Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@03:48:48 GMT

استقبال از نسخه ويندوزي پات

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۶۸۱۱۴

استقبال از نسخه ويندوزي پات

خبرگزاري آريا - نمايشگاه الکامپ امسال براي ايران کيش ويژه پات و سرويس‌هاي جديد آن بود. غرفه ايران کيش نيز در آن روزها محل چند رونمايي از سرويس‌هاي جديد پات بود.
به گزارش خبرگزاري آريا، از نسخه ويندوزي پات گرفته تا امکان پرداخت مبتني بر qrکد. با گذشت چند هفته اي از آن زمان به سراغ شهره آقابابايي قائم‌مقام فناوري اطلاعات و مدير پروژه پات رفتيم و درباره آخرين امکانات اين نرم‌افزار پرسيديم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


*در نمايشگاه امسال الکامپ،ايران کيش تمرکز خاصي روي اپليکيشن خود و معرفي آن داشت، فکر مي‌کنيد تا چه اندازه دراين کارموفق بوديد؟
از ابتداي امسال تمام بنا و برنامه‌ريزي ما بر توسعه بيشتر خدمات پات بودو بديهي است که بايد از هر پلي براي اطلاع‌رساني دراين زمينه به مردم نيز استفاده کرد.معمولاً در اواسط سال يک رويداد مهم به نام الکامپ برگزار مي‌شود، رويدادي شناخته‌شده که در آن شرکت‌هاي مختلف با موضوعيت الکترونيک و پرداخت دور هم جمع مي‌شوند و قابليت اين راهم دارند تا عموم را براي بازديد ازاين نمايشگاه به سمت خود جلب کنند. به هر حال مردم از دستاوردهاي فني اين شرکت‌ها مطلع مي‌شوند. از همين رو ايران کيش نيزکه روي اپليکيشن پات چند سرويس جديد ارائه داده است بر آن شد تا دراين نمايشگاه با تمرکز روي پات گام بردارد.
*از سرويسqrکد شروع کنيم، سرويسي که درروز دوم اين نمايشگاه رونمايي شد.
روش پرداخت از طريقqrکد دراين نرم‌افزار منطبق براستانداردهاي روز دنيا وهمين‌طور قوانين و مقررات داخلي پياده‌سازي شده است. اين پياده‌سازي به نحوي صورت گرفته که براي پذيرنده‌ها و صاحبان کسب و کار مطلوب باشد. از آنجا که براي تمام پذيرندگان برچسب QRکد را که نماد ترمينال و پوز پذيرنده است تامين کرده‌ايم، همه کساني که مي‌خواهند از پوز پذيرنده استفاده کنند اما کارت بانکي ندارند قادرخواهند بود از طريق اپليکيشن پات و منو پرداخت و کدخوان QR خريد مورد نظر خودشان را انجام دهند.
*برخي نرم‌افزارها اين امکان راپيشترهم داشته‌اند، بنابراين پرسش اينجاست که ويژگي اين سرويس نسبت به نمونه‌هاي مشابه چيست؟
بيش ازهمه user friendly بودن اين سرويس موردتوجه مخاطب قرارگرفته و از طرفي سرعت و امنيتي که براي اين روش پرداخت پياده‌سازي شده قابل توجه است. يکي از خصوصيات ديگر اين سرويس آن است که در انتهاي تراکنش به شما رسيد فيزيکي هم داده مي‌شود؛ يعني با اينکه تمام تراکنش در بستر موبايل و به صورت مجازي شکل مي‌گيرد ولي پذيرنده مي‌تواند از طريق پوز و برقراري ارتباط با اين تراکنش موبايلي رسيد خريد را چاپ کند و در اختيار مشتري قرار دهد، هرچند رسيد مجازي نيز در اين اپليکيشن وجود دارد.
*به غيراز qrکد امکانات ديگري هم دراين روزرونمايي شد.
بحث امکان خريد بليت قطار مسافربري رجا از طريق اپليکيشن پات يکي از اين سرويس‌ها بود.
خدمت جديد ديگر پات خريد بيمه است. مشتريان ظرف مدت کوتاهي مي‌توانند براي تمام بيمه‌هايي که نياز به مراجعه حضوري ندارند اقدام و از طريق اپليکيشن پات آنها را خريداري کنند، از جمله ديگر امکانات پات که در نمايشگاه از آن رونمايي شد امکان خريد بليت هواپيما و رزرو تور ازطريق اپليکيشن پات است. البته اين امکان از چندماه پيش روي پات قرار گرفته بود.
*رونمايي از نسخه ويندوزي پات و نحوه اجراي اين رونمايي نشان مي‌داد که اين سرويس براي ايران کيش اهميت خاصي دارد.
رونمايي از نسخه ويندوزي پات به عنوان نخستين نرم‌افزاري که اين امکان را فراهم کرده است براي شرکت بسيار مهم بود، از همين رو به شکل ويژه با حضور پژمان جمشيدي سفير برندپات و مهدي پاکدل سفير فرهنگي ايران کيش به همراه مدير عامل محترم شرکت در حضور اصحاب رسانه ازاين نرم‌افزار رونمايي شد. ازهم‌اکنون کاربران پات مي‌توانند از نسخه ويندوزي پات چه روي گوشي چه روي دسکتاپ‌هاي کامپيوتري‌شان استفاده کنند. بي‌ترديد اين يک مزيت بزرگ است که مي‌تواند مورد استقبال جدي مردم قرار گيرد. اکنون همه مي‌توانند روي کامپيوترهاي شخصي خود نيز ازاين اپليکيشن بهره ببرند و عمليات انتقال وجه، خريد و فروش پرداخت قبض را باهمان سرعت و کيفيت نسخه موبايلي انجام دهند.
*خيلي‌ها مي‌گويند نسخه‌هاي قابل نصب ويندوز براي استفاده از پيام‌رسان‌ها ازاهميت قابل توجهي برخوردار است، اما چرا از سوي ايران کيش چنين موضوعي درباره نرم‌افزار پرداخت يک ضرورت در نظر گرفته شده است؟
دليل اينکه نسخه ويندوزي براي پيام‌رسان‌ها مهم است اين است که شما با يک صفحه مانيتور پشت سيستم خود، در هر محيطي، مي‌توانيد پيام‌هايتان را توأم با کاري که با کامپيوتر خود انجام مي‌دهيد ارسال کنيد. بنابراين نسخه ويندوزي هم به لحاظ بصري و هم اينکه به کارشما در زمان استفاده از کامپيوتر لطمه نمي‌زند مورد استقبال قرار گرفته است.در مورد پرداخت الکترونيک نيز همين‌طور است؛ شما پشت سيستم‌تان نشسته‌ايد، براي لحظاتي مي‌خواهيد انتقال وجه انجام دهيد، اکنون پات اين امکان را براي شما فراهم ساخته است. ضمن اينکه خيلي از گوشي‌هاي موبايل هم ويندوزي است و تا همين چندوقت پيش نمي‌توانستند اپليکيشن‌هاي پرداخت را روي اين گوشي‌ها نصب کنند اما هم‌اکنون ايران کيش به وسيله پات اين امکان را فراهم ساخته است.
*مي‌توانيد بگوييد استقبال از نسخه ويندوزي پات چگونه بوده است؟
خوشبختانه از روزي که اين نرم‌افزار را روي ويندوز آورده‌ايم استقبال خيلي خوبي از آن شده و بازتاب مطلوبي از آن داشته‌ايم.اين را از حضور مردم در ويندوز استور و نصب اپليکيشن پات مي‌توان فهميد. مهم‌ترين ويژگي پات ويندوزي اين است که بازيک روش کاربري آسان براي مشتريان فراهم کرده است.
*يک زماني که خيلي هم دورنيست شايد تعداد دانلودهاي پات به چند هزار هم نمي‌رسيد و نسبت به رقبا درصد ناچيزي از سهم بازار را به خود اختصاص داده بود. هم‌اکنون وضعيت چگونه است؟
هم‌اکنون تعداد دانلودهاي اپليکيشن پات به بيش از دوميليون و 500 هزاررسيده است و در ميان اپليکيشن‌هاي پرداخت در رتبه سوم هستيم. اما واقعيت آن است که بيش از اينکه ايران کيش به تعداد دانلودهاي پات بينديشد به کيفيت فکرمي‌کند، قطعاً در برنامه‌هاي آينده نيز براي ارتقاي سطح کيفي پات برنامه‌هايي داريم.روي UI و UX محصول و ارتقاي آن تمرکز کرده‌ايم و مي‌خواهيم آن را براي کاربران‌مان جذاب‌تر کنيم. يکسري از مزايا را براي کاربران پات فراهم کرده‌ايم اعم از تخفيف ها ، امتيازات و اينکه بتوانند با استفاده بيشتر ازاين اپليکيشن ، ارزش بيشتري کسب کنند . در کنار اين موضوع يکسري از سرويس هايي را هم که در حال حاضر وجوددارد اما از طريق پات با کيفيت و امکانات بيشتري قرار است به مردم داده شود بگذاريد ؛ مثل فروش بسته هاي اينترنتي کاربران پات ، بسته هاي ويژه اي که داراي امکاناتي با قيمت پايين تر و تخفيف هستند تا کاربران بتوانند آن ها را خريداري و استفاده کنند .
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۸۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش تولید «پایتخت ۷» آغاز شد

ساخت سری جدید «پایتخت» همیشه مورد بحث بوده است، یک روز خبر از ساخت نسخه سینمایی این سریال در رسانه‌ها و کانال‌های خبری پخش می‌شود و روز دیگر تکذیب این موضوع؛ یک روز نیز خبر از تولید «پایتخت» در قالب همیشگی خود یعنی سریال در رسانه‌ها انتشار پیدا می‌کند.

به گزارش فارس، اخیرا هم خبری در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه فصل «هفتم» پایتخت در مرداد ۱۴۰۳ آغاز می‌شود.

پیگری‌های خبرنگاران از یک منبع آگاه درباره این موضوع حاکی از آن است فصل هفتم سریال «پایتخت» وارد مرحله پیش تولید شده و به گفته این منبع امید از سوی عوامل پایتخت وجود دارد که فصل هفتم به پخش در نوروز ۱۴۰۴ برسد.

وی درباره بازیگرانی که در این فصل حضور ندارند گفت: در این فصل سارا و نیکا فرقانی اصل و مهران احمدی حضور نخواهند داشت.

لازم به ذکر است مدتی قبل یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگاران گفته بود: سیروس مقدم کارگردان سریال پایتخت از لوکیشینی برای ساخت فصل جدید این سریال بازدید کرده است.

بعد از انتشار این خبر هومن حاجی عبداللهی بازیگر نقش رحمت در این سریال در نیمه اسفند ۱۴۰۲ با انتشار یک پست در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشته بود: باز داریم می‌آییم، ولی نه برای عید ۱۴۰۳

اخیرا نیز مهدی نقویان رئیس سیمافیلم درباره تولید و پخش فصل جدید این سریال بیان کرده بود اگر مشکلی پیش نیاید حتماً سریال «پایتخت» جدید را در ۱۴۰۳ خواهیم دید.

گفتنی است الهام غفوری تهیه‌کننده این سریال درباره ساخت نسخه سینمایی «پایتخت» به خبرنگار فارس گفته بود: مگر قرار بوده نسخه سینمایی «پایتخت» ساخته شود؟

وی افزود: آیا از طرف جایی اعلامی شده است که من بخواهم این را تکذیب کنم؟

۶ فصل پایتخت ساخته شده که آخرین فصل آن مربوط به سال ۹۹ بوده است از ساخت آخرین فصل این سریال حواشی زیادی نسبت به ساخت فصل بعدی به وجود آمده که هنوز سرانجام ساخت این سریال مشخص نیست.

در آخرین فصل از این سریال محسن تنابنده، ریما رامین فر، احمد مهرانفر، بهرام افشاری، نسرین نصرتی، هومن حاجی عبدالهی و ... به ایفای نقش پرداخته بودند.

دیگر خبرها

  • پیش تولید «پایتخت ۷» آغاز شد
  • جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • اتصال نسخه الکترونیک به بیمه‌های تکمیلی تا یک ماه دیگر
  • بایدن تیک تاک را از پرتگاه ممنوعیت یا فروش پرت کرد
  • تسلاهای ایلان ماسک تاکسی می شوند اما با قابلیتی منحصر به فرد
  • ببینید | رفع فیلتر اپلیکیشن پرطرفدار پس از ۲ سال؟؛ وزیر ارتباطات توضیح داد
  • رای مثبت سنای آمریکا به ممنوعیت تیک تاک
  • درخواست رفع فیلتر این اپلیکیشن در کمیته فیلترینگ بررسی می‌شود
  • کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی