Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يزد - ايرنا - معاون جهاد کشاورزي مهريز گفت: برداشت محصول انار از 800 هکتار باغ‌هاي شهرستان از نيمه دوم شهريور 97 آغاز شد که به دليل تداوم پديده خشکسالي و آفت کرم گلوگاه نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش دارد.

محمدحسين حکيمي روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا با اشاره اينکه برداشت محصول سه ماه ادامه دارد، افزود: به‌طور متوسط از هر هکتار هفت الي 10 تن محصول برداشت مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي از دهستان خورميزات و روستاي مزارع شور بخش مرکزي و حومه شهر مهريز به‌عنوان مهم‌ترين مناطق توليد انار و ارقام آن را
ميخوش، حصيبي و شهوار ذکر کرد.
به گفته اين مسئول، حدود 2 هزار خانوار در اين عرصه فعاليت دارند که نيمي محصول توليدي براي فروش به شهرستان يزد و برخي استان‌ها ارسال مي‌شود.
حکيمي مهم‌ترين خدمات جهاد کشاورزي به باغداران را، توصيه‌هاي فني، برگزاري دوره‌هاي آموزشي ، ترويجي و معرفي براي دريافت تسهيلات به بانک‌هاي عامل ذکر کرد.
بخش مرکزي مهريز شامل پنج دهستان ازنان، خورميزات، ميانکوه، بهادران و تنگ چنار است.
سطح اراضي کشاورزي مهريز 17 هزار و 500 هکتار است که 10 هزار هکتار آن را باغ‌ها تشکيل مي‌دهد.
مرکز شهرستان 50 هزارنفري مهريز در 30 کيلومتري جنوب يزد قرار دارد.
7536/ 2047/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۷۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور

هودیانی  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور گفت:  مهمترین ارقام کشت شده در منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است. هودیانی گفت بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی از سطح ۳۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت. وی پیش بینی کرد امسال بیش از ۱۱ هزار تن از این محصول برداشت شود.

هودیانی افزود: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صددرصد اراضی گندم کشت شده در بمپور بصورت قراردادی کشت شده است و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.

بمپور از شمال به بخش‌های حومه و بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه