Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مریم رسولیان رئیس سی‌وپنجمین همایش سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران در آستانه برگزاری این همایش با اشاره به چالش پیش روی  روانپزشکان جوان، گفت: پزشکان جوان از جمله روانپزشکان، امروزه هم مانند سایر جوانان با چالش‌های جدی حرفه‌ای مواجه هستند از این رو در سی‌وپنجمین همایش سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران پنلی به این موضوع اختصاص داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوع گذراندن طرح کسب امتیاز برای مطب و سلیقه‌ای عمل کردن رؤسای دانشگاه‌ها در به کارگیری آنان از جمله‌ی این چالش‌هاست، همچنین فاصله زمانی بین تکمیل امتیاز مطب و اعلام عدم نیاز مراکز دولتی به خدمات آنان، مشکل گروهی از همکاران جوان است. عدم اجرای درست کدهای موجود در کتاب تعرفه‌ها نیز از دیگر مشکلات حرفه‌ای این گروه است.

نگرش‌های ناشی از استیگما در حوزه روانپزشکی، عدم آگاهی برخی از مسئولان نسبت به اهمیت اختلالات روانپزشکی و نقش مداخلات درمانی به موقع در سلامت روان شهر و جامعه یکی از موانع جدی در به کارگیری مناسب همکاران جوان است.

رئیس انجمن علمی روانپزشکان عمومی ایران افزود: رفع مشکلات پزشکان جوان جهت ارتقاء سلامت مردم امری ضروری است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

رسولیان با بیان این‌که امروزه اختلالات روانپزشکی هم‌چون افسردگی و اضطراب گریبان‌گیر جامعه است، گفت: توانمندسازی جامعه در مقابله با استرس و اجرای برنامه‌های بین بخشی در سازمان‌های مختلف و همت عمومی برای اصلاح نگرش‌ها و باورهای نادرست فرهنگی در زمینه سلامت روان از جمله مسائلی است که در ارتقای سلامت روان نقش مهمی دارد.

وی افزود: هر چند که در مورد بی‌اعتمادی اجتماعی آمار دقیقی نداریم اما علائم و نشانه‌ها مؤید این است که در بحران‌ها و نوسانات ارزی ماه‌های اخیر، بی‌اعتمادی اجتماعی افزایش داشته است، موضوعی که خود را به صورت انبار و احتکار اقلام و مواد مختلف برای مصرف‌کنندگان خانگی یا فروشنده‌ها نشان داده است.

رئیس سی‌وپنجمین همایش سالانه انجمن روانپزشکان ایران گفت: احساس ذهنی ناامنی اجتماعی موضوعی کم اهمیت‌تر از خود ناامنی اجتماعی نیست، این حس ذهنی سبب افت بیشتر اعتماد اجتماعی می‌شود. توجه به نقش رفتارهای فردی در بحران‌های اجتماعی و مدیریت یا تشدید این بحران‌ها موضوعی قابل اهمیت است.

سی‌ و پنجمین همایش سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران 26 تا 29 مهرماه سال جاری در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته در حوزه روانپزشکی برگزار می‌شود .

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روانشناسی اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۷۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ فیلم کوتاه داستانی در مهاباد تولید شد

رحیم بایزیدی رئیس انجمن سینمای جوان مهاباد گفت: فیلم کوتاه داستانی خون به نویسندگی و کارگردانی انور محمودی‌آذر، فیلم خانه من به نویسندگی و کارگردانی یاسین تپه قادرآبادی و فیلم تروما به نویسندگی و کارگردانی شرمین سلطانیان آماده نمایش شده است.

وی اضافه کرد: فیلم خون روایت مردی ۳۰ ساله به دلایل شخصی همسر خود را به قتل رسانده است و هنوزم در توهم زندگی با اوست.

بایزیدی افزود: فیلم خانه من کودکی قصد ساختن خانه‌ای برای عروسکش دارد که در ساختن خانه با مشکلاتی مواجه می‌شود.

رئیس انجمن سینمای جوان مهاباد ادامه داد: و فیلم کوتاه داستانی تروما بیانگر موضوعی است که مادری که دارای دو فرزند است به دلیل مشغله‌های فراوان یکی از کودک خود را در ماشین جا گذاشته و او برای پیدان کردن کودک گم شده اقدام می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • سقف حمایت انجمن سینمای جوان از فیلم‌ کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • اختلال ترس از فراموش شدن چیست؟
  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین
  • حل مشکلات جامعه با نسخه دانشگاهیان ممکن است
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • ۳ فیلم کوتاه داستانی در مهاباد تولید شد
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است