Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتابک نجفی دبیر انجمن بیهوشی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: رشته بیهوشی ارتباطی مستقیم با سلامت بیماران در هنگام عمل جراحی دارد، در واقع در حین عمل جراحی، متخصصان این رشته مراقب تنفس، ضربان قلب وضعیت همودینامیک بیمار بی هوش هستند.

وی ادامه داد: متأسفانه به دلیل سختی کار رشته بیهوشی و تعرفه پایین آن، امسال بسیاری  از صندلی‌های این رشته خالی مانده است و داوطلبان انگیزه‌ای برای تحصیل در رشته بیهوشی را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر انجمن بیهوشی ایران تأکید کرد: در کنار موارد گفته شده، دیرکرد در پرداخت کارانه نیز بسیاری از استادان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور را برای مهاجرت به کشورهای کانادا، آلمان، انگلیس، آمریکا و فرانسه برای کار سوق داده است.

نجفی اضافه کرد: رشته بیهوشی در کشورهای پیشرفته از بالاترین حقوق و کارانه برخوردار است و متخصصان متقاضی کار در کشورهای اروپایی و آمریکا و کانادا پس از گذراندن  دوره‌ و در صورت قبولی می‌توانند در این رشته مشغول به کار  شوند.

وی افزود: برخی از داوطلبان رشته بیهوشی به دلیل مشکلات بسیار این رشته از ادامه تحصیل انصراف داده‌اند که این مسئله می‌تواند آینده بیهوشی را دچار مشکلاتی کند، به طوری که ممکن است در آینده تعداد متخصصان بیهوی در کشور دچار کمبود جدی شود.

دبیر انجمن بیهوشی ایران اظهار کرد: رشته بیهوشی در مقایسه با سایر گروه‌های پزشکی در سالیان گذشته افزایش تعرفه‌ کمتری داشته و امروزه پس از طرح تحول نظام سلامت تعرفه بیهوشی در حدود 25 درصد کاهش پیدا کرده است.

نجفی گفت: درآمد متخصصان بیهوشی تنها از طریق فعالیت در بیمارستان‌ها تأمین می‌شود و این گروه اجازه راه‌اندازی مطب را مانند سایر گروه‌های پزشکی ندارد.

وی یادآور کرد: به طور متوسط مطالبات گروه بیهوشی در حدود یک سال به تأخیر افتاده است.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار س وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۸۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین دوره انتخابات موسسه هنرهای نمایشی استان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، امین درخشان ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این انتخابات به شکل الکترونیکی و با حضور ۱۶۰ هنرمند برگزار شد.

وی بیان داشت: بر اساس دستورالعمل هنرمندانی که دارای رزومه هنری در بیست سال گذشته بودند، ثبت نام کردند و انتخابات روز گذشته به صورت آنلاین برگزار شد.

درخشان تصریح کرد: واجدین شرایط که شامل دانش آموختگان رشته‌های پنج گانه تئاتر که پس از فارغ التحصیلی کار حرفه‌ای کرده‌اند، نویسندگانی که سه اثر چاپ کرده، هنرمندان رشته‌های بازیگری و کارگردانی و هسته مرکزی گروه‌های نمایشی ثبت شده در دفتر استقرار گروه‌های نمایشی کشور و پیشکسوتان تئاتر که اقدام به ثبت نام در مجمع عمومی و کاندیدای هیأت مدیره انجمن کرده‌اند، پس از بررسی اسناد فعالیت اعلام شدند.

وی افزود: دراین انتخابات پنج نفر به عنوان عضو اصلی و دو نفر نیز به عنوان عضو علی البدل انتخاب شدند.

کد خبر 6098143

دیگر خبرها

  • تأکید سازمان همکاری اسلامی بر حق تحصیل دختران در افغانستان
  • دومین دوره انتخابات موسسه هنرهای نمایشی استان برگزار شد
  • احمدی: هدفم این است دو طلا کسب کنم / قبل از اینکه ارزش پول پایین بیاید هرچه سریعتر پاداش را بدهند +فیلم
  • تاثیر مهاجرت‌ اتباع خارجی غیرمجاز بر صنف‌های شغلی
  • دلایل کاهش تعداد پسران در آزمون کنکور امسال
  • کلید پنجاه و یکمین آزمون دستیار پزشکی فردا منتشر می‌شود
  • اعلام معرفی پذیرفته شدگان مرحله اول مصاحبه دکتری تا دهه اول خرداد
  • آمار نهایی انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست