو کرده و به کمک هم در رفع چالش‌های حوزه مطبوعات و رسانه‌ها در دو استان تلاش کنیم و تا حدودی از فضاهای دردآور موجود در سطح دو استان بکاهیم.

زندآور با اشاره به اینکه هر دو استان می‌توانند از داشته‌های یکدیگر الگوبرداری کنند، خاطرنشان کرد: طراحی مجتمع مطبوعاتی اصفهان سال‌های گذشته انجام و چند سالی است توسط شهرداری اصفهان ساخته شده و در اختیار رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها و نشریات قرار دارد اما تا الان چنین فضایی در استان چهارمحال و بختیاری ایجاد نشده است که البته استان چهارمحال و بختیاری می تواند از این مجتمع الگوبرداری کرده و چنین فضایی را برای مطبوعات و رسانه‌ها فراهم آورد.

آهنگ یک‌صدایی در عرصه مطبوعات شنیده نمی‌شود

زندآور با تأکید بر اینکه باید رسانه‌ها و مطبوعات در تمامی زمینه‌ها با یکدیگر همدل بوده و اتحاد داشته باشند، گفت: همانطور که در سال‌های گذشته در کشور آهنگ یک صدایی در عرصه مطبوعات شنیده نمی‌شد، این فضا در استان‌ها نیز حاکم بوده و در بسیاری از موارد ناهماهنگی‌هایی در رسانه‌ها و مطبوعات وجود داشته که منجر به ایجاد برخی چالش‌ها و مشکلات شده است و مطبوعات نتوانسته‌اند مشکلات خود را حل و فصل کنند.

رییس خانه مطبوعات اصفهان ادامه داد: نخستین مسیر در جهت تقویت رسانه‌ها و مطبوعات داشتن وحدت و همدلی است.   رسانه‌ها می‌توانند زبان گوبا و منطقی اوضاع و احوال استان‌ها باشند. با توجه به مشکلات موجود در دو استان بر سر موضوع آب، احساس می‌کنیم مطبوعات کانال، روزنه و مجاری هستند که می‌توانند ارتباط را برقرار کرده و گفتمان و تعامل بین دو استانی را پیگیری کنند که این امر بابی به سمت بیان درست مطالب و واقعیت‌ها و همچنین مطرح کردن مسائل می‌شود.

لزوم برقراری ارتباط بین رسانه‌های دو استان

وی با اشاره به اینکه مردم ایران در بُعد ملی همگی یکسان هستند، اضافه کرد: ممکن است در بُعد استانی هر کدام نیازهای داشته باشند که باید به صورت مجزا پیگیری شود اما همانطور که بین مسئولان و مدیران استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری ارتباط برقرار است، باید بین مطبوعات و رسانه‌ها نیز این ارتباط برقرار و به گفتمان تبدیل شود.

وی با اشاره به سفر اهالی رسانه و مطبوعات استان چهارمحال و بختیاری به اصفهان و بازدید از مجتمع مطبوعاتی اصفهان و کسب نتیجه رضایتمند از آن سفر، ابراز امیدواری کرد: بتوانیم با ایجاد گفتمان و بیان راهکارها در حل مسائل موجود در استان گامی برداشته شود.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اصحاب رسانه استان اصفهان چهارمحال و بختیاری رسانه وحدت و همدلی اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۷۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغزندگی جاده‌های چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛  رئیس پلیس راه استان از لغزندگی محور‌های شهرکرد، کیار، سامان، فارسان، بن، اردل، لردگان، بروجن و کوهرنگ و گردنه های استان خبر داد و گفت: هم‌اکنون تمامی جاده‌های این استان باز و تردد در آنها روان است.
سرهنگ نوربخش افزود: رانندگان با توجه ویژه به گردش ها، رعایت فاصله طولی، سرعت مجاز و توجه به جلو از هر گونه حادثه احتمالی جلوگیری کنند.

دیگر خبرها

  • خبر‌های ورزشی ۶ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به ناغان
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • برقراری ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس
  • خبر‌های ورزشی ۵ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • (تصاویر) طبیعت بکر بازفت در چهارمحال و بختیاری
  • برقراری پرواز عسلویه - شهرکرد و بالعکس
  • افزایش تعداد پروازهای فرودگاه شهرکرد
  • لغزندگی جاده‌های چهارمحال و بختیاری
  • رسانه‌ها در ارتباط با مردم و فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند