Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@08:48:28 GMT

از شلمچه تا دمشق؛ رونمایی از سه اثر هاجر پورواجد

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۶۸۴۲۴

از شلمچه تا دمشق؛ رونمایی از سه اثر هاجر پورواجد

همزمان با هفته دفاع مقدس و سالروز شکست حصر آبادان سه کتاب در حوزه مقاومت رونمایی می‌شود‌. ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰ فرهنگی ادبیات و نشر فرهنگ حماسه و مقاومت نظرات

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، در مراسمی که از ساعت 16 روز 4 مهرماه برگزار می‌شود، از کتاب‌های «آبادان 351 روز»، «گنجشک‌های بابا: خاطرات شهید مرتضی کریمی» و کتاب «درعا: خاطرات شهید حسن غفاری» اثر هاجر پورواجد رونمایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سه اثر که با موضوع خاطره‌نگاری و دفاع مقدس و دفاع از حرم به‌رشته طبع در آمده است در پی مستندسازی مجاهدت‌های رزمندگان مدافع وطن و حریم اعتقادات اسلامی بوده است.

در این برنامه علاوه بر علاقه‌مندان کتاب‌خوانی، دکتر رضا رسولی نویسنده و عضو هیئت مدیره انجمن قلم ایران به بحث و بررسی اجمالی این آثار می‌پردازد.

هاجر پورواجد، نویسنده، این آثار که خود از همسران شهدای هشت سال دفاع مقدس است تاکنون یادنامه، خاطره و زندگی‌نامه‌های بسیاری از شهدا، جانبازان و ایثارگران را به‌رشته تحریر در آورده و آثاری که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، در مورد خاطرات شهید مرتضی کریمی و شهید مدافع حرم حسن غفاری تدوین و هر سه این آثار در سال 1397 به‌زیور طبع آراسته شده است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این جلسه می‌توانند به فرهنگسرای معرفت واقع در میدان شهرزیبا، بلوار شهران، بعداز زیرگذر شهید همت مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 44319304 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

R1369/P1013197/S34,4,35,38/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ادبیات دفاع مقدس کتاب و ادبیات

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ادبیات دفاع مقدس کتاب و ادبیات ادبیات دفاع مقدس کتاب و ادبیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۸۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، سردار رونده در یادواره شهدای جبهه مقاومت در حسینیه عاشقان ثارالله بندرعباس، اظهار کرد: بیان کرد: رمز و راز موفقیت‌ها و سربلندی‌های سردار زاهدی در عملیات و کارهای نظامی این بود که خود را خادم مردم می‌دانست و با فداکاری برای مردم و امنیت کشور از جان خود مایه  گذاشت و به آرزوی خود که همان شهادت است دست‌یافت.
وی افزود: این سردار شهید با رفتار و اخلاق ویژه خود توانسته بود در قلب فرماندهان و حتی در دوره فرماندهی قدس در لبنان توجه سید حسن نصرالله را به خود جلب کند.
این یادگار دفاع مقدس بیان کرد: رمز و راز موفقیت‌ها و سربلندی‌های این سردار در عملیات و کارهای نظامی، این بود که خود را خادم مردم می‌دانست و با فداکاری برای مردم و امنیت کشور از جان خود مایه گذاشت و به آرزوی خود که همان شهادت است دست‌یافت.
سردار رونده گفت: بعد از هشت سال دفاع مقدس در جایگاه‌های مختلفی قرار گرفت و خدمات بسیار را از خود به یادگار گذاشت؛ اما نگرانی داشت که توفیق شهادت نداشته باشد.
وی با بیان اینکه دشمن در چندین بار به دنبال شهادت این سردار بود و با تجهیزات الکترونیکی که در دسترس داشت اقدام کرد که نتوانستند او را به شهادت برسانند؛ اما هنگامی که خدا اراده کند شهادت نصیب خواهد شد.
سخنران یادواره شهدای جبهه مقاومت در بخش دیگر سخنرانی خود به عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد و گفت: این عملیات آبروی مقاومت بود که با همت و تلاش و پشتکار و برنامه‌ریزی‌های خود فلسطینی ها رقم خورد و کسی باور نمی‌کرد که این ضربه جبران‌ناپذیری را برای رژیم صهیونیستی ایجاد کند.
این مشاور نظامی ادامه داد: هدف ایران از عملیات وعده صادق جنگ تمام‌عیار نبود بلکه خواست تا به‌طرف مقابل خود را نشان بدهد که قدرت توازن را دارد و اگر بخواهد بزند، زده خواهد شد و این عملیات خیلی از خودی‌ها در منطقه و بین‌الملل به قدرت موشکی ایران اذعان داشتند؛ ولی آن را در کمیت محدود کرده و در تنبیه فکر شلیک این قدر موشک از خاک ایران را نداشتند.
سردار رونده به دستاوردهای جمهوری اسلامی و توانایی مناسب جمهوری اسلامی و مقاومت در این عملیات اشاره کرد و گفت: اولین دستاورد این عملیات دنیا با گوشه‌ای از توانایی انقلاب اسلامی آشنا شد و ما از مرز بازدارندگی گذشته و به مرحله توازن رسیده‌ایم، و این قاعده عقلانیت در دهه‌ها میان ایران و آمریکا جواب داده و عامل درگیری مستقیم نبوده است.
وی اظهار کرد: بسیجیان پیشانی مقاومت هستند و از کمک‌های ارتش جمهوری اسلامی در طول این عملیات استفاده شده است و توانمندی‌های این عزیزان همیشه باعث پویایی و سرزندگی نیروهای مسلح بوده و هست.   انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • لزوم نگاه منصفانه به شکست‌ها و پیروزی‌ها در جنگ
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود
  • رونمایی از کتاب آقا داماد در سمنان
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان 
  • ۶٨ گلزار شهید چهارمحال و بختیاری در انتظار ساماندهی
  • تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس