Web Analytics Made Easy - Statcounter

۲ هزار متر از فرش‌های صحن حضرت زهرا (س) در حرم علوی توسط بیش از ۳۳۰ بانوی هنرمند در آران و بیدگل بافته می‌شود که تاکنون ۸۰۰ متر از این فرش‌ها آماده تحویل به عتبه علویه است.

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، طرح توسعه حرم علوی با احداث صحن حضرت زهرا (س) حرم امیرالمرالمؤمنین (ع) حدود هفت سال است که توسط هنرمندان ایرانی به همت ستاد بازسازی عتبات طراحی و اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این صحن در دو بخش زیارتی و غیرزیارتی پیش‌بینی شده است که بخش زیارتی صحن حضرت زهرا (س) پیشرفت خوبی داشته و مراحل پایانی را طی می‌کند. پس از تکمیل ساخت بخش زیارتی صحن زیارتی طرح توسعه حرم علوی، تجهیز این بخش همچون مفروش کردن آن آغاز می‌شود.

برای مفروش کردن بخش زیارتی صحن حضرت زهرا (س) هنرمندان برخی از استان‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند که هنرمندان شهرستان آران و بیدگل از آن دسته است. بر همین اساس از سال گذشته در این شهرستان ۹۰ دار قالی برپا شده که با همت بیش از ۳۳۰ بانوی هنرمند این شهرستان تاکنون ۸۰۰ مترمربع فرش بافته و آماده تحویل است.

همچنین قرار است تا پایان امسال ۲ هزار متر مربع فرش ماشینی در ابعاد ۱۴ مترمربعی برای مفروش کردن صحن حضرت زهرا (س) از آران و بیدگل به نجف ارسال شود.

به گزارش فارس، صحن حضرت زهرا (س) حرم امام علی (ع) تا پایان امسال هم‌زمان با بخش غیرزیارتی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بافت فرش صحن حضرت زهرا س قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۸۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه دومین دوره لیگ فوتسال مهاجرین + فیلم

مراسم اختتامیه دومین دوره لیگ فوتسال مهاجرین شهرستان آران و بیدگل با عنوان "جام شهدای مدافع حرم" درسالن شهدای فرهنگی شهرستان آران وبیدگل برگزار شد.

 در این مسابقات 24 تیم از دی ماه سال گذشته با هم به رقابت پرداختند.

تیم منتخب مهاجرین این شهرستان قرار است در مسابقات انتخابیه تیم ملی مهاجرین افغانستان که در خرداد ماه سال جاری برگزار می شود اعزام شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دعوت بانوی خوزستانی به اردوی تیم‌ملی فوتبال
  • هشدار هواشناسی کاشان نسبت به وزش باد شدید
  • اختتامیه دومین دوره لیگ فوتسال مهاجرین + فیلم
  • غبارروبی قبور شهدای فرهنگی در شهرستان آران و بیدگل
  • افتتاح دفتر کانون بسیج رسانه در شهرستان آران و بیدگل
  • تکمیل بخش عمده بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت تا آخر شهریور
  • عزیمت مادران و دختران اصفهانی برای تجدید پیمان با سردار دل‌ها به کرمان
  • توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی در سپیدان
  • تصمیم‌گیری‌های کلان زیارتی با کمک «مرکز ملی داده‌های زیارت»
  • شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی آران و بیدگل