Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ سعید زکی‌لو، مدرس و پیشکسوت قرآنی کشورمان که در جبهه‌های هشت‌سال دفاع مقدس، حضور داشته است با شهید حسین محمدی، در یک گردان بوده‌اند. این دو قبلاً یکدیگر را در مسجد قدس تهران دیده بودند، اما باب رفاقت این دو در جبهه جنگ، بیش از پیش باز شد. وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، درباره این شهید می‌گوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسین متولد سال 1349 بود و به گفته خانواده‌اش از همان کودکی به قرآن علاقه داشت به‌طوری که برخی از سوره‌های کوچک قرآن را در همان سنین حفظ کرد.
وی با اشاره به اینکه شهید حسین محمدی بنابر اذعان خودش از شاگردان استاد سیدمحسن موسوی‌بلده بوده است، می‌گوید: هیچ‌گاه به‌کارگیری پیشوند «استاد» از زبان حسین در کنار اسم موسوی‌بلده جدا نمی‌شد و خیلی احترام می‌گذاشت و همه می‌دانستند که به‌کار بردن نام معلمش بدون این پیشوند برای او ناراحت‌کننده است.
زکی‌لو با اشاره به تلاوت‌های زیبای این شهید قرآنی که به سبک محمود علی‌البناء انجام می‌داد، اظهار می‌کند: ویژگی‌هایی در حنجره این شهید وجود داشت، به‌گونه‌ای که تحریرپذیری بالایی داشت، قطعاتی به سبک محمود علی‌البناء تلاوت می‌کرد و ریزتحریرهایی می‌زد که زیباتر از محمود علی البناء می‌شد، اما اغنا نمی‌شد.
زکی‌لو با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در این خصوص که «امروز فضیلت زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست»، ادامه می‌دهد: از تمام افرادی که با او نشست و برخاست داشتند، اگر بپرسید همه به تبسم شیرین او در همه حال، وقار و متانت و رفتار توأم با احترام به دوستان او اذعان دارند.


مدرس و پیشکسوت قرآنی کشورمان می‌گوید: عشق این قاری شهید به خواندن قرآن و ویژگی‌های فنی قرائت او و احترام ویژه وی به استادش سیدمحسن موسوی‌بلده از دیگر ویژگی‌های اخلاقی وی است.
وی با اشاره به نمازها‌ی عارفانه قاری شهید محمدی با آن سن کم، اظهار می‌کند: خاطرم هست عشق و علاقه او به جلسه قرآن استاد موسوی‌بلده به اندازه‌ای بود که اگر اغراق نکنم، حتی هنگامی که در منطقه بودیم، صبح‌های جمعه نیز لحظه‌ به‌لحظه جلسه‌ استاد را رصد می‌کرد و می‌گفت: «فلانی اگر گفتی الان استاد در جلسه مشغول چه کاری است؟»، می‌گفتم: «حسین جان تو بگو»، می‌گفت: «استاد الان پای تخته مشغول تدریس است»، ساعتی بعد می‌گفت: «الان استاد از قاریان مهمان دعوت کرده که بخوانند». انسان تصور می‌کرد او به راحتی روحش را تا جلسه قرآن پرواز می‌دهد.

این مدرس قرآن با اشاره به اینکه نوع پست خدمتی اصلاً برای او مطرح نبود، اگر رزمی باشد یا تدارکاتی، جنگی یا پدافندی و یا فرهنگی، فقط عاشقانه خدمت می‌کرد، اظهار می‌کند: یادم هست گردان ما جایی مستقر بود که به‌خاطر خطرات نفوذی از داخل یا از سوی بعثی‌ها تهدید می‌شد و تا صبح چند نفر، نگهبانی می‌کردند و به‌گونه‌ای تقسیم کرده بودیم که هر چهار شب به یک نفر می‌رسید، من با تعجب فهرست چهار شب اول را که ملاحظه کردم، دیدم نام او در تمام برگه‌ها موجود است، شب پنجم هم این تکرار شد، شهید «حسین محمدی» را صدا زدم و گفتم: امشب باید استراحت کنی...چرا این کار را می‌کنی؟ مگر کسانی که نگهبان نمی‌ایستند، خونشان از تو رنگین‌تراست؟! دیدم اشک در چشمانش حلقه زد و گفت: خواهش می‌کنم نام مرا خط نزن، من با کسی کاری ندارم، من با خدا قرار دارم.
زکی‌لو با تأکید بر اینکه صبحگاه هم با قرائت قرآن او آغاز می‌شد که حتی به لحاظ نکات ویژه تنغیمی ضمن صحت قرائت رنگ دیگری به‌خود می‌گرفت، بیان می‌کند: شهید حسین محمدی به اذعان بسیاری از اساتید یکی از بهترین استعدادهای صوت و لحنی بود، در یک جمله حقیقتاً او شاگرد قرآن بود.


وی با اشاره به دیگر خصلت این شهید که با وجود سن کم، اما از نامحرم چشم‌پوشی می‌کرد، ادامه می‌دهد: آخرین جمله‌ای که از شهید قبل از شهادت بیاد دارم، مربوط به دیدار ما پس از نماز جمعه تهران بود، حسین گفت: «فلانی من این هفته در حال اعزام هستم، بیا باهم برویم، اگر نیایی، پشیمان می‌شوی...». او رفت و نامه‌ای که برایش نوشتم، برگشت خورد ... تا اینکه خبر شهادتش به ما رسید. خبری که شنیدنش بسیار برایم سنگین بود.
زکی‌لو با اشاره به اینکه شهادت، آرزوی او بود و خداوند این مقام را به او اعطا کرد، اظهار می‌کند: هرچه از او بگوییم، باز حق شهدا را ادا نکرده‌ایم و جایگاه والای او و همه شهدای گرانقدر بر هیچکس پوشیده نیست. در مقام آنان همین بس که «عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ».

این پیشکسوت قرآنی بیان می‌کند: اما نکته‌ای که لازم می‌دانم در اینجا عرض کنم، این است که کاش در کنار یادواره‌ها و بزرگداشت‌ها و ذکر خاطره‌ها تلاش می‌شد در این چند دهه، مرام ساده‌زیستی و خدمت‌محوری آنان که انسان را به یاد جمله مشهور شهید بهشتی می‌اندازد که «ما شیفتگان خدمتیم، نه تشنگان قدرت»، دقت می‌شد.
وی تأکید کرد: دیروز سفره‌ها ساده بود، مسئول و غیرمسئول همه بر سر یک سفره بسیار ساده بودند، برخوردها برادرانه بود و سبقت در انجام کار خیر بود خلاصه همه چیز بدون هیچ چشم‌داشتی حول خدمت‌محوری بود. باید دید امروز آیا این است؟ یا با منش و روش و مرام شهدا فاصله گرفته‌ایم!
زکی‌لو بیان می‌کند: اما به سهم خود نباید بگذاریم فرهنگ شهدا فراموش شود، امیدوارم در روز محشر شرمنده شهدا نباشیم و خداوند ما را از شفاعتشان محروم نکند.
یادآور می‌شود، شهید حسین محمدی در عملیات بیت‌المقدس 6 در ارتفاعات شیخ محمد واقع در منطقه ماووت عراق در مقابل چشمان برادرش محسن محمدی، هنگامی که به سمت دشمن یورش برد به درجه رفیع شهادت رسید.

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن هفته دفاع مقدس قرآن شهید حسین محمدی ساده زیستی فرهنگ شهادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۷۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحبت‌های پدر سردار شهید خرازی درباره سرلشکر شهید زاهدی + فیلم

کریم خرازی پدر سردار شهید حاج حسین خرازی، مهرماه سال ۱۳۶۶ در جمع رزمندگان لشکر ۱۴ امام حسین (ع) و مسجد شهرک دارخوین درباره سرلشکر شهید حاج محمدرضا زاهدی مطالبی را بیان کرده بود.

سرلشکر شهید حاج محمدرضا زاهدی یکی از فرماندهان ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ در پی حمله هوایی اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق  به شهادت رسید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • صحبت‌های پدر سردار شهید خرازی درباره سرلشکر شهید زاهدی + فیلم
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • انتشار زندگینامه فرمانده گردان تبوک در «خواب‌های زنگ‌دار»
  • اولین فرمانده گردان شهید استان کهگیلویه و بویراحمد را بشناسید
  • دلنوشته قاری بین‌المللی کشورمان در پاسخ به اظهار لطف رهبر انقلاب
  • نگاهی بی‌پروا به شعرهای شفیعی کدکنی
  • حق هنر کتابت قرآن ادا نمی‌شود
  • ساخت یادمان آرامگاه استاد حمید سبزواری
  • ساخت یادمان آرامگاه استاد حمید سبزواری آغاز شد
  • ترافیک صبحگاهی در کدام معابر سنگین بود؟